Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Fjærene ja, tar jeg feil om jeg husker at Alpina brukte H&R fjærer?

Mener å ha lest at 30/15 settet deres er i henhold til Alpinas spesifikasjoner, men det kan hende min gamle hjerne er aldeles på viddene.

(det hadde ikke vært første gang liksom)

Om de brukte fjærer fra H&R vet jeg ikke.

Det jeg derimot vet, er at E28 Alpina B9 3.5 og B7 Turbo har samme fjærer foran - mens B7 TurboKat har et eget sett foran. Bak er det samme fjærer på alle 3 utgavene...

Om noen kan bekrefte/dokumentere dette med H&R, så hadde det vært morro å fått lov å kopiere den dokumentasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh....

Det er en ting forresten.

Jeg er på jakt etter en E28 M5 batteriholder som skal være i bagasjerommet.

Min er selvsagt rustet i filler omtrent, og finnes verken i Norge, Sverige eller Tyskland visstnok.

Noen som kan skaffe en slik, nummer 15 (41121922088)

e2b4ud34mef9xjdint28.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så DieselVegard: Hadde det vært et originalt chassisnummer, så hadde jeg gjort alt i min makt for å beholde det - men slik er det nå ikke. Jeg er allikevel fornøyd med at Biltilsynet lar meg bygge om på grunnlag av min søknad. Men når jeg ser prisene nå for tiden på E28er som ombygget fra 518 til M535i, så vil jeg tro at bilen min vil bli verd noen kroner allikevel i ferdig (og godkjent ombygget) tilstand. Det virker litt som at tilstand er nesten like viktig som bilens opphav. Mange vil heller ha en ombygget, men godkjent og rustfri 518/535 - enn en rustet/sliten original 535.

Da er jeg enig. Jeg så ikke dette. Bra jobba uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mitt panser må lakkes først :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41121922088 gikk ut i fjor høst ca. :(

Ja, jeg vet det desverre... Er derfor jeg har begynt å leite rundt på div lager osv verden rundt - men håpte noen hadde en kjenning som jeg ikke hadde osv...

Men takk for hjelpa uansett da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...