Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg reiser på jobb igjen på fredag, og skal derfor levere de siste delene samt felgene på lakk (ja, dekkene skal vrenges av, og kastes selvsagt, hehe..). Nå er det å prøve den TREDJE lakkereren, siden de andre to jeg har brukt ikke får fingen ut. Drit kjedelig... Han jeg skal til nå har det travelt, men satser på at hvis han får 3 uker på seg - så kan han kanskje klare det. Det hadde vært kanon å kunne begynt å montere karossdeler neste friperiode - og klargjøre for utvendig lakkering.

69nxyuxwskdhxi50c2qg.jpg

Kaste så bra dekk? :o

jeg har aldri kasta ett dekk som er bedre enn detta :P hehe

DSC_0383.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å kjøre på drittdekk, har kjøpt 6 nye dekk som skal på.

Og ja, taktrekket er i posisjon. Tenkte å lakke før takluke og teppe/dash/seter osv blir montert inn...

bra :)

hehe. ikke jeg heller, om jeg ikke skal spinne litt :P men 6? mange hjul har du på e28 a? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterer selvsagt tvillinghjul foran....

Neida, jeg har 6 stk Alpinafelger til bilen, så da lakker jeg alle og slenger dekk på alle med en gang. Så enkelt er det ;)

Og ja, trekket må være i posisjon hvis det skal lakkeres. Ellers vil det nok bli litt crap å se til etterpå, samt at det nok ikke forenkler monteringsjobben pga at trekket stivner litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Pedi... Nytt sort taktrekk koste 2500 på gs. Litt rabatt og en er vel innenfor 2 lapper :)

Åhh? Det har jeg faktisk ikke kommet på å sjekke en gang...

Først må jeg få bestilt inn et nytt panser og få sendt til deg, slik at du slipper unna masse kjedelig arbeid på det gamle panseret mitt... Litt surt, da det faktisk var så bra for rust... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boff, nei tilpasse taktrekk blir uaktuellt...

Hvis ikke jeg får tak i komplett nytt i mørk farge, så blir det lakking...

Men uansett så blir det ikke mere denne måneden heller. Reiser i morgen til Larvik og henter meg en ny konebil, og reiser på sjøen sammen med Thunegutt og Pernezz fredag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Jeg har ikke lest alle sidene på denne tråden, men ville det ikke være mye smartere å bruke det originale karosseriet? Bilen vil jo være MYE mer verdt da enn en ombygget 518.
Men så kom jeg over en rusthaug av en ombygget Alpina B7 TurboKat med serienummer #238 sommeren 2008...

Derfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt korrekt Knut. Heeeeelt korrekt!

ALLE delene er tilstede, så ombygginga blir 100% i tråd med TurboKat spesifikasjonene. Eneste jeg mangler er orginalfjørene, de var defekte/knekt. Så jeg sliter litt der egentlig, for de koster jo blod (hvis de i det hele tatt kan skaffes da).... Alt jeg har handlet fra Alpina har jo heroin-priser, så fjørene koster nok sitt de og...

Så DieselVegard: Hadde det vært et originalt chassisnummer, så hadde jeg gjort alt i min makt for å beholde det - men slik er det nå ikke. Jeg er allikevel fornøyd med at Biltilsynet lar meg bygge om på grunnlag av min søknad. Men når jeg ser prisene nå for tiden på E28er som ombygget fra 518 til M535i, så vil jeg tro at bilen min vil bli verd noen kroner allikevel i ferdig (og godkjent ombygget) tilstand. Det virker litt som at tilstand er nesten like viktig som bilens opphav. Mange vil heller ha en ombygget, men godkjent og rustfri 518/535 - enn en rustet/sliten original 535.

Bilen bygges ikke opp som "ny", men får rimelig mye nye deler for det. Denne bilen skal fremstå som blant de bedre når jeg kjører inn på Trafikkstasjonen for godkjenning, og skal gi meg mange gode stunder bak rattet etterpå.

Jeg har ikke fått gjort så mye med bilen i det siste, foruten litt delebestillinger og litt deler som er levert på lakk - koster penger alt desverre, så må ta det pø om pø... Men skal ha meg noen dager fri nå i september, så når det ikke snikres på den nye garasjen min - så skal E28en få en kveld og 2 av min oppmerksomhet. Det er endel småting som jeg skal til med nå, som desverre tar tid og ikke viser så godt - men bilder kommer etterhvert. Det elsker jeg jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...