Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Herlig,som alltid :)
Nydelig jobba som vanlig :D
Suverent! Dette er moro

Takk for det, det drar seg til nå etterhvert... :)

Jeg har sikkert liggende noen lyktedeksler. så kan sprayboksen på hylla slippe å fryse på huet !! :)

Vi kan jo se på det en dag, haster ikke sånn - jeg har jo et deksel der nå om ikke annet... :)

Ser flott ut, jeg håper du sitter med en stolt følelse når du betrakter denne fra garasjekrakken :D

Jeg er veldig spent på hvordan den blir med alpinastripene, har du disse på lur?

Joda, nå som den begynner å se ut som en bil så kjenner jeg litt "kribling" i magen. Problemet mitt er at når jeg ser på bilen, så ser jeg mest på de tingene som mangler/skal gjøres. Ikke negativt sett altså, men av ren gammel vane...

Stripene ja.... Jeg kan vel røpe såpass at jeg har et sett på lur 8) Men det har jeg levert fra meg til en sånn reklamefyr for litt bearbeiding osv... :wink:

da har jeg lest alle sidene på denne og (leste e21 topicen tidligere) og må si du imponerer stort :applause::applause:

Takk for det, imponerende å se at noen gidder å tråle nærmere 200 sider med "gammelmanns-blogg"

eneste jeg ikke liker helt er den leppa på bakluka egentlig, men skal vell være der på alpina såe må vell nesten være der. er noe med avslutninga på bakskjermene jeg ikke liker #-o

Forstår det, jeg har slitt med det samme i mange år. Det er et typisk design for sen-70 og 80-tallet. Men den hører jo liksom til Alpina-designet, så derfor monterte jeg den. Det skal herved innrømmes at jeg IKKE var fan av den når jeg handlet inn denne bilen, men etter å ha sett på haugevis med bilder av Alpina E28 (i etterkant) - så har jeg blitt vant til både synet og tanken på at jeg faktisk har en slik spoiler på min egen bil. Nå synes jeg den er "helt" rett, og ville ikke vært foruten.

ang blinklys så må jeg si meg enig med deg, passer bedre med tåkelyset å ha hvite/klare enn orange.

Jeg tror ikke alle motstanderene av orange blink (på min bil, vel å merke) klarer helt å se for seg den røde tråden i bygget mitt. Jeg mener fortsatt på at det er helt rett, og om ikke mange ukene nå har jeg forhåpentligvis fått på støtfanger foran, Alpina-stripene og Alpina-felgene (og en ser helheten i bygget mitt). Og de som fortsatt ikke liker hvite blink på mitt konsept DA, ja, da får de bare ha det så godt 8)

ang loddetinn på ledningene inn i sukkerbitene, jeg er elektriker, og ivaffall på 230v så skal man absolutt ikke ha loddetinn på de, blir dårlig kontakt etterhvert (husker ikek helt hvorfor og greier, men er bare å google det), kanskje ikke direkte sammenlignbart, på de lampene dine der så slutter de sikkert bare å funke enn å brenne ivaffall.

Jeg bruker vanligvis ikke sukkerbiter. Det er den eneste plassen i bilen som har det. Jeg monterte den bare fordi at vi nettopp hadde diskutert temaet bensinstasjon, bil og sukkerbiter her i tråden min. De diodene trekker ingen strømstyrke, så det betyr ingenting om det er lodding, sukkerbit eller noe annet. Det var som sagt bare for å more meg selv litt med Sjølvaste Knut Olestad...

tror aldri jeg hadde giddet å tatt alt like seriøst når jeg omsider skal få gjort litt på turbobilen min, hos meg er en gammel pen skrue bra nok :P (og det meste annet bare det er helt og ser greit ut)

du får dra på e30meet, så får jeg komme å titte litt på bilen din :)

Jeg hadde jo ingen intensjon om at det skulle bli skifting av skruer kun for at de skulle se bedre ut, til å begynne med. Men etterhvert som haugen av kvitteringer økte, og jeg såg at bilen ikke ble en bruksbil allikevel (som planen var) - så tok jeg et valg om at jeg ville kjøre et mer gjennomført løp. Få bilen slik jeg selv ville ha den... Og der er jeg snart, iallefall så er den klar til E30Meet. Får bare håpe at jeg ikke støter på noen store problemer når jeg begynner å "bruke" bilen. En vet jo aldri....

Nydelig motorrom, smule sjalu på det ja... :cry:

Takk, det ser bra ut nå - selv om det er faktisk eneste plassen på bilen som har en forhåndsinnlagt forbedringsplan...

PEDIMETRISKT !! :) :)

Hehe, må holde LITT style på det. Eller hva sier du? 8)

[ Bilde ]

Red Bull coil? men ser bra ut som vanlig dette pedi 8)

Disse Red Bull coilene skal være sinnsykt gode har jeg hørt :P

Når jeg sto med coilen i hånden, klar for montering - forbannet jeg meg over at den såg så "fæl" ut. Jeg sto å vurderte på om jeg skulle kjøpe ny, men forbannet meg over at det ikke var vits å bytte en dyr coil til en ny - bare for utseende sin skyld. Og mens jeg vurderte å lakkere coilen, tømte jeg de siste dråpene av Red Bull-boksen jeg drakk av. Med coilen i ene handa samt Red Bull-boksen i andre hånden, så tok jeg en avgjørelse på at jeg kunne gjøre et "Harry-stunt" med å montere en Red Bull boks i motorrommet mitt hvis coilen passet i boksen. Og det gjorde den... Så litt harry er det, men vi har nå flirt godt av det mange ganger til nå. Var sikker på at jeg skulle få bra mye pes for det på forumet her, men dere er først ut å kommentere det - og det er lenge siden boksen ble montert - den kom på når motoren ble satt inn igjen nå i høst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Red Bull vil gi Pedi vinger !! ~ :) ~

Det håper jeg virkelig, hehe...

Stå på pedi! dette blir sinnsykt bra! :) :)

Takk, madammen reiser på sjøen på onsdag - så da skal jeg nok klare å skvise et par-tre timer på kvelden i garasjen litt oftere enn de siste ukene som har vært. Og en pakke fra GS ble sendt i dag med småtjafs, så jeg håper jeg klarer å stryke ytterligere linjer fra "to do-lista" mi de neste to ukene...

Uansett så bør jeg være klar med god margin til E30Meet-treffet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se denne bilen irl!! ;) har forventninger til den nå ;)

*med Discovery-stemme* : Don't turn your expectations up way too high, my friend! It's just an ordinary car from the Western Coast of Norway! :)

Men fra spøk til alvor:

Er det ikke noen som har en delebil stående med en fin nummerplateholder på støtfanger foran?

5e0f3lqf5sghcehgps9a.jpg

(lånte bildet ditt litt, Vidar. Håper det er greit... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt bra arbeid som alltid! :D

Tror kanskje jeg og har en skiltplate fra e28'n jeg har stående :P

Takk for det!

Ang skiltplate, så må du gjerne se om du har - og eventuell tilstand på den.

Halfdan fant en i går som på bilde ser bra ut (han skulle kikke bedre etter i går kveld), men hvis du tilfeldigvis har en som er som ny, please LMK...

Fikk tilbakemelding fra BMW i går om at neste dato for "forventet" levering er nå uke 7...

Så time will show, jeg er stygt redd for at den aldri vil komme - så nå satser jeg på å få tak i en pent brukt, og skulle det komme en ny i posten - så setter jeg den på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt bra arbeid, alt ned til den minste detalj, er jo helt fantastisk arbeid du har lagt bak deg når det gjelder denne :) spenstig den RedBull coilen men ble jo litt unikt og artig preg over det :) stå på! gleder meg til å se denne live !

Takk for det, Red Bull'en er nok kommet for å bli den. Tror jeg ;)

Vel, iogmed at madammen reiste ut på sjøen i dag, så var det mye ting og tang som måtte ordnes før det ble garasjetid. Fikk bare en liten time effektiv skruing i dag, men fikk nå gjort det som var planlagt. Om det nå aldri så lite var... ;) Må jo få ut noen bilder, slik at tråden ikke bare blir en chattetråd....

Fikk deler fra GS i dag. Liten pakke, men viktige ting. Bestilte også nytt askebeger, men det var selvsagt gått ut... Damn.

Så det som kom i dag var som følger:

IMG_0001-1_zpse6e89d18.jpg

Ser dere hva de 4 gummiene er?

Vel... Det er noe som har irritert meg grenseløst en stund, og jaggu fikk jeg tak i nye... De hører jo selvsagt til dørene, og slik såg alle de 4 jeg hadde ut:

IMG_0002-1_zpsff7b90ca.jpg

Så med nye på plass, så ser det iallefall bedre ut. Jeg ser nå at jeg burde gnikket mer på de andre delene, men det er for sent nå...

IMG_0003-1_zps97e5a969.jpg

Ble litt mer nice det. Syns jeg da...

Monterte tidligere en svart spylerslange som jeg kjøpte på TESS. Den var litt for stiv, og dysene ville ikke stå i posisjon. Så da ble det å krype til korset - jeg bestilte inn original slange (som er hvite). Men siden den er hvit, kjøpte jeg bare en liten lengde. Men jaggumeg så sendte GS meg en (sikkert uoriginal da, men samma det) svart! Hadde jeg visst det, skulle jeg kjøpt inn mer - slik at jeg kunne tatt å skiftet den TESS-slangen også, nå ser den jo nesten fæl ut...Så kanskje jeg må kjøpe en lengde til allikevel...

IMG_0004-1_zpsdbbcba92.jpg

De grønne klipsa er originale, men burde jo vært svarte... Får se hva jeg gjør der...

Pedalsett ble også lakkert, og nye gummier på plass. Har jo helt glemt å skifte gasspedal, så den ble lagt i bestilling i dag. Må jo se LITT vettugt ut...

IMG_0006-1_zps3fafb3d9.jpg

Skulle bare hatt med noen originale velour-matter nå, så hadde det blitt gooood!

Og ja... Ahhh.... Endelig.... Speilglass.... Det skal bli deilig å kunne flytte bilen, og kunne se bakover på en skikkelig måte...

Venstre:

IMG_0009-1_zpsa39c7c68.jpg

Og for skams skyld, et bilde fra høyre speil også....

IMG_0011-1_zps307bbb73.jpg

Ikke mye, men litt ble nå gjort på den lille stunden jeg hadde satt til sides i dag.

Så da ble det en liten update og noen få bilder i dag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra avslutning på dagen dette ;)

dessverre ikke skiltplate liggende alikevel... :/ men skal si ifra hvis det dukker opp ! :)

Ok, det går bra! Satser på at Halfdan ordner biffen :)

Liten update, men moro for oss det også.

Gulvteppet ditt? Er det så slitt/møkkete som det ser ut på bildet? Mener å huske du hadde det ut og rengjorde det.

Lars, golvteppet er slitt - ingen tvil om det. Men det ser nok værre ut enn det er pga bilde/blits. Skittent er det også til en viss grad, teppet har jo blitt eksponert for støv og dritt gjennom en god stund nå - samt at det sto jo i når bilen ble lakkert. Så jeg må ha en rens av teppet før jeg tar bilen i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...