Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Når kommer det jo ann på om du betaler for domene eller webhotel. Om sistnevnte så kan du igrunn gjøre det veldig enkelt med å bruke et wordpress basert system. Det er så enkelt at du bare logger deg inn på pdf serveren fra nettleseren din, laster opp, også konfigurerer hele greiene på nettet. Fantastisk enkelt system. Finnes selvsagt også lignende systemer der ute.

Om det skal gjøre litt mer avansert mer fortsatt enkelt så kan du bruke et av de sikkert hundredetusener av gratis nettside templates som ligger der ute, og integrere et online publishing system av eget ønske. Da ved hjelp av f.eks Dreamweaver som er et program jeg har god erfaring med.

Begynner å bli en stund siden jeg var borti dette, men det er overraskende enkelt å skape noe som ser ganske så bra ut og fungerer!

Jeg har i maaange år betalt for domeneparkering, men har idag (faktisk!) nettopp oppgradert til Webhotell. Han duden hos Webhuset som hoster domenet anbefalte meg å bruke Wordpress. Så det skal bli spennende å se om jeg klarer å gjøre noe med dette selv. Jeg er jo på god gammeldags EDB nivå (= ubrukelig) når det gjelder kunnskap til datagreier, men jeg får se hva det blir til.... Worst case scenario så plutselig så får jeg det til og... En vet aldri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Framgang på bilen eller?:) Ang data greiene så har eg ein bror så e meget dykti me data og kan sikkert lage ei heime side te deg for ein liten slant;)

Fremgang?

Kan ikke akkurat påstå det.. Er gørrkaldt ute på tunet mitt her nå, og da skriker varmepumpa mi i garasjen etter hjelp for å kunne holde tilgivelig temperatur... For det første så gidder jeg ikke å rundkle meg for å skru, og jeg trenger litt god temp pga litt lakkering av deler som gjenstår.

Prosjektet er ikke akkurat lagt på is, men makelig som jeg er, så trives jeg best med 20+ grader når jeg skrur. Men har noen baller i lufta ennå som jeg venter på, så det vil skje litt til før jul. Håper jeg... Julestria er vel ikke akkurat beste tida å mekke bil på, familiemessig.. ;)

Ang det datagreiene, så hadde det vært good å fått mekket til ei grei hjemmeside som jeg må kunne klare å administrere på egenhånd. Jeg har kikket litt forsiktig på Wordpress, men ikke satt meg inn i det. Er grusomt skeptisk til sånne EDB-greier.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update ja... Det var det da....

Har ikke akkurat vært i garasjen i denne %$"#$%" kulden som har vært ute i det siste. Orker ikke å skru i temperaturer under 10 plussgrader...

Men i kveld måtte jeg bare ta turen ut et par timer, etter at jeg hadde vært med ungene på noe greier. Har nå iallefall 15 pluss i garasjen nå... Ikke no big deal i kveld, men noen få bilder ble det jo allikevel.

Første bildet må jo være av den eneste pakken som har ankommet i det siste. Når jeg har "nye" og fine seter, kan jeg jo ikke montere gamle og fæle sikkerhetsbelte-låser. Så da ble det jo noen som er litt friskere enn de gamle:

IMG_0449.jpg

Deksel montert på A-stolpen måtte jo på plass, nye og nylakkerte samt 4 nye skruer som hører til - med en liten skvett Tectyl på seg:

IMG_0423.jpg

Montert i posisjon. Ja, det er til begge sider, men såg ikke greia med 2 bilder av dette:

IMG_0424.jpg

Måtte jo også henge opp siste revisjon av "To-do list", slik at jeg vet hva som står igjen sånn ca... ;)

IMG_0448.jpg

Dagens hovedgjøremål var en liten fiffig detalj som gjerne ikke alle er enig i at skal være i en E28. Dette heller.. ;) Jeg har alltid vært fasinert av E39ens lysdioder i taklampen (i de som har "lyspakken" vel å merke), så da fikk jeg en fra E34Power. De gir et lys som en egentlig ikke kan se, men som allikevel er der. Fine greier....

IMG_0441.jpg

Demontere litt, for å komme til sakens kjerne:

IMG_0442.jpg

Yeah, slik ser det ut inni der...

IMG_0443.jpg

De lysdiode-"dysene" står i en egen holder.... Lett nappet jeg den løs :) Den skal i min bil :)

IMG_0447.jpg

Tanken var å montere diodene i det dekselet som dekker for tilkomst taklukemotoren. Men som jeg skrev: "for tilkomst"... Det betyr jo at jeg ikke fikk montert hele innretningen som planlagt. Dermed limte jeg diodene i posisjon med Tec-7, og loddet løs diodene (og motstanden) fra holderen. Så fjernet jeg diodeholderene fra holderen, borret hull i deksel og limte de fast. Merket godt opp, men borret i dekselet når det sto i posisjon - for å få rett lysvinkel. Selv om jeg hadde forborret, så klarte jeg å borre en millimeter og to utav senter. Ser det tydelig på bilde, men viser ikke i posisjon. Så da gikk det greit allikevel. Burde jo ha tatt bilder av monterings-seansen, men er så lenge siden sist update nå, at jeg er tydeligvis blitt litt rusten. Slik ser det nå ut, merk at det ser værre ut på bilde.

IMG_0451.jpg

Vips så var ledninger og dioder loddet på plass, samt alt limt på plass. Jeg limte også opp et par sukkerbiter, "bare" for at sukkerbiter ble nevnt tidligere i tråden. Gjorde jobben greit de to sukkerbitene forøvrig da... ;)

IMG_0453.jpg

Her er jeg jaggu klar for å montere inn dekselet, tilkoplet og klart...

IMG_0454.jpg

I posisjon, så ble dette veldig bra. For meg som liker en slik ting, ble dette bare helt rett - og ser originalt ut.

IMG_0455.jpg

Men virker dette da?

På med litt power - og joda! :)

IMG_04562.jpg

Det ser jaggu ikke ut som at det skulle gi noe lys, men jaggu ble det helt perfekt. Det geniale med dette lyset er at en ser det ikke, før noe bryter lysstrålene... Genialt... Prøvde å ta noen bilder i mørket, men det ble ingen suksess... Damn...

Første bilde ut er av dekselet i mørket:

IMG_04572.jpg

Andre bildet ut (og siste i fotoserien i dag) er av girkula. Det er den originale Alpina-kula, altså ikke med lys i :) Så se bildet - som er direkte elendig, så skjønner en hva det går i. Tar en hånden foran/i lysstrålen, blir den helt kanon. Men DET fikk jeg ikke noe bra bilde av, så da ga jeg F i det... Er sikkert noen innstillinger som går ann å gjøre med kameraet, men skitt au... Spiller ingen trille for meg akkurat dette bildet...

IMG_04582.jpg

Sorry for dårlig siste bilde, men det var det eneste som var verd å vise...

Dette var igjen nok en bitteliten update, men for all del - en detalj som jeg skulle ha med. Og den tok en time og to av fullførelsestiden den også...

Good night!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med diodene har jeg og tenkt å gjøre selv da det er en nice detalj ;)

men en annen ting . dørbrytern, skal ikke dne ha en gummi rundt seg? eller husker jeg feil da?

Morten.... Du husker både rett og galt... ;)

Det spørs helt hva bil du har sett på, altså hvilken utstyrspakke bilen har. Min bil, som har sentrallås, el. vinduer, varme i lås og "komfortbelysning", skal ha denne typen dørbryter. Den typen med gummi har jeg på dørene bak samt bakluken. Andre versjoner har gjerne samtlige med gummi etc... Alle 5 brytere hos meg er bestilt og montert etter ETK... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid like morro å lese her :) perfeksjonisme er vel et velforklarende ord! :)

Takk for det du, men den beste underholdningen må jeg innrømme at det er du som står for... Nydelig arbeid som er utført på den bilen din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha :P sær du :P hehe :D men er bra det :D

har alle e39 disse lysene ?

Jupp, det har du helt rett i... Jeg er en skikkelig særing, men står for det til siste nikk ;)

Alle E39 har ikke de diodene nei, kun de med "lyspakke"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess!!! :applause::applause::applause:

Nå ble nattskiftet mitt plutselig MYE bedre :) Digger den detaljen med diodene, har selv hatt e39, og synes det er genialt med slikt :) (tror det er slik på e61 min også)

Som skrevet så mange gange før, en fryd å lese updates fra deg ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...