Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337

Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

skjer det noe her da Pedi? :), er vell på jobb du kanskje? :)

x2!

Savner updates fra Alpina'n :)

Thanks guys! Godt å høre at det er noen som tenker på E28en min :wink: Jeg for min del har ikke tenkt for mye på den her på jobb. Skal hjem på torsdag, og legger turen til Grimstad i helga mest sannsynlig. Skal hente meg en arbeidsbil der som bruker litt mindre suppe enn familietanks'en... Har sagt opp jobben min forrige helg, så mest sannsynlig blir det å ta meg en jobb i land - og da må jeg ha en bil som jeg kan bruke hver dag uten å måtte svinge innom hver eneste bensinstasjon på veien... Men skal ha meg et par turer til offshore i oppsigelsestida, så noe tid må jeg nok klare å presse inn til E28en. Håper jeg... Har jo 5 unger hjemme som har skole- og barnehagefri nå, så det blir ingen mekking på dagtid denne friperioden - får bare håpe jeg får pressa inn noen timer en kveld i ny og ne. Oppdatering kommer nok, jeg er jo som et barn når det gjelder oppdateringer - klarer ikke å la være... ;)

Beste hilsener fra Pedi på Statfjord B:

StatfjordB.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bimmers blir liksom ikke det samme uten updates her vettu :)

håper oljetrykkstyven er tatt snart !:)

Takk for det, er morro å høre det :)

Påskekrimmen er ennå ikke over, så jakten på oljetrykket er still ongoing... Venter i spenning på Lamek for nye ledetråder... Ludvig (Dralle) har også bidratt til noen viktige spor i denne anledning, Thanks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir for mye borte med jobb ofshore med unger og familie?, ser jo den isåfall...

men før en stifter familie osv, må jo jobben vere helt topp for oss andre bmw entusiaster, bra betalt og masse fri :), helt super ordning egentlig den 2 på og 4 av.. 2 på og 2 av og for den del :). men nokk ot, blir velldig spennende og se om du får oljetrykk snart, søkt mye rundt og hørt med mange jeg kjenner med god peiling, å vi alle er vell enige om att det må vere i blokka, for alt annet er jo finkjemt nå.. blir det bygging av ny blokk eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir for mye borte med jobb ofshore med unger og familie?, ser jo den isåfall...

men før en stifter familie osv, må jo jobben vere helt topp for oss andre bmw entusiaster, bra betalt og masse fri :), helt super ordning egentlig den 2 på og 4 av.. 2 på og 2 av og for den del :). men nokk ot, blir velldig spennende og se om du får oljetrykk snart, søkt mye rundt og hørt med mange jeg kjenner med god peiling, å vi alle er vell enige om att det må vere i blokka, for alt annet er jo finkjemt nå.. blir det bygging av ny blokk eller? :)

Ja, jeg har jo på ingen måte reist 2-4... Jeg har de siste 6 årene reist som en tulling fra plattform til plattform i hytt og dynevær.. Hadde jeg hatt fast 2-4 så hadde alt vært greit. Det blir ny blokk ja, men jeg tar meg nok ikke råd til fancy custom stempler og råder osv. Det blir en "standard refresh" montering, med perfekte klaringer og nye slitedeler.

Pedi>> hvis du trenger m106-stempler så har jag 4st 91.97mm som bara ligger. Kan skänkas till projektet ditt ;).

Mvh Michael

Takker for tilbudet Michael, men Dralle har allerede vært så vennlig og sørget for at det ligger 6 stk stempler i garasjen min allerede nå. Så jeg mangler bare blokk (holder en knapp på Lamek her..), div pakninger etc, tid til overs samt litt pågangsmot for å gå i gang. Jeg tror faktisk at det blir å bytte blokk i vinter heller. Nå er bilen "kjørbar", iallefall flyttbar for egen maskin i det minste - og det er veldig greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare kjøre inn og ut av garasjen. Men det er trykk nok til å kjøre bilen litt, bare det å ikke belaste turbo som er cluet. Med kald motor har jeg mer enn nok trykk til å flytte på den. Så jeg er ikke redd for å starte den, nei...

M106-stemplene har vel bevis mer enn èn gang at de holder en god del så det er ikke noe jeg er redd for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...