Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337

Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Da var det endelig på tide med en GØY update, for en gangs skyld. Tro meg, det har vært morro å være i garasjen de siste timene. For de som tror at bilen er ferdig montert nå, bare klikk videre. For de som vet hvor lang tid det tar å montere sammen en dør, så er det endel bilder som kommer i dag. Ikke like spennende alle, men jobben er nå gjort og bildene er som de er.

Velkommen til Retrogarasjen 2 august 2012:

Første gjøremål var jo å se om den vindushevert/motor som nettopp tok sommerbadet i oversvømmelsen hadde overlevd.

IMG_1677.jpg

Drypper fortsatt vann av den ;)

IMG_1678.jpg

Demontert motor:

IMG_1680.jpg

IMG_1681.jpg

Flushet girkassen, mye skittvann inni der...

IMG_1679.jpg

Her er motoren demontert:

IMG_1682.jpg

Litt varmgang i ankeret?? ;)

IMG_1683.jpg

Med litt stell er det iallefall bedre:

IMG_1685.jpg

Børstehuset var også full av dritt:

IMG_1684.jpg

Med litt rengjøring og filing av endene på børstene, så er den som "ny" igjen:

IMG_1687.jpg

Her er ankeret på plass, og børstene i posisjon. Slipte også av sleperingene før montering selvsagt...

IMG_1689.jpg

Legg merke til at når motor skal inn i girkassen, så er det er lager i enden som lett vrir seg. Ligger rett innenfor her på bildet.

IMG_1691.jpg

Overføringene ble smurt opp til den store gullmedalje, og går nå som en drøm. Vasket vekk gammelt dritt/fett.

IMG_1690.jpg

Hadde jo aldri klar å gjøre denne jobben uten litt hjelp. Her en honnør og takk til dagens hjelpere. Herr Trykkluft var ikke tilstede da bildet ble tatt:

IMG_1692.jpg

Vel på plass i døra, og vinduet montert, så er det på tide å justere linja på vinduet. Det gjøres med å løsne den bakre faste armen ut fra motor, se skrue midt i bilde. Her klarer en å justere opp til en par centimeter faktisk:

IMG_1694.jpg

Da får en ca en slik linje tilslutt:

IMG_1693.jpg

Det er alltid mye småplukk som skal på plass, men nå er de nå der ;)

IMG_16962.jpg

Tilogmed denne (som jeg hadde glemt ut...) fant sin plass tilslutt.

IMG_1695.jpg

Detaljer er viktig, her er nye pakninger/tettninger rundt hengslene:

IMG_16972.jpg

Nye skruer til sluttstykkene (før - etter):

IMG_1704.jpg

IMG_1710kopi.jpg

Dørbrytere (kontakt), dørstoppere, splint, låseklips og gummi på dørstopper.

IMG_1709kopi.jpg

Da blir resultatet slik:

IMG_17072.jpg

IMG_17062.jpg

IMG_1708kopi.jpg

Gjorde jo samme prosedyre bak, men ser ikke sporten i å ta bilder av samme greia. Vinduene går bra opp og ned, og alt elektriske er koplet til på venstre side. Det morsomme er jo også at sentrallås virker også, osv... ;)

IMG_17202.jpg

Noen bilder:

IMG_1711kopi.jpg

IMG_1712kopi.jpg

IMG_1714kopi.jpg

Så var det jo en side til som må tas, så da fikk den seg litt frisk luft. Prøvde å ta noen bilder, men de ble litt for mørke desverre. Men de kommer her allikevel ;)

IMG_1717.jpg

IMG_1718.jpg

IMG_1719.jpg

På plass igjen, klar for nye økt:

IMG_1721.jpg

Men nå er det middag, så kaster inn håndkle for i dag. Er jo faktisk fornøyd med det som har skjedd til nå, for det er utrolig tidkrevende å montere alle detaljer, smøre opp alt, tectylere alle clips og skruer som monteres og ikke minst all småjustering og småtilpassing av allslags ting og tang....

Her er et siste bilde av hvordan høyre side ser ut akkurat nå:

IMG_1722.jpg

Takk for meg for i dag, og takk for alle fine kommentarer som har vært. Er bare mer og mer fornøyd med fargevalget nå som detaljene begynner å komme. Og de blanke listene ble en suksess, samtlige som har vært innom har vært enige også - selv om skepsisen gjerne var der i utgangspunktet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir fint og detta.. :)

Ja, ikke sant?

Eneste jeg er DRITTMISFORNØYD med, er blinklyset på forskjermen. MTS, så det burde jo vært bra. Men det var det jo alldeles ikke. Passform, innfesting osv osv er helt på trynet.. Så de må jeg bytte ut etterhvert.

Så hadde jeg hatt noen originale med orange blink (NYE, vel å merke..) så hadde de gått RETT på skjermen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...