Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

R-r-rolig nå guttaboys, det stemmer på en flekk det ja :) . Jeg skal ut igjen med hattehylla for å trekke kabelen til varmetrådene h side. Så etterpå vil de ligge flush ;) Relax :)

Bildet ble lagt ved for å vise hvordan det såg ut med foringene i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min fungerte før jeg reiv den ut :D så du kan få alle 4 følerne og hjernen om du trenger. kan få abs sentralen og.. :P led nett er er ødelagt.

alt er ditt for en billig sum ;)

Jeg må nok feilsøke LITT først før jeg handler noe, men sannsynligheten for at det blir en handel er mer enn stor ;) (Så du kan nok bare finne deg en eske med anledning, hehe...)

EDIT: Etter litt fintenking, så hadde det iallefall vært good å ha de sensorene i hus.

Når kan du sende de tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaalt for kaldt i garasjen min nå til at jeg har gidda å gå ut å gjøre noe. For en gammel sjel som meg vil jeg ha mer enn 11-12 varmegrader i garasjen når det skal skrus på dill-dall ting.

Men siden det har vært diskutert så mye om klistremerker, så må jeg vel innse en ting:

Tanken var jo å ha et greit/ryddig motorrom, med ikke allslags kræsj i farger osv. Men jeg klarer ikke helt å slippe tanken på de originale klistremerkene som skal stå på tårna - de er prangende, ja, men de hører liksom til der. Damn, dette har jeg tenkt mye på.

Og det hjalp jo ikke at jeg fikk et par merker i posten i går. Og de merkene jeg fikk var såpass fine, at de må jo på. Og da kan jeg gjerne smelle på de 2 siste i motorrommet også. Så kanskje jeg skal hive en bestilling inn der også (fant jo ikke igjen de E21-merkene som jeg har en eller annen plass).

Ingen update dette, bare et par bilder av de 2 merkene som kom. Jeg er nå fornøyd med de...

Dekktrykk for B-stolpe venstre side:

krcv3wtyimoqtvv6w950.jpg

Paintcode-sticker for H innerskjerm motorrom:

hrnobsy2q7bl1o577t2a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thune, Thune, Thune... ;)

Vi har kjent hverandre i rimelig mange år etterhvert nå... Fortell meg, hva er stygt, og hva er pent? Mora eller dattera? Du som kjenner meg bedre enn de fleste her inne, vet jo at jeg lett kunne gått for begge - mens du bare ville hatt dattera. Hvis hun var ung nok da, vel å merke... Hehe...

Du vet jo også med deg selv at jeg nok har visualisert de klistremerkene inni mitt hode mer enn én gang... Jeg føler at "konseptet" Pedi-style vil kompletteres mer med de merkene. Jeg gjør faktisk det. Husk at dette er en 80-talls bil, skrudd sammen med 80- og 90-talls vibber. Det var jo slik ting var, den gang da... En annen ting er at dette er ikke merker som er moteaktige, de er kommet for å bli - om de er aldri så stygge i noens øyne. Andre merker er mer mote, da jeg var 18, hadde jeg "Pioneer" i hele øvre del av frontruta mi - og bilen smekk full av anlegg. I dag er det kulest i hele verden å ha "Stanceworks" på samme plass, lav bil eller ei. Ikke alle vet hva det betyr engang... En annen ting er jo den typiske japaner-look: Å ha hele Ebay-handlelista si på fremdørene, alle merkene en kjenner ramset opp fra ruta ned til kanalen. Det går over, slike ting varer ikke i motbakke.

Men de simple og enkle, til tider lite pene merkene som BMW og Alpina kom med på 80-tallet - de går aldri av moten på en slik bil jeg har. Min bil er jo en deilig blanding av 80-, 90- og litt 2000-tallet. Og det er totalt meningen, litt av alt - i en deilig smørje... Og selv om stilen er mikset, kan jeg fremdeles kalle bilen og stilen for Retro. Og være stolt av den...

Ser nå at tråden min fakta talt har passert 100.000 visninger, så noe rett må jeg jo ha gjort!! :)

Er jo helt rått, jeg hadde håpet på et besøkstall på 20-30.000 - men at den gamle haugen min skulle få såpass med fintfolk på besøk, det er bare helt utrolig!

Det er så mange jeg burde takke, både med bidrag av deler, råd og hjelp. Jeg glemmer alldeles ikke når jeg slet med oljetrykket, da var det flere enn meg som tok tankene med seg både på jobb og hjem i seng. Helt utrolig. Det må også sant sies at de positive kommentarene som har kommet på løpende bånd, har vært en utrolig støtte siden jeg fikk fingen ut i desember 2010. Det er nok mange som syns at det er utrolig lang tid for å få en bil sammen, men jeg synes ikke det. Jeg har hatt en bizzi reisejobb, samt et hockey-lag med unger som må se faren innimellom. Og ikke minst penger, det er jo ikke billig å bygge bil - så deler har blitt handlet litt pø om pø. Og selv om timer verken kan eller vil måles, så har det nå blitt endel av de også. Jeg har mer enn én gang drømt om å være 18-20 år, barnløs og singel igjen - full av pågangsmot!

Men nå, etter 1500+ bilder, nesten 3000 innlegg og 100k visninger - så er jeg fortsatt ikke lei.... Det er en utrolig følelse jeg sitter med her nå.

Og sist, men ikke minst: Jeg ligger godt ann, bilen er jo jaggu snart klar for sommeren. Jeg vet jo ikke om bilen fungerer som den skal, den har ikke akkurat vært så mye utav garasjen de siste 4-5 årene. Men jeg satser på at den skal funke knall fra første stund.... Litt arbeid gjenstår selvsagt, men det er så ytterst lite i denne store sammenheng.

Jeg er verken bilmekaniker lenger eller fotograf på noen som helst måte, men jeg har valgt å eksponere bilen mer på nett enn først tiltenkt. Jeg har tidvis følt meg som en blogger, og tidvis så er det jo nettopp det jeg har vært, hehe... Alt i alt, så håper jeg at andre kan ha både glede og nytte av tråd og bilder - jeg har prøvd å gjerne videreføre de bitene jeg innehar av viten, erfaring og kompetanse. Å sette sammen en bil som har vært helt i tusen knas, er en utfordring - men det ser nå ut som at jeg har truffet med de fleste bitene. Å kunne stå helt fritt i valg av stil, farger og andre avgjørelser har vært deilig. At ikke alle er enig i alle mine valg er jo helt greit, det er jo min bil - og min egen stil. Noen har nok gjespet seg forbi mange bilder, men jeg tror nok at noen kanskje også har lært litt. Vi er alle på forskjellige stadier, både i livserfaring og kompetanse vedrørende bil. Jeg jobbet som bilmekaniker fra midten av 90-tallet til jeg hoppet av bilbransjen for 10 år siden. Følelsene for gamle BMWer har jo bare vokst seg sterkere, selv om jeg har vært heeelt BMW-gutt siden jeg satte meg i min E12 på 18-års dagen min for et par år siden.

Kan ikke annet enn å takke for følget, og håpe dere fortsatt henger med de siste ukene i sluttføringsfasen. Det er jo nå det begynner å bli morro...

Og for de av dere som er 18-20 år bare, og ser på meg som en gammel stut - dere har helt rett. Det er nettopp det jeg er, og gammel nok til å kunne være faren deres. Men hobby og lidenskap regnes ikke om i alder, der må dere tro om igjen. Når jeg holder på med de retro-faktene mine, er jeg som en 18-åring selv. Jeg har en like store drøm om å få meg en reportasje i BMW-performance med bilen min på forsida, og en halvnaken Anette Soknes hengende over panseret som det dere unggutta har :) Tro meg, some things never change! :)

Det viktigste er å kunne holde ut. Bilbygging krever tid, penger, tolmodighet, tid, penger, tolmodighet, tid, penger, tolmodighet osv osv... Det er altfor lett å gi opp, å holde koken over kneika er en egenskap som må oppleves. Det ER lett å gi opp. Men det ER sinnsykt deilig å sette seg i garasjen for min del nå, og bare se på en bil som jeg er glad i. En bil som jeg har vært med på å forme, og tatt i hver en skrue...

2013 skal bli et godt år....

Takk til dere alle.....

mvh

Pedi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange måneder siden kom jeg over denne tråden. Og jeg har lest meg gjennom alle helve**es sidene!

Gleder meg til denne bilen står ferdig og jeg kan lese gjennom tråden en gang til!!

Jeg VET jeg ikke bare snakker for meg selv når jeg sier at du er ett stort forbilde for meg Pedi!

All creds til deg, og lykke til videre med kompletteringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, Richard!

Du blir nok forbilde for mange av 18åringene her inne, inkludert meg. Å holde koken etter så mye jævelskap med oljetrykk og annet knask; da er det jaggu noe tålmodighet inne i bildet!

Stå på videre, Ivar.. Dette blir så vakkert..

Kunne ikke vært mere enig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...