Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

På grunn av mangel på riktig ord skriver jeg kun: :applause: ...

Hehe, sååå fancy var det da ikke, men en nice detalj syns jeg det ble...

Jess!!! :applause::applause::applause:

Nå ble nattskiftet mitt plutselig MYE bedre :) Digger den detaljen med diodene, har selv hatt e39, og synes det er genialt med slikt :) (tror det er slik på e61 min også)

Som skrevet så mange gange før, en fryd å lese updates fra deg ! :)

Takk for det, det begynner å dra seg til nå - så de store oppdateringene er fraværende desverre...

Dette var virkelig en fin detalj :D Du er full av gode ideer du!!

Ja, det er faktisk helt perfekt.. Det er en fantastisk usynlig oppgradering av interiøret/kupeen..

Endelig oppdatering, såg strøkent ut med diodelysa :) ok om eg stjeler patenter din?

Det ser faktisk helt originalt ut, ser ikke for meg at noen noensinne vil legge merke til de... Og da er jo målet mitt nådd ;)

Om du kan stjele patenten? Vel, strengt tatt så er det BMW som skal ha credz for dette - jeg har bare misbrukt ideen deres litt... Hadde jeg ikke tolerert at andre gjør ting jeg har gjort, så hadde ikke denne tråden eksistert - iallefall ikke med 1200-1300 bilder for å vise hva jeg gjør...

Å være innovativ innen bilbygging er omtrent umulig. 99,9% av alle bygg er kopi av andres gode ideer. Samme gjelder for meg. Jeg har sanket inntrykk og ideer gjennom 25 år om utallige stiler og måter å gjøre ting på. Akkurat denne detaljen med de diodene har jeg ikke sett noen gjøre før, men at jeg er først ut? Neppe... Spiller heller ingen rolle.. Men ta gjerne å monter "Pedi-lys" i bilen din du, med god samvittighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble bra me de nye låsene til beltet :)

Ja, det er en oppgradering som en sjelden tenker på egentlig. Blir liksom litt oversett. Jeg tror nok de aller fleste hadde oversett om jeg hadde hatt gamle låser. Og de fleste kommer nok til å overse at det er nye montert også. Det er en ting som ikke kommer innunder kategorien "oppfiksing", av en eller annen grunn... Jeg tror nok at de eneste som gjerne kjøper nye låser, er de som MÅ pga at de har kjøpt andre stoler eller lignende...

Jeg burde jo kjøpt nye belter også, men det får bli ved "Rebuild, Fase II" - nå blir det for dyrt.

PS! Vi må en dag se på låser bak også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble bra me de nye låsene til beltet :)

Ja, det er en oppgradering som en skjelden tenker på egentlig. Blir liksom litt oversett. Jeg tror nok de aller fleste hadde oversett at jeg hadde hatt gamle låser. Og de fleste kommer nok til å overse at det er nye montert også. Det er en ting som ikke kommer innunder kategorien "oppfiksing", av en eller annen grunn... Jeg tror nok at de eneste som gjerne kjøper nye låser, er de som MÅ pga at de har kjøpt andre stoler eller lignende...

Jeg burde jo kjøpt nye belter også, men det får bli ved "Rebuild, Fase II" - nå blir det for dyrt.

PS! Vi må en dag se på låser bak også... :)

Its all about the minds details.

jeg har et sett strøkne låser i min bil ;)

skal ikke ha baksete uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å leste meg gjennom hele tråden :)

Jøss, er helt imponert over dere som pløyer igjennom 180 sider med E28... Takk for at du satt at tid til meg og min bil!

Fiffig detalj der ja! Gi meg 1 eksempel på en mer strøken E28!?

Vent til du har sett den live, ingen biler bør "dømmes" utav bilder.. Dette er en gammel bil, skrudd sammen av en gammel stut og lakkert av en enda eldre en... Så ting/plukk vil en ALLTID finne, det er det ingen tvil om.

Når det gjelder Norges fineste, så holder jeg en knapp på Ralstons røde E28... Har aldri sett annet enn bilder, men den ser überstrøken ut. Og så er det de to som står hos samme eier, en sølv og en svart med M5 motor eller hva det var. De også ser bra strøkne ut på bilder... Jørgen sin også ser fantastisk flott ut... Ja, egentlig kan jeg ramse opp endel her. Men satser på å havne blant topp 10, det må vel være en målsetting som burde kunne bli reell?

Her snakke vi mann med øye for detaljer!! :applause::applause:

+1 :applause:

Takk, det er jo "slik som ungdommen likar". Detaljer er jo det som gjør en bil til det den er...

Flott lesing her som vanlig, GLEDER meg til å se denne live i 2013! :)

Jeg gleder meg til å stille opp på treff med denne selv, og jeg gleder meg også enormt til å treffe dere andre også... For å slå av en prat, og kikke på alle de andre flotte prosjektene som blir klar utover våren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veldig fint :) eneste jeg ikke syntes så mye om, var sukkerbitene.. Føler det liksom blir så "billig" på en måte, misforstå meg rett nå.. Det finnes mye annet som er mye finere og enklere :) men tror det der ble fint når man får sett det med egene øyne altså :D

Hehe, er med på den...

Eneste grunnen til at jeg brukte de, var kun for "morro skyld". Knut Olestad (tror jeg det var) fortalte tidligere her en historie med en bensinstasjon og sukkerbiter - og jeg monterte de da litt med ham i tankene.. Utgangspunktet var jo egentlig å lodde inn original E39 kontakt og stikk - men det gikk en liten faen i meg, og da ble det sukkerbiter ;)

Sukkerbitene blir ikke synlige (de er jo bak dekselet), så det betydde ikke noe. Jeg hadde jo aldri montert sukkerbiter i dagslys, for å si det slik. Og JFTR... ledningene har jo selvsagt fått loddetinn på seg, så kontakten i sukkerbitene skal være upåklagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...