Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en giftgrønn E21 i 1996 som jeg hadde svart blank listverk på, og det var helt sjefs. Men iogmed at det nå faktisk er 15+ år siden, så får vi jo snart se om det er like bra, hehe...

Var det den med E30 front det? Den var nice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tilfeldigvis bilde av den?

Hehe, det var før den digitale tidsalder det.

Jeg har noen fåååå bilder som er blitt tatt av andre den gang da, som jeg har lagt inn via scanneren. Dårlige bilder, dårlig oppløsning osv - men det er nå bilder iallefall...

Så vel bekomme, her er Pedi anno 1996 - i sin egen E21 verden....

BMWE21003.jpg

BMWE21001.jpg

BMWE21002.jpg

Her er bilder av lakkert motorrom. Vi ser på en 1982 modell 323i, med en M20b25 motor med kun 60000 km på nakken. Bare motoren ble det betalt 25000 for den gang da ;) Her har jeg montert portet topp, kvass kam, litt fancy ventiler, grenrør (fra E30) chip osv.... Frisk motor... Originale E21 Recaro stoler, Bilstein understell, servo, diffbrems, el. takluke, 5-trinns kasse, E30 M-Tech 1 frontspoiler, BBS sideskjørt og hekkskjørt. Sotede vinduer all-over. Svart blanke lister, foilert av undertegnede...Det blåe dere ser, er Phoenix Golds Noisekiller kjøpt inn hos Hi-Fi Klubben i Stavanger. Støydempingsgugge som var gode greier dengang da, men spinndyrt. Gikk ca 10-11 liter på hele bilen, var helt sinnsyk virkning av det da. Her ser dere også bilen før jeg lakkerte den, og rett etterpå... Siste bildet er det eneste bildet jeg finner av bilen nesten montert "sammen" desverre...

I bakgrunnen på det ene bildet ser dere en sølvfarget E21 som jeg bygget om fra 318i til 323i. Det var en fantastisk god bil, alt som ble montert på bilen var fra en 1982 modell 323i som var kjørt 106tkm. Det var en nydelig bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, skulle hatt E30 rumpe også, så hadde det vært helt sjefs :)

Nåja... Skulle jo ikke det...

Men tilbake i "present-time" Det skjer faktisk noe på lakksenteret nå fredagskveld :)

Ja, jeg syns han sa han skulle være noen timer videre i dag. Har du vært der??

BTW, så fikk jeg beskjed på onsdag at det ikke kom til å skje mere før etter helgen. Men da jeg svingte innom i dag så møtte dette meg:

IMG_1742.jpg

IMG_1743.jpg

IMG_1744.jpg

IMG_1745.jpg

IMG_1746.jpg

IMG_1747.jpg

IMG_1748.jpg

IMG_1749.jpg

Så jeg var jo helt sjokkert, trodde ikke mine egne øyne.

Så det ble en god helg allikevel!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg damene, og guttene likte e21n din på den tida! Kult bygg:)

Madammen min kjørte jo rundt i den til tider, og hun sa det var mange lange blikk etter henne ;)

Så ja, det var vel ikke helt feil. Det var vel i slutten på E21-epoken dette, E30en var på vei inn for fullt i ungdomsgenerasjonen. E34 var også rett rundt hjørnet for å bli overkommelige. En 1988 E34 525i 12v kostet rundt 200.000 i 1996, og det var en bra haug med penger.

Han ville vel ha litt arbeidsro ;)

Ser bra ut dette :)

Gleder meg til neste oppdatering :)

Ja, han ville nok det.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allright boys!

Jeg tok turen til byen nå i ettermiddag, og jaggumeg sto bilen min der - i EN farge!

Jeg fikk bare en liten kjapp kikk, så hvordan finish ble får jeg se over helga. Men uansett, nå er det jaggu lakk på den.

Bilder??

Bilen sto i et ikke akkurat godt opplyst lokale, litt trangt til med fronten - og det hjelper jo ikke akkurat det faktum at bildene er tatt med Iphone.

What you see is what you get, her er iallefall en liten teaser for de som deler min glede oppi dette:

IMG_1754.jpg

IMG_1755.jpg

IMG_1756.jpg

IMG_1757.jpg

IMG_1758.jpg

Det blir spennende å se bilen i skikkelig lys, både mtp finish og farge. Virket litt kjedelig nå ved første øyekast, men jeg må få på detaljer osv før jeg syter og klager mere nå ;)

Håper det er noen som liker fargevalget mitt, jeg tror det blir bra tilslutt.

- Pedi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...