Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337

Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis jeg tenker litt tilbake hadde vell selveste Pernezz 20mm eller 30mm senk ja, og det ble hakket for lite. Så 50mm er nok bra, og som du sier, haiens nese titter mot veien! :lol:

Nå har jeg 65 mm foran og 40 mm bak MED TÜV papirer, så det skal godkjennes :wink:

I motsetning til mange andre her på forumet :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg tenker litt tilbake hadde vell selveste Pernezz 20mm eller 30mm senk ja, og det ble hakket for lite. Så 50mm er nok bra, og som du sier, haiens nese titter mot veien! :lol:

Nå har jeg 65 mm foran og 40 mm bak MED TÜV papirer, så det skal godkjennes :wink:

I motsetning til mange andre her på forumet :mrgreen:

80/45 med TÜV :lol:

Ærlig talt så er ikke 80 (har ikke fått på bake enda) noe særlig lavt igrunn, men det vitner vel heller om hvor unødvendig høye bilene var fra fabrikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sikkert allerede vet, Ivar, så står skivene dine RETT veg.

Har nettopp hatt meg en tur på loftet og sett på Black Diamond skivene mine, og de er merket på akkurat samme måte.

Jeg får ta meg en tur med sykkelen en dag/kveld for å se denne live =P~

Good shit Arne, thanks for looking!

Du må mer enn gjerne ta turen ut en kveld, er feks hjemme hele helga (kjerringa er på jobb, og ungene i seng etter klokka 2000). Men husk at jeg reiser på jobb i neste uke.

Blir snasen den her. Få på hjula dine og oransje blinkers så skal ikke jeg syte noe mer. Og den falske beskjedenheten din kan du kutte ut, ikke mange renoverte fine e28 her i landet ;-)

Hjula kommer på når resten er klart utvendig. Felger er jo det siste en skrur på, ikke det første som mange her inne tror - ikke sant?

Orange blink eller ikke, det vil også vise seg etterhvert som ting monteres på. Jeg må SE fargen på bilen før avgjørelsen blir tatt...

Falsk beskjedenhet? Trond, du og jeg har vært inne på dette forumet i mange år etterhvert nå, og du kjenner vel bedre til meg enn så. Beskjeden har jeg sjelden vært i mitt hele liv, gjerne litt forsiktig men ikke beskjeden. Men jeg er den fødte realist, og går stort sett for den. Du som meg vet at det finnes flere flotte E28 i dette langstrakte land, også flere som ikke er medlemmer av dette forumet.. Første som slo meg var feks denne:

z10z6jijdz1ic8hd8yvg.jpg

eller denne (som har/hadde samme eier)?

kx767238ocvmp5hl2qf9.jpg

Jeg kunne jo ha ramset opp en del andre flotte biler fra aktive medlemmer her inne, men er jo ikke vits. Mitt poeng (og ikke beskjedenhet) er at det er mange fine (og gjerne godt påkostet) eksemplarer rundt om som allerede sloss om heder og pokaler fra før av, og det er ikke lett å kaste seg inn i den kampen der uten å måtte blø litt....

Du har sikkert skaffet senke sett for lenge siden, men viss ikke så har jeg ett nytt i eske me papirer til deg billig

I know, Marius. Var et SSS-sett det, ikke sant?

Begynner og ta form nå:) blir jo perfekte gatebilen dette:) for den blir godkjent sant?

Papirene ligger klart, alt er klart for godkjenning for noen(?) år siden 8)

Ja Jørgen, og ja Ståle. :)

Dette blir aldri annet enn en gatebil, men forhåpentligvis en morro gatebil. Gleder meg til å endelig få prøvekjøre den en gang i høst/vinter/vår.

Søknaden om ombygging som lyder på totalt 42 sider, ble innvilget høsten 2008. Jeg skrudde ikke en skrue på bilene før søknaden var innvilget. Dette fordi at jeg skulle ha ALT på det tørre, ville ikke ha noe knæsj og knuter på tråden denne gang.

Gleder meg til å se denne i real life! Sjekker innom her hver dag :)

Stå på! :D

Goodie, setter pris på det!

Ærlig talt så er ikke 80 (har ikke fått på bake enda) noe særlig lavt igrunn, men det vitner vel heller om hvor unødvendig høye bilene var fra fabrikk

Kan ikke si meg uenig i det. Men jeg kan ikke ha mere senk enn det jeg har nå, uansett, for jeg har en spec som jeg må følge mtp godkjenning av ombygginga hos BT...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir snasen den her. Få på hjula dine og oransje blinkers så skal ikke jeg syte noe mer. Og den falske beskjedenheten din kan du kutte ut, ikke mange renoverte fine e28 her i landet ;-)

Hjula kommer på når resten er klart utvendig. Felger er jo det siste en skrur på, ikke det første som mange her inne tror - ikke sant?

Orange blink eller ikke, det vil også vise seg etterhvert som ting monteres på. Jeg må SE fargen på bilen før avgjørelsen blir tatt...

Falsk beskjedenhet? Trond, du og jeg har vært inne på dette forumet i mange år etterhvert nå, og du kjenner vel bedre til meg enn så. Beskjeden har jeg sjelden vært i mitt hele liv, gjerne litt forsiktig men ikke beskjeden. Men jeg er den fødte realist, og går stort sett for den. Du som meg vet at det finnes flere flotte E28 i dette langstrakte land, også flere som ikke er medlemmer av dette forumet.. Første som slo meg var feks denne:

[ Bilde ]

eller denne (som har/hadde samme eier)?

[ Bilde ]

Jeg kunne jo ha ramset opp en del andre flotte biler fra aktive medlemmer her inne, men er jo ikke vits. Mitt poeng (og ikke beskjedenhet) er at det er mange fine (og gjerne godt påkostet) eksemplarer rundt om som allerede sloss om heder og pokaler fra før av, og det er ikke lett å kaste seg inn i den kampen der uten å måtte blø litt....

Det var ikke så vondt ment det jeg skrev, var en slags halvironisk måte å gi et kompliment på. Ironi har jo vist seg å funke dårlig på forum før det :-) Veit det finnes mye fint, men du har absolutt stått på med detaljene her. Vogna ser ut til å bli virkelig bra og uten at jeg har sett den på nært hold vil jeg tro den blir en av landest bedre e28'er. Man har vel ofte en tendens til å tenke på andres bygg som plettfrie. Tror egentlig alle bileier har en del ting de er misfornøyd med eller at det har blitt tatt noen snarveier.

Når vi først snakker om fine e28 må jeg si M5'n til Ronny (fra Molde) er den mest strøkne jeg har sett i levande livet. Den ser ny ut den!

Som mest spesielle holder jeg en knapp på Shulz'n til unge Vatn. Den er en vanvittig rå og morsom sak.

Mest minner og arbeidstimer har jeg for min egen del med hvite banevogna til Rune. Der har det blitt mange artige timer i garasjen med gutta. Ikke noe utstillingsbil det, men du verden så artig den er og hvor mange opp- og nedturer det har blitt :-)

Uansett bygger vel ingen av oss bil for andres del? Hyggelig om noen setter pris på det selvsagt, men smiler jeg når jeg ser, hører eller kjører en bil jeg har målet nådd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og er temmelig sikker på att skivene dine står riktig vei..:) Blir litt å gjenta seg selv det her, men du store allverden så fin denne blir... Syns hekkspoileren og er drit-tøff jeg! Ang blinklys..:D Kan du ikke fjerne sideblinkers da? Så er det iallefall 1 problem mindre:) Jeg syns det er finest uten og.. Når det gjelder frontblinkers, så syns jeg nå, og har alltid syns att E28 kler oransje best, men hvor stort problem er det egentlig? De er jo så enkle å bytte att du kan jo skifte de hver dag hvis du vil!:D Uansett.. 10 poeng fra meg til deg for en nydelig bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så vondt ment det jeg skrev, var en slags halvironisk måte å gi et kompliment på. Ironi har jo vist seg å funke dårlig på forum før det :-) Veit det finnes mye fint, men du har absolutt stått på med detaljene her. Vogna ser ut til å bli virkelig bra og uten at jeg har sett den på nært hold vil jeg tro den blir en av landest bedre e28'er. Man har vel ofte en tendens til å tenke på andres bygg som plettfrie. Tror egentlig alle bileier har en del ting de er misfornøyd med eller at det har blitt tatt noen snarveier.

Når vi først snakker om fine e28 må jeg si M5'n til Ronny (fra Molde) er den mest strøkne jeg har sett i levande livet. Den ser ny ut den!

Som mest spesielle holder jeg en knapp på Shulz'n til unge Vatn. Den er en vanvittig rå og morsom sak.

Mest minner og arbeidstimer har jeg for min egen del med hvite banevogna til Rune. Der har det blitt mange artige timer i garasjen med gutta. Ikke noe utstillingsbil det, men du verden så artig den er og hvor mange opp- og nedturer det har blitt :-)

Uansett bygger vel ingen av oss bil for andres del? Hyggelig om noen setter pris på det selvsagt, men smiler jeg når jeg ser, hører eller kjører en bil jeg har målet nådd :-)

Trond... No offence taken, det var egentlig bare et "seriøst" svar på ditt innlegg. Ironi er sjefs det - jeg elsker det selv, jeg følte bare at jeg måtte få sagt en oppriktig mening i den sammenhengen. At alle har punkter de ikke er fornøyd med, og at snarveier blir tatt - det er nesten en selvfølge. Min intensjon/mitt utgangspunkt var at madammen skulle ha denne som en konebil. Jeg skulle ta en helg og 2 med intens jobbing, og få denne up'n running på en lettvindt og billig måte. Trinn to ble slik at jeg skulle ta den litt mere nøye. Etter trinn tre så tok det "helt" av.... Nå skulle jeg ønske at jeg planla å gjøre denne bra, for da hadde jeg vært litt mer kritisk om omfattende mtp bytting av hele karossdeler (les kanaler og bakplate), istedenfor å få en til å sveise i de... Men forstå meg i denne sammenheng... Jeg har en E21 som er babyen min, og den skal bli en bortskjemt drittunge. Der har det ikke blitt spart på noe, ALT er nytt... Å ha to slike prosjekt er umulig for min lommebok, så derfor har jeg bremset og bremset og bremset på E28en for å ikke kjøpe nye ting hele veien. Men nå er det såpass mye nytt, at utgangspunkt/planen min har gått til helsike.

Du har helt rett i at det er lett å se seg blind på andres kjøretøy. Et bilde er i utgangspunktet en perfekt løgner med rette fotografen. Jeg har PRØVD å være litt nazi på å ha flere bilder enn ett i de fleste sammenhenger, slik at folk ser hva det går i - og at det skal vise at bildene ikke lyver. Dette betyr ikke at mine arbeidsoperasjoner er plettfrie, kun ærlige. Dette er også fordi at selv om bilen min begynner å bli rimelig bra etterhvert nå, så er det ALLTID noe å finne for Pirke-Petter. For all del, bilen er jo 25 år, selv om mye av bilen er knappe 25 måneder og "ukysset". Synes det også er litt greit å vise når ting går galt. Lett kunne jeg ha gitt blaffen i å feks fortalt om hva oljetrykksproblemet mitt var. Da hadde jeg selvsagt ikke fått en "ripe i lakken" der, men jeg vil heller vise at det er lett at ting skjer galt selv om en er nøyen... Ei heller står jeg til ansvar for noen her inne, så om noen lo godt av meg der og da, det gir jeg jo blaffen i. Jeg har ryggrad til det... ;)

Jeg bygger bil til meg selv, ingen tvil om det. Men at det faktisk er noen som liker det jeg diller med, det er selvsagt morro det også...

Jeg og er temmelig sikker på att skivene dine står riktig vei..:) Blir litt å gjenta seg selv det her, men du store allverden så fin denne blir... Syns hekkspoileren og er drit-tøff jeg! Ang blinklys..:D Kan du ikke fjerne sideblinkers da? Så er det iallefall 1 problem mindre:) Jeg syns det er finest uten og.. Når det gjelder frontblinkers, så syns jeg nå, og har alltid syns att E28 kler oransje best, men hvor stort problem er det egentlig? De er jo så enkle å bytte att du kan jo skifte de hver dag hvis du vil!:D Uansett.. 10 poeng fra meg til deg for en nydelig bil:)

Vidar... Skivene står nok rett vei vil jeg også tro. Som jeg skrev til Larsen, de skivene har vi diskutert i garasjen i 2-3 år nå - og de står fortsatt på samme plass ennå. Men siden jeg ikke er professor i Bilologi, så er jeg åpen for andres forslag og meninger.

Ja, vet du hva?? Jeg synes faktisk det selv nå. Det var endel folk innom hos meg i går som gav meg endel skryt, og jeg ble nesten flau der jeg sto - for jeg var jo enig med de. Det må vel være et bra tegn at en er fornøyd selv? Det er ikke slik at jeg skryter av meg selv og mitt, det er bare at jeg liker bilen jeg også... ;) Jeg av alle vet jo om hvert et lite punkt som ikke er 100%, men det er jo ikke en ny bil dette - så jeg er fornøyd og liker bilen. Hekkspoileren har jeg "tvunget" meg selv til å like, for den hører til der fra Alpina. Den er greit kledelig, men ser bedre og bedre ut for hver gang jeg ser på den... Sideblinkers blir ikke fjernet. Jeg kjøpte bevisst skjermer med originale hull til lyktene for å få eksakt posisjon på de. De skal jo være der ;)

Ang blinkysfarge...

Det temaet legger jeg dødt nå, foreløpig. Bilen begynner å bli såpass "ferdig" med eksteriøret, at det var på tide med en seriøs runde med tema blinklys i halv-4 tida i natt... Og jeg har hatt alle mulige kandidater oppe til en voksen vurdering, og endelig kommet frem til hva farge det ble. Det blir IKKE skrevet her, jeg vil tro at det blir "avslørt" når bilder av bilen som rimelig komplett utvendig kommer ut i lyset. Da vil de fleste (og andre ikke) se hva jeg mener, og hvorfor. Tema blir ikke diskutert mere (av meg) før montering nå.

JUansett.. 10 poeng fra meg til deg for en nydelig bil:)

Takker og bukker, alltid kjekt å høre slik! Håper vi også kan møtes en gang på et treff ellerno....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...