Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo folkens, nokk med diskusjoner rundt dette nå , vi får se hvordan det går for Ivar!

Men tenk dere selv da, grunnen til at BT valgte å endre vektreglene for noen år tilbake (tror jeg), er for å slippe å motta "teite" søknader hele tiden fra forskjellige folk som for eksempel vill ha V12 i en Nissan Micra for alt jeg vet. Det jeg prøver å si er at ting lar seg gjøre enda den dagen idag. Og at ved en seriøs fyr som Ivar for eksempel kommer på bt med ferdigstilt bil som denne, og har gode argumenter på hvorfor dette ikke skal la seg gjøre, så kan det hende at kontrollørene kan se litt gjennom fingrene og la det gjøres. Det er jo ikke snakk om store vektforskjellen og akkurat samme karosseri kom jo med den motoren og specsa ivar har.

Så konklusjonen min er at det er større sjanse for at Ivar som er nærmere 40år(?), og har bygd bil siden han var guttunge og har så mye informasjon og kunnskaper bak både bilbygging og regler, enn at en 18 år gammel råner kommer med store planer om å bygge om sin E30 316 med M60, om dere skjønner poenget mitt, så vill jeg tro dette lar seg godkjennes for Ivar, selvfølgelig kan det jo bli litt frem og tilbake før den er gjennom. Jeg vet ikke hvilke kjennskaper du har til bt tidligere eller. Jeg tror , uten at jeg kan si noe for sikkert, at biltilsynet vill i utgangspunktet at det skal framstå at det ikke er mulig i det heletatt.(Det står vell i reglene også?) MEN, at det finnes unntak vill jeg tro. Kanskje han har fått beskjed om det i søknaden at vekta må innenfor det og det. Men jeg vill tro det går etter ett par turer frem og tilbake , og kanskje få bekreftet at karosseriet er likens på ett eller annet vis.

Og PS: Dette er MIN mening og ikke noe jeg kan bekrefte selvfølgelig, men dette er bare min konklusjon av erfaringer jeg har hatt med forskjellige BT folk , og det jeg har lest av andre sine erfaringer her til lands.

Det er hvertfall etter min mening teit å diskutere dette ;)

Mvh

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enn at en 18 år gammel råner kommer med store planer om å bygge om sin E30 316 med M60, om dere skjønner poenget mitt

Mvh

Håkon

Jeg fikk godkjent søknad for ombygg til m60b40 i e30 ;) Så det finnes håp for den yngre garde også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enn at en 18 år gammel råner kommer med store planer om å bygge om sin E30 316 med M60, om dere skjønner poenget mitt

Mvh

Håkon

Jeg fikk godkjent søknad for ombygg til m60b40 i e30 ;) Så det finnes håp for den yngre garde også ;)

Så har du kanskje vektene på din side også da, mtp på at det er en 324 orginalt. Men det jeg også mente var at søknaden kan være godkjent , men du får fortsatt ikke endra vekta. Og om det eventuelt skal forekomme at de endrer vekt i vognkort, så tror jeg desverre du stiller svakt oppimot Ivar om du skjønner. Mtp alderen og at motoren kom orginalt i samme karosseri :D For all del, du kan sikkert få det til du også, men nå tenker jeg generelt.

Mvh

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er direkte inne på noe der Håkon, ingen tvil om det... Men tiden vil vise. Det er umulig å spå hvordan det skal gå for meg på BT, men at jeg nok har en fordel mtp alder osv kontra en 18-åring - det er jeg ganske sikker på...

MEN...

Idag som i går, har jeg hatt feber og skallebank. Men etter å ha sitti på Bimmers og kikka på "gamle" bilder, så fant jeg frem et par av mine som var lett tilgjengelig... Jeg trengte å underholders, og hvorfor ikke dele "alt" - som vanlig ??

Beware! Verken kvalitet på foto, scanner eller eventuelle personer på bildet burde vært avbildet....

Her snakker vi 18-års grense, med grove scener....

Først ut er et knippe fra sommeren 1993, i Evje, med gamle gode E12en min. Min første BMW.... Oppe i hjørnet er det et bilde av Pernezz's første BMW, en 323i som han kjøpte av meg. Her med nylakkert motorrom - dette var vel våren 1997. Godt jeg fikk ham bort fra Ford og Opel...

E121993_zps642a81d5.jpg

1996: Min E21 323i, som ble lastet opp med en trimmet 325i. Noen som husker dette blåe stoffet fra HiFi-klubben?

"Noisekiller" het det, mener på det var nærmere tusenlappen per liter. Tror jeg brukte 8 liter... Sinnsykt stoff!!

E211996_zps56c9505a.jpg

E21 Peters Cab. Dette er bilder fra 1997/98. Rett ved står en Alpina B6 2.8 som jeg skulle ha i den :)

E21Cab_zps2fd69d50.jpg

Øverst er bilde av go-Scaniaen som jeg rattet rundt i mens jeg var i militæret, samt 323ien min ferdig lakkert. Sjekk 17" felger på E21 i 1996, DET var det ingen andre som hadde :)

Under er det en 318i som jeg totalt bygde opp til en 323i. Steike den var god....

E21_zps2f0691f3.jpg

Her er et par E28er som jeg hadde rundt 2000, og der fant jeg jaggu et bilde av Schulz'en min. 1988 528i Schulz, og 1986 M535i med S38b38 (den blå).

Den grønne er vel den mest beryktede E28en i haugesundsområdet... "Containeren" gikk den for, og enkelte husker den ennå ;) (Og nei, det var ikke jeg som lakkerte den slik - den var slik når jeg kjøpte den..). Skal ha flere bilder av den, men orker ikke å leite. Ombygget til M535i den, var kanonbra - kun fargen som var fæl... Åja, det står en 1986 325i der som jeg fikset opp etterhvert..

E28_zpsc071e0ef.jpg

Et par E30er, 540i Touring i bakgrunnen, en 525i i carporten osv.... (Kjell Sigvald, kjenner du cabben din igjen?? Hehe... Er noen år siden du kjøpte den nå)

E30_zpse5879db2.jpg

Her er min M5 3.8 Touring, 525iT, E32 730i, E21 osv... Her har det vært høy vannstand før.... Dette var første gang det flommet over....

E34_zps373adfaf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro og se dine gammle biler! :)

Hehe, skulle ønske kamera var mer aktuellt på den tiden. Jeg har nok bare fått avbildet max 20% av alle bilene jeg har hatt. Har jo hatt over 40 E21er feks... (Inkl delebiler selvsagt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk 17" felger på E21 i 1996, DET var det ingen andre som hadde :)

HAHA, husker tilbake til første året på ungdomskolen, da var det en godt bemidlet far av en klassekammerat som hadde fått importert noen 17 tommere til audien sin, det ble jo klassetur hjem til de for å se de ville felgene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang girspak ville jeg valgt den øverste eller nederste på det bildet du la ut med alle de forskjellige typene. Jeg hadde en uorginal shifter med samme type lengde som du testet først og det ble ingen god følelse i giringa. Kortet derfor underdelen ned tilsvarende lengde på de korteste spakene på bildene og da ble min kasse helt perfekt å gire med. Kun en tanke kortere enn orginalt. Dette var på en E36 3,2 6tr kasse.

Skal man bruke de lengste spakene på bildet må man nesten forlenge girspaken så den blir i høyde med senter av rattet, men det blir for mye racing for din del vil jeg tro. :)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med ennå, gøy og se du snart er ferdig.

Angående shortshift, så Må du kjøpe deg orginal girstang for og bli fornøyd med behagelig giring!

Har prøvd justerbar shortshift, heiv den til HELVETE!! Heilt ubruklig!

Kjører nå med z3 1,9 - 5.13 og det går til nøds ann..

Jo mer shortshift, jo mer ubehaglig og gire med...

Ang girspak ville jeg valgt den øverste eller nederste på det bildet du la ut med alle de forskjellige typene. Jeg hadde en uorginal shifter med samme type lengde som du testet først og det ble ingen god følelse i giringa. Kortet derfor underdelen ned tilsvarende lengde på de korteste spakene på bildene og da ble min kasse helt perfekt å gire med. Kun en tanke kortere enn orginalt. Dette var på en E36 3,2 6tr kasse.

Skal man bruke de lengste spakene på bildet må man nesten forlenge girspaken så den blir i høyde med senter av rattet, men det blir for mye racing for din del vil jeg tro. :)

Mvh

Takker for innspill.

Jeg fant jo en girspak fra en 2004 M3 her om dagen, og det ser ut som at den gjerne kan gjøre en korrekt jobb.

Enig?

IMG_2374_zps3ddba4ec.jpg

Den har en bra høyde over kule, litt vinkel og en midt-på-tre lengde fra kula og ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...