Pedi Skrevet November 14, 2012 Forfatter Share Skrevet November 14, 2012 For å ta et lite eksempel: jeg har bestemt meg for å beholde lykteringene i krom/blank utførelse. Dette pga at jeg skal ha blanke nyrer (en dyd av nødvendighet), og i tillegg så føler jeg at det kan bli bra mtp at lykteglassa mine er hvite (originale). Jeg la jo de i diesel noen dager, for de var fulle av dritt... Rene og "pene" ble de, og lysten til å montere de var jo veldig tilstedeværende. Men istedenfor leverte jeg de til Torbjørn (BMWPower), og fikk han til å gnikke litt på de for meg. Og i dag morges fikk jeg denne MMSen: NÅ gleder jeg meg til å montere de, og finishen vil jo ble utrolig mye bedre. Men klart, dette tok plutselig et par-tre dager, istedenfor et par-tre minutter å montere de på lyktene. De viser ikke mye med grillene på plass, men nå VET jeg at de er nice... Dette er tanken som jeg aldri slutter å mase om, for det er her fella er høyst aktuell - og jeg må ta meg selv i nakken oftere og oftere nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Det er jo dette vi liker, nøyaktigheten, og den lille tvangstanken om at det skal være perfekt før montering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Se der ja, var de på nett allerede. Looking good. Alltid mye kjekkere å montere rene og pene deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Blir bra dette pedi Helt enig med deg med blanke nyrer og lykteringer! En E28 skal ikke ha sorte nyrer! det er fyfy.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Vatn Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Blir bra dette pedi Helt enig med deg med blanke nyrer og lykteringer! En E28 skal ikke ha sorte nyrer! det er fyfy.. X2 dette blir bra:) (men er fortsatt ikke enig i hvite blinklys ny moderne farge eller ei;) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 14, 2012 Forfatter Share Skrevet November 14, 2012 Det er jo dette vi liker, nøyaktigheten, og den lille tvangstanken om at det skal være perfekt før montering ikke sant? Se der ja, var de på nett allerede. Looking good. Alltid mye kjekkere å montere rene og pene deler Måtte jo vise frem håndarbeidet ditt Takk for hjelpen! Blir bra dette pedi Helt enig med deg med blanke nyrer og lykteringer! En E28 skal ikke ha sorte nyrer! det er fyfy.. Helt riktig X2 dette blir bra:) (men er fortsatt ikke enig i hvite blinklys ny moderne farge eller ei;) ) Vet du en ting? Det er helt OK at du heller ville gått for oransje blinkers, smaken er som baken - vi har jo ikke alle samme smak eller mening, og det respekterer jeg fullt ut! Seeeelv om jeg nok holder en liiiiten knapp på at du gjerne også måtte gått inn i deg selv og vurdert den tanken eeen gang til - hvis du hadde sett hvit kontra oransj mot bilens farge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 REQUEST: Orange mot hvit bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helland Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Chrome nyrer er et must ! Pent med nypolerte lykteringer også ! Edit : Kan vi ikke legge den blinklysdiskusjonen død nå `? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Haha, lykteringene er så blank at teppet speiler seg i ringene, og ringene vises nesten ikke Liker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 men ivar. jeg lurer på en ting, når du skal godkjenne denne, er du ikke redd for vekta? siden du monterer alt mulig ekstrautstyr, og siden det orginalt er en 518 og BT har IKKE lov til å endre egenvekta på bilen utifra det som står i vognkortet. har prøvd å få en 518 til å veie like mye som den skal med bare en 3,5l i og det er håpløst. hvordan løser du dette ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 15, 2012 Forfatter Share Skrevet November 15, 2012 Greia er det Morten, at det vil bli et problem - ja. Men jeg monterer på "alt" som jeg skal ha på bilen, og når jeg ETTERPÅ ser hvor mange kilo som er problemet - så løser jeg det derfra. For min del er det enklere å lette en konkret vekt, enn å "forhånds-lette" en bil som ikke skal ha banebil-interiør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Men hvor mye forskjell er d på papiret da på foraksel? Klarer du i d hele tatt og lette den så mye i go med 518 har en lett 4er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 15, 2012 Forfatter Share Skrevet November 15, 2012 Dette har jeg fått opplyst av en eller annen her på forumet, husker desverre ikke hvem det var. vektene på e28 egenvekt 518 :1245 totalvekt 518 :1670 aksellast 790/940 egenvekt 528 :1415 totalvekt 528 : 1850 aksellast 920/980 egenvekt m535 : 1490 totalvekt m535 : 1900 aksellast 930/1030 Så etter mitt begrep skal 518 foraksel ha tillatt 790 kg. Pernezz's røde E28 med M20 sugemotor veide akkurat 700 kg på foraksel. Så rent teoretisk skal jeg vel kanskje klare å hodle meg under 790 kg med M30-motor og turbo/IC? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Husk at du skal ha igjen vekt til passasjerer også,75 pr stk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 15, 2012 Forfatter Share Skrevet November 15, 2012 Joda, men passasjervekta fordeles jo ut på begge aksler, og mest bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå