Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Vi i E30meet elsker denne bilen, Håper vi får se den til sommeren! :D

Gleder meg å høre, virkelig. Deres treff er faktisk det ene av to som jeg garantert har lyst å møte opp på i sesongen 2013, så jeg håper jeg får komme selv om bilen er en E2x'er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, alle modeller av Bmw er ønsket! Og vi skal gjøre så godt vi kan for å lage gode rammer for alle utstillerene som kommer neste år, hvilket inkluderer gode muligheter for vask, samt god utstillerplass og selvsagt gode premier og flere premiekategorier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir bra detta. men ser ut som du mangler "opphenget" til panservaiern ;) som skal sitte på radiatoren :P *pirke*

Helt riktig!

Hvorfor jeg ikke har den aner jeg ikke. Enten så er den bestillt tidligere, og er gått ut - eller så har jeg oversett det. Den ligger på panservaierbildet (som jo er et eget bilde), og det har jeg ikke sett på siden jeg kjøpte vaieren for en 3-4 år siden....

Så takk for pirkeinfo Morten - setter pris på det, bestillingsmail er allerede sendt Ealoken.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilt og besvart :)

Good shit, thanks!

de festene i taket mener jeg bare er klipsa inn i noen som i taket. må lage hull i taktrekket. plukket et slik sett ut fra en e28 engang

Dammit, har ikke sææærlig lyst til å kutte mere i taktrekket mitt nå.... ;)

Gjør det ikke lett for meg denne tråden din Ivar. :mrgreen:

Tyskland om ikke så lenge og se på en sånn Turbokat. :?

Å? Trodde ikke du var sånn 5er-type Lars?

Hvis du skal ha deg en 5er også, så må du vel snart ha deg en bevoktet industrihall for å få plass til alle grombilene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa... syns jo E28 alpina`n er litt grei da. Og så har den jo litt riktig motor og greit å holde seg til den. Ha jo to sånne motorer allerede. :wink:

Så er det greit å ha litt og velge i mellom fremover. Tar jo noen år til før denne blir veteran og kommer til norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest igjennom hele tråden og må si jeg er riktig imponert over pågangsmotet ditt og gjennomførelsen.

Dette er noe av det mest gjennomførte jeg har sett. Opphengt i viktige detaljer som gjør slutt resultatet helt 100% :) veldig bra!

Hele tråden?? Jøss, jeg husker jeg var imponert over de som orket å tråle gjennom 60-80 sider - men du tar virkelig medaljen med hjem!!

Takker ærbødig over tilbakemeldingen, det er mye slike tilbakemeldinger som dette som driver både tråden og bygginga gjennom alt. Det viktige i slike evighetsprosjekter er detaljer, planlegging, pågangsmot og sist men ikke minst - se fremover istedenfor å gi opp. Det er altfor mange som møter veggen, og gir opp. Jeg er ikke skapt for slike nederlag, så jeg har måttet ta meg i nakken rimelig ganske mange ganger feks når jeg holdt på med oljetrykksproblematikken min. Men men, oljetrykk fikk jeg, og nå står bilen på 4 hjul, nylakkert og nærmere klar enn noensinne. Så jeg er glad denne bilen ikke ble solgt unna på et tidligere tidspunkt...

Flott at noen lager "brukermanual" på hvordan restaurere E28. Har jeg noe å se etter!:P

Aldri at jeg kommer til å få det til like bra, men noe å se opp til!

Hehe, brukermanual.... Du er fin du ;)

At du ikke får det like bra til er bare tullball. Bortimot alle som vil, har litt "sansen" og tar seg tid til detaljer får til samme resultat - eller bedre enn denne bilen. Enkelt og greit.

Du er på god vei ser jeg nå med din bil, og det gleder meg.

Hastverk er lastverk, detaljer er ofte små - og veien er ofte lang og smal.... I dag hadde jeg et sykt barn osv, så jeg snek meg til litt garasjetid - bare litt - i kveld. I går lakkerte jeg oppsiden av takluken, og i dag var den undersiden for tur.

Rust ble tatt, og 2 strøk med grunning. Ikke 2 komp desverre, hadde ikke mere igjen. Så da ble det Wurth sin grunning. Håper jeg ikke kommer til å angre på det....

IMG_0250.jpg

Skulle egentlig legge Hammerite på innsiden, men siden jeg har glassluke så er det veldig mye synlig av luka på innsiden. Så da ble det først ett lag med svart blank:

IMG_0252.jpg

For å så få seg ett strøk til:

IMG_0253.jpg

Det ligger til tørk as we speak. Første lag klarlakk legger jeg før jeg tar kveld, og satser på å få lagt andre strøket før jeg kjører på jobb i morgen tidlig. Da får det herdet godt til i morgen kveld. Skal demontere et par garasjeporter i morgen kveld hos min far, men hadde håpet på å få montert takluken i morgen kveld. Hvis ikke så blir det fredag kveld :)

Poenget med de 3 simple og kjedelige bildene i dag, er egentlig bare å vise det jeg har sagt før: detaljer tar tid, er ikke så veldig morro - spesiellt ikke som nå, det hadde vært mer morro å montert luken inn med en gang. Men ved å bruke litt ekstra tid, så får en dobbel dose tilfredshet tilbake i etterkant. Når denne luka kommer på plass, vil den se rimelig bra ut i forhold til hvordan den hadde sett ut som den var. Og den vil stå bedre i stil med den for ellers nylakkerte bilen....

Takk for innspill alle mann, det setter jeg umåtelig pris på.

Over og ut for i dag - fra Retrogarasjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa, litt enig og litt uenig. Bilen skal for all del bli fin, men nå har jeg ikke mye kompetanse innen bil. Så det kommer nok til å ta en god stund å få gjort mye. Men det skal jo være et prosjekt, så da får jeg vel bare ta til takke med det!

Skal for all del se denne skatten live en gang!

Ble de lakkert med lakksprøyte eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg haaaar skikkelig lakksprøyte, meeeen det ble desverre tatt en boks av Sammiguns sprayboks-sortiment som han lot stå igjen...

Blir det drit, så skrur jeg heller ut luka i etterkant og får den lakkert i boks av en som ER lakkerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...