Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Jaja, der var det på tide med en liten økt igjen.

Friskt mot og stormende jubel.... :?

Første post på tapetet var å rive ned de gamle bensinrøra og bremserøra...

zo5cswahuxhrgwctcyz4.jpg

Men etterhvert til min store forbannelse, så selv om jeg bestilte alle klammer, skruer osv - så når jeg åpnet posen, så var det bare noen ytterst få. Og de få delene som jeg kunne bruke var jo selvsagt bare til bremserør, helt bak. Så da ble det til å montere de gamle klammera... Grrr...

Men min gode venn Pernezz tok på seg oppgava med å plukke den gamle bensinpumpa bort - holderen var jo rustet i filler. Her er han igang med å gnikke litt gummi :wink:

z9l23jm1a3lstth2djfi.jpg

Her er han i gang med nyankommet pakke fra GS....

ehv561ut7ye786b96b7o.jpg

Her er de nye delene på plass, nytt alt, foruten gummien som Pernezz gnikka så fint :D

qeaby9x7h9nhn9ixz9qd.jpg

For det trente øyet, så ser de at det ikke er original pumpe her. En Bosch 044 har "sneket" seg inni den kondomen etter litt svetting. Men dette resulterte i at innfestinga måtte "justeres" litt, den er ganske mye større enn originalpumpa :shock:

4f7y30iaf031h3h2iunt.jpg

Mens jeg psyka meg opp til å begynne å tre de nye bremserøra inn, tenkte jeg at jeg kunne rengjøre, pusse ned og lakke bensintanken.

56ucmyhljmb5k53ntvwc.jpg

Men for satan... Under den tørre dritten skjulte det seg jo rusthull... Dammit....

tl9xbv7d21zycjyhdtpb.jpg

Etter mange forskjellige tanker og tikkende tannhjul, så ble det til å gi f i Alpina tilleggstank, og smekke inn tank fra 518i. Ikke morro, men jeg vil ikke sveise inn albue osv i en gammel brukt tank. Så here we go, 518i tank it is...

t9gzo4wjzepaum2zkwg7.jpg

Lovende, her var det iallefall blankt stål... Nice!! Humøret stiger igjen...

c8d167v3udnrofourwqd.jpg

Men mens jeg vender og vrir på tanken så kjenner jeg sneken av bensin...

Joda, ganske riktig... En fuktig flekk på siden.... Damn, her er det hull i denne tanken også...

nom1pr8h0x3co6hall1y.jpg

OK... Møkkadagen er herved offisiell!

Med en tanke på at ny tank ligger estimert rundt 5 lapper minus noe rabatter, ringer jeg Bavaria i dag... Jauda, tanken er på lager i Sverige... Men nypris var ikke 5000,- Neida.... Nesten 6600,- !!!!!!!!!!!!!!!!

Og Møkkadagen gjør at garasjen nå forlates i forbannelse, med verktøy og dritt liggende stand-by.

Etter litt tråling av internett, snakket jeg med en hyggelig herremann på Schmiedmann som hadde en helt ny tank liggende i Danmark til en mer koselig pris.

Så tank er nå i bestilling, mens garasjen står som den står. Så i kveld blir det nok å se den nye Varg Veum-filmen på Blu-Ray heller...

Ha en fin og bedre dag enn meg dere andre, og så får vi se om jeg tar turen i garasjen over helga heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er smertelig klar over det med E28 og bensintanker. Men den fra 518 såg såååå bra ut....

Så den fra Schmiedmann er uorginal, men med sånn ca passform, noen lag med grunning/lakk, påsveiste Alpinastusser osv, så skal den nok gjøre nytten... Uansett så er prisen overkommelig kontra original...

Tja, har hatt 044-pumpene i en god stund nå - ikke Kinavare nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg kjøpte i fra veng sist ( tank altså ) og den passet rett opp, kosta 1500 kr :)

Da blir det 044 på meg også.

Har du bestemt deg for foringer i bakstillingen?`type osv?

Bra passform? Lover bra...

044 blir nok en bra løsning det, jeg skal ha det på E21en min også..

Foringer i bakstillinga? Ble originale, og skulle de svikte, så bytter jeg til noe annet heller. Jeg orker ikke det tullball-greiene med alufester hit og dit. Er nok veistøy og risting som det er i en gammel E28...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Jeg kan trøste deg med at du ikke er den eneste med hull i tanken.. :)

Sitter og venter på en pakke med bl.a helt ny bensintank til E23'n også for tiden. :wink:

Ja, du har fått erfare kostnadene du med. Men resultatet blir jo bare bedre og bedre med nye deler da, ingen tvil om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...