Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Har du snakka med andre B7 eiere?

Ja både med B7-eiere og andre M30 eiere, ingen med nøyaktig samme problem som meg selvsagt...

Skal ikke banne i kirka her, men dette var faktisk problemet på Opel Vectraen jeg hadde. Der var det lite oljetrykk. Den var senka så bunnpanna hadde slått nedi så pickupen hadde problemer med å fange opp nok olje. Tok av bunnpanna å slo ut igjen bulken, problemet løst :)

Her er det original pumpe og panne, så det hadde jo vært rart om feilen skulle ligge der...

Pedi har vell alu panne, så den sprekker vell før det blir bulk i tilfelle

Stemmer det ja, jeg har alupanne - uten bunk... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om noe nytt du har kjøpt kan ha produksjonsfeil? :-k For i teorien skal vell den fungere 110% nå antar jeg. #-o

Første jeg gjorde med den nye pumpa var jo å splitte den for å kontrollere klaringene i den. Så den ser ikke ut til å ha noe form for feil i seg...

Den yter ca samme som gammelpumpa, så feilen ligger nok en annen plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå Pedi,

Vad använder du för kam och vilken toppackning kör du med? Vet ett fall där toppackningen täckte för oljehålen i toppen och tvärt emot vad många tror så ledde detta till lågt oljetryck. Oljan hittade någon annan väg att gå. Det var dock inte en M30. Kör du med MLS eller liknande (limmad stålpackning)?

"Griper efter halmstrån" som det heter på svensk, men det är ju tråkigt om du inte ska få köra i sommar!

PS! Jag vet att en klassiker på M10-maskiner (då jag hade BMW 2002:or i överflöd) var att man glömde den lilla oranga O-ringen till oljepumpen, men den har du säkert inte glömt ;-).

Mvh Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå Pedi,

Vad använder du för kam och vilken toppackning kör du med? Vet ett fall däck toppackningen täckte för oljehålen i toppen och tvärt emot vad många tror så ledde detta till lågt oljetryck. Oljan hittade någon annan väg att gå. Det var dock inte en M30. Kör du med MLS eller liknande (limmad stålpackning)?

"Griper efter halmstrån" som det heter på svensk, men det är ju tråkigt om du inte ska få köra i sommar!

PS! Jag vet att en klassiker på M10-maskiner (då jag hade BMW 2002:or i överflöd) var att man glömde den lilla oranga O-ringen till oljepumpen, men den har du säkert inte glömt ;-).

Mvh Michael

Michael....

Det du nevner nå er en ting som jeg har tenkt endel på. Jeg har montert en Elring standard toppakning. Elring har jeg brukt i alle år med god erfaring, og kjøpte det likegreit nå også. Sant skal sier, jeg stussa litt når jeg la pakningen på - for jeg følte at pakningen var litt "rart" utformet. Jeg kikket litt nøyere etter, og fant ut for meg selv at det var så mange tilfeller av "rare" overlapper osv - at jeg monterte pakningen. Som sagt, jeg har jo brukt Elring i alle år - uten tidligere problem.

Takker for tipset, men ingenting skal være uprøvd før jeg må av med toppen igjen.

Når det gjelder kam, så er det en 264 graders kam fra 535i sugis. Vurderte om jeg skulle bytte til en litt mere turbovennlig en, men lot det gå over...

Er ikke en slik O-ring på M30 som det er på M10 motorene. Så jeg skulle ønske det var en på M30, og at jeg HADDE glemt den... Det hadde ikke vært flaut engang, det hadde bare vært godt å få trykk.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for å få tankene på noe annet, så trillet jeg ut chopperen - tok meg en bitteliten tur, og satte den klar for å vaske den. Så DET skal jeg ut å gjøre nå.

Adios godtfolk!

IMG_1304.jpg

Sounds like a good plane!! Vi får cruise litt på to hjul heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bytte toppackning på en väns B7 Kat i helgen och toppackningen som satt där såg märklig ut. På ena sidan så var det inga hål för oljan. Oljan verkar ha tryckt sig själv igenom packningen! Hans oljetryck är helt normalt och toppackningen byttes innan han köpte bilen. Nu kör han med en stålringspackning (inte Elring) med lösa stålringar.

Hoppas att det löser sig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...