Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

pedi, åssen blokk har du? e34 eller e28? har du en e34 blokk og monterer på gamle typen oljefilterhus (nedover) så blir det DÅRLIG oljetrykk.

gjorde dette på en e34 535 motor vi satt i en e28, og inni der du har laget blendelokk istedenfor filterhuset så er det en returkanal, noe som ikke er på di gamle blokkene, men hos oss lyste lampa under 1100rpm. monterte på e34 oljefilterhus og vips alt blei fint.

ta ett bilde av oljefilterhus"hølet" event se helt til venstre i hølet om det er en kanal der, er det der så går den rett i bunnpanna.

bare ett tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pedi, åssen blokk har du? e34 eller e28? har du en e34 blokk og monterer på gamle typen oljefilterhus (nedover) så blir det DÅRLIG oljetrykk.

gjorde dette på en e34 535 motor vi satt i en e28, og inni der du har laget blendelokk istedenfor filterhuset så er det en returkanal, noe som ikke er på di gamle blokkene, men hos oss lyste lampa under 1100rpm. monterte på e34 oljefilterhus og vips alt blei fint.

ta ett bilde av oljefilterhus"hølet" event se helt til venstre i hølet om det er en kanal der, er det der så går den rett i bunnpanna.

bare ett tips.

Du mener om han har b35blokk og setter på b34 oljefilterhus så blir det noe rart?

HAr sett på den saken selv og dem er ikke like nei så det bør du kanskje sjekke....

Har forøvrig en bra m106blokk til overs om du trenger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pedi, åssen blokk har du? e34 eller e28? har du en e34 blokk og monterer på gamle typen oljefilterhus (nedover) så blir det DÅRLIG oljetrykk.

gjorde dette på en e34 535 motor vi satt i en e28, og inni der du har laget blendelokk istedenfor filterhuset så er det en returkanal, noe som ikke er på di gamle blokkene, men hos oss lyste lampa under 1100rpm. monterte på e34 oljefilterhus og vips alt blei fint.

ta ett bilde av oljefilterhus"hølet" event se helt til venstre i hølet om det er en kanal der, er det der så går den rett i bunnpanna.

bare ett tips.

Jeg har en M106 blokk fra E23, med kun to hull samt et tett kammer i blokka.

eg317bqeu7ogz8h3di4m.jpg

Og ja, jeg har prøvd det samme som deg en gang - funka dårlig for meg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pedi, åssen blokk har du? e34 eller e28? har du en e34 blokk og monterer på gamle typen oljefilterhus (nedover) så blir det DÅRLIG oljetrykk.

gjorde dette på en e34 535 motor vi satt i en e28, og inni der du har laget blendelokk istedenfor filterhuset så er det en returkanal, noe som ikke er på di gamle blokkene, men hos oss lyste lampa under 1100rpm. monterte på e34 oljefilterhus og vips alt blei fint.

ta ett bilde av oljefilterhus"hølet" event se helt til venstre i hølet om det er en kanal der, er det der så går den rett i bunnpanna.

bare ett tips.

Jeg har en M106 blokk fra E23, med kun to hull samt et tett kammer i blokka.

[ Bilde ]

Og ja, jeg har prøvd det samme som deg en gang - funka dårlig for meg også ;)

skjønner :) tenkte jeg bare måtte si ifra :P du har jo prøvd det meste :P jeg bytta oljepumpe før jeg fant ut det med filterhuset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner :) tenkte jeg bare måtte si ifra :P du har jo prøvd det meste :P jeg bytta oljepumpe før jeg fant ut det med filterhuset :P

Bare godt du kommer med innspill, setter pris på det. Vips så er det noe jeg har oversett - en vet jo aldri...

Det var faktisk på S38 i E28 jeg gikk på en smell ;) . Skulle forenkle oljekjølermontering og bruke alt fra E28.... Som sagt, funka dårlig og måtte krype til korset å sette tilbake org oljefilterhus... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå driver jeg å sterkt vurderer å bytte blokk. Om det blir i sommer eller i vinter skal være usagt, men greit å evnt samle inn litt deler i det minste.

Lamek er grei og fikser blokk. Dette er en M106 med 92.00mm boring. Min blokk er 92.08mm boring, og jeg er (som tidligere nevnt i tråden) verken fornøyd med slitasjen som er i min blokk - og på stemplene, ei heller fornøyd med at det er en veldig ukurant dimensjon.

Så jeg er på jakt etter 91,95mm M106 stempler, 6 i sin helhet.

Ser at smidde CP osv ligger rundt $1000 i statene, men det blir ikke det nå, jeg vil helst se om det er noen her inne som kan supplere med M106 stempler.

Så hvis noen har M106 stempler, please let me know...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå SÅVIDT også det... ;)

Jeg reiser på jobb onsdag, så det blir nok ikke noe særlig med mekking før det. Men noe småting får jeg ta tak i før jeg reiser. Det viktigste nå er vel egentlig at den starter og er flyttbar, og rett og slett få den på lakk i sommer. Jeg har jo ennå ikke gitt opp å møte med den på "Låven-treffet 2012" på Sola, Stavanger. Det hadde vært så utrolig morro. Men vi får se hvordan penger og tid strekker til før det. Skal jo lakkeres og, og er vel ikke det enkleste å få hel-lakkert en bil i en fei på sommertid. Dammit... ;) Tenk hvor morro det hadde vært å levert bilen på lakk denne uka, og at den var ferdig lakkert når jeg kom hjem etter 14 dager liksom!! *drømme drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kjedelig at du ikke har funnet det ut enda. Men er det original pickup som står i bunnpanna da? Mener å huske at du byttet oljepumpa, så kan jo være at pickupen står for nært bunnpanna og ikke klarer å suge opp nok olje? Du har sikkert sjekket dette, men tror ikke du har noe imot tips og slikt nå :)

Hvis oljetrykket stopper i blokka og ikke i toppen, så kan det jo bli enklere å forholde seg til en ting, da kan du værtfall utelukke toppen litt:)

Håper virkelig du finner dette ut snart, for er kjedelig å stå fast, hvertfall over lang tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...