Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

enn at en 18 år gammel råner kommer med store planer om å bygge om sin E30 316 med M60, om dere skjønner poenget mitt

Mvh

Håkon

Jeg fikk godkjent søknad for ombygg til m60b40 i e30 ;) Så det finnes håp for den yngre garde også ;)

Så har du kanskje vektene på din side også da, mtp på at det er en 324 orginalt. Men det jeg også mente var at søknaden kan være godkjent , men du får fortsatt ikke endra vekta. Og om det eventuelt skal forekomme at de endrer vekt i vognkort, så tror jeg desverre du stiller svakt oppimot Ivar om du skjønner. Mtp alderen og at motoren kom orginalt i samme karosseri :D For all del, du kan sikkert få det til du også, men nå tenker jeg generelt.

Mvh

Håkon

Beklager OT, men må svare her :P

Med m60(146kg) og 5tr manuell(50kg) blir bilen lettere enn originalt med m21(126kg) og automat(80kg) ;) Ergo kan vektene stå, og bilen kommer nok gjennom uten nevneverdige problemer :)

Håper selvfølgelig at Ivar også får sin bil godkjent, vel fortjent etter alt arbeidet og slitet. Og som du sier stiller nok han langt sterkere enn meg OM jeg hadde vært i samme situasjon med samme bil som han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier virkelig automatkassen hele 80 kg??

Mange av de tidligere bilene dine som fortsatt er på veiene?? :) Var mye pent! :D

Er nok ikke så mange i live sikkert, hehe...

Ikke så veldig pene biler, har ikke akkurat kunne ha så dyre biler når en har hatt en inntekt i huset, og jobbe som bilmekaniker...

Irriterer meg at jeg ikke kjøpte meg kamera før over 2000-tallet.... Kamera på mobil fantes jo ikke på 90-tallet (for de som ikke tror det - jo, det er helt sant, hehe....)

Så jeg har knapt bilder av biler jeg har hatt... Hiver ut et par til, men de er nok litt nyere enn de siste 10 år...

E34 Power kom med et bilde i dag av M535i'en som han kjøpte av meg, så da smeller jeg det likegreit ut...

kunisvht02kh1b6afrt9.jpeg

Låg et bilde av en jeg hadde som arbeidsbil: 525TDS med 19" Breyton her også. Alt utstyr hadde denne... Kjøpte Supersport komplett senkesett til den, fiasko...

b0gqmgfveoz5m4g9a7g9.jpg

Hadde samtidig en 530D med 20" Larzon, som jeg også kjøpte Supersport komplett senk til. Ja, fiasko det også...

o0gtvm2ag7wcdk5jmmee.jpg

Madammen surret rundt i denne en stund tilbake: X5 med 22" Momo og V8er... Tørst Jævel....

zks7j069wzdy0fvym01j.jpg

Arbeidshesten min i dag: Snake Oil'en med 19"

cfiz0l65rmvuyh83lwzs.jpg

Denne 635en skulle jeg aldri solgt:

m33lxvtglrgrqt9ifvsb.jpg

635 igjen....

ptx9rqf00816vbilnhrr.jpg

628....

twvxh5owmhq8cwxau56y.jpg

635 med skade....

fam0u6jmxvw9vg1q1j1q.jpg

Elsker E24.... Her med 18" Azev A

pptgkfqoezn7k35ybgy0.jpg

s565ojnpdlzubo597j9m.jpg

Men det var alt for nå, nå er det mer tv-titting på G....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øverste 635'n, er ikke det den "bmw pat" har nå?

I såfall, hvem av dere var det som monterte 745i motor i den? Hvis det er bilen jeg tenker på har jeg i årevis "irritert" meg over at det finnes så lite info/bilder av den på nettet, da det er en bil jeg kunne tenke meg å se mer av.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øverste 635'n, er ikke det den "bmw pat" har nå?

I såfall, hvem av dere var det som monterte 745i motor i den? Hvis det er bilen jeg tenker på har jeg i årevis "irritert" meg over at det finnes så lite info/bilder av den på nettet, da det er en bil jeg kunne tenke meg å se mer av.. :)

Det var han som kjøpte den av meg ja.

Jeg har hatt den bilen i tusen biter, satt den sammen og fikk den godkjent. Den har 218 kw i vognkortet :)

745-motoren satt han i selv, lurer på om den motoren kom opprinnelig fra Sammigun....

"We are one big, happy family here ", hehe...

Den bilen er helt topp, som sagt - det er den eneste jeg angrer på å ha ha solgt. Og grunnen til at jeg lot den gå, var pga at jeg ville prioritere E21en som kosebil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tråla kjøretøyforskriften opp og ned da jeg holdt på,men husker ikke om jeg fant noe...her er vertfall link til den: http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+ ... /Ombygging

Ser at på vegvesen.no kan det tolkes dithen at vektene kan endres...

Etter hvordan jeg tolker/leser kapittel 10-2, så står Alpina som fabrikant. Så hvis Alpina kunne ha skrevet en bekreftelse til meg, så skulle dette være en korrekt måte å få endret vektene på...

Men uansett... Jeg ser fremdeles ikke det faktum at jeg må bygge alt over på et annet chassis for å få bilen godkjent. Jeg er fremdeles optimistisk til godkjenning av denne bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...