Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Og jeg får se den live i morgen :-D

Takk for besøket, hyggelig å hilse på deg igjen. Får ikke håpe du ble for skuffet over E28en min, neste gang du ser den, lover jeg at den skal være både litt lavere og renere ;)

var trivelig det ja:D får kjøre skikkelig bil neste gang jeg og;) bilen blir skikkelig bra den:) gleder meg til vi møtes på treff til sommern:) hadde jeg hatt mere strøm på telefonen skulle jeg tatt noen bedre flere bilder og:D

hilsen

Mr Schulz;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store planer i går, men fikk besøk - så progressen sto ikke akkurat helt oppi taket. Men samme kan det være, bilen har jo ikke akkurat deadline før neste år. Så jeg tenker at enhver ting som er gjort - ER gjort...

Ei heller har det ramlet inn med deler heller. Fikk en pakke i går, bare en liten filledetalj, men morro for det:

Nytt deksel til telefonen :)

IMG_0166.jpg

Jalla? Samma det, trengte et nytt deksel - og da passet dette perfekt ;)

Tilbake til bilen...

Jeg har jo ventet en stund på å få tak i slik tettefolie til ha inni dørene som vi brukte en gang i tiden på Peugeot. Den var fin å jobbe med, og fungerte genialt. Fikk tilslutt en 10-meters rull i hus, men tror du jaggu ikke Peugeot har byttet leverandør - og ikke delenummer???

Så da fikk jeg bare bruke den som kom, desverre. Den fungerer helt greit, men verken samme fleksibilitet eller egenskaper mtp lim.

IMG_0161.jpg

Skar til førerdør til korrekt passform, og kopierte selvsagt til passasjerdør etterpå. Slik ser det nå ut i døra mi....

IMG_0162.jpg

Intensjonen med den opprinnelige folien var å få tettet overalt, mens denne var ikke like enig. Men den gjør nok jobben denne også.

Har ikke tatt bilder under monteringen, men til opplysning så er selvsagt dørtrekk komplettert med alle clips osv. For de som skal montere selve "håndtaket" som er skrudd på trekket, vær obs på at de 2 skruene som er i håndtaket ikke er like lange. Bakre skrue er 32mm lang, mens fremre er 45mm lang. JFYI...

Ferdig montert ser det iallefall sånn ca slik ut:

IMG_0164.jpg

Jeg syns at det ble kanonbra, så kanskje det er bedre IRL enn på bildet.

Så mye mer ble det ikke denne gang desverre, men et par bilder ble det nå i det minste...

Ehhh... Forresten.... EN ting som VIRKELIG ble nice nå, er lyden som nå er i førerdøren ved lukking... Den er helt stum, litt tung og Mercedes-aktig.... Om ikke perfekt, så ganske nære....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal ikke ha orginale diskant dekslene oppe ved speilet? isåfall har jeg noen liggendes som er ganske fine :)

Joda, men må få utvendig speil tilbake fra lakk først... Jeg har handlet inn de diskantene, men takk for tilbudet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke min en orginal Alpina, men tror nok følelsen skal bli til å leve med når den er klar til neste år. Jeg har iallefall alle Alpina-delene på bilen, så nærmere en orginal bil kan den ikke bli... ;)

Trendsetter-Pedi... Haha, den var ny!! ;)

Men M-deksel?? (Ææææsj ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...