Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Noe mer action her Pedi? :)

Holder på med den nye garasjen. Har lagt gulv ferdig oppe, og snikkra til ei trapp. Var på Ahlsell i dag og la inn bestilling på nye lysarmaturer, kabler osv... Så kjører til byen mens du sover i morgen tidlig, for så å leke elektriker resten av morgendagen. I morgen kveld skal det være lys i hele garasjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er endel valg i livet en kan angre på...

Blir ikke mye mekket på E28en heller, nå har det vært fokus på nygarasjen... Jeg er heldigvis så gammel at jeg ikke trenger å møte på det ene eller andre treffet på død og liv, så da er det mer gøy/viktig å få opp garasje osv enn å montere sammen en bil i hurry-up tempo....

Her er meg og yngstejenta i full sving med å fjerne en mur som opprinnelig skulle være til dette påbygget..

184kjl96mmorfbta7aby.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye spennende på updatefronten nå. Klart at jeg har ting som må og kan gjøres - men jeg venter jo i spenning på å få dør og panser fra lakk. Så bilen har stått i ro for det meste.

Men jeg synes alltid at det er morro med garasjeprosjekter, så jeg slenger ut noen bilder her om hva som er på gang i Retrogarasjen... Beklager kvaliteten, det er desverre Iphone 4 som er den skyldige denne gang... Jeg har hatt en "liten" luftkompressor som jeg har brukt i alle år, samtidig som jeg har hatt en stor kompressor som bare har vært lagret. Nå har vi endelig fått fingen ut, og dratt den frem...

Her er Pernezz som vi kjenner han best, ivrig å hjelpe til - og ivrig linselus :D

i5mxeu9qhlhvxdac8eqy.jpg

Kompressoren endelig i posisjon - var en tung jævel, og festes godt. Gammel sak, men det er en Ingersoll-Rand - så det er kvalitet fra ende til annen...

47yphn7c2gliine6xgwo.jpg

I og med at kompressoren står inne i hovedgarasjen, så må den støydempes litt. Så da bygget vi like greit et lite kompressorrom, med demping etter de mest vanlige og enkle metodene som vi kjenner til.

laqqc9ckowlrk0fb1syt.jpg

Legg merke til at stenderene ikke overlapper - dette for å stoppe lydgjennomtrengning...

hgz7a2bm921m1vmujsjg.jpg

Her er vi i gang med ytterisolering.

hxmtd89ril7ywhtptff2.jpg

Luftspalte mellom de to veggene...

l6vipmekxzyhac3otmut.jpg

Ferdig med isolasjon. Døra her er jo på ingen måte isolert, jeg skal bytte den etterhvert - men den får gjøre nytten foreløpig....

7fr56ynf0l2zes1el6hv.jpg

Her er det ferdig platet utvendig. Burde jo ha malt veggen hvit med en gang, men...... :wink:

jw6knsna7xio89prqbzq.jpg

Ikke så stor plass her inne, men akkurat stort nok til å gå rundt den mtp vedlikehold osv. Nå har den fått ny olje og litt stell, skulle gjerne satt på den noen nye reimer etterhvert... Litt greit å ha montert inn litt lys også...

nsh3vvdsurr5zs0m3jgs.jpg

Kompressoren ferdig koplet, med remote av/på-bryter borte ved inngangen til garasjen. Det er greit å kunne styre den fra der en har lysbryterene...

53qewrd8fo8xtupto3t1.jpg

Nå gjenstår bare å montere inn noen støydempingsplater. Det skal jeg mest sannsynlig gjøre i kveld, så får slenge ut et bilde av det også.

Kompressoren pumper og går som en drøm nå, det er deilig å ha en kompressor som jobber uten å plage ørene til hverken meg, ungene eller naboene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh! Dette er vel lenge siden du bygde...?

For deg som er lever i gocartverden, så har det faktisk skjedd ting de siste dagene siden det kom opp vegger også :wink: . La bare ut bilder fra hele byggesjauen, for det er litt morro å se for de som liker slikt. Men nå er det nesten på stell hele greia, og da var det litt gøy å dele det med andre...

Men hva gjør du oppe før kl1200 på en søndag da forresten? Skal du mekke M3 i dag kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg meg noen timer på E28en igjen i går kveld. Det har vært mye annet som har fått min tid, men i går kveld gikk det E28ens vei... Klart at man ikke får utrettet underverker på noen få timer, men tok nå en 3-4 bilder allikevel...

Før teppe skal i, så må jo batterikabelen til batterikassen bak monteres der den skal.

e9m47ory43doip2sov81.jpg

Og gjennom gulvet faktisk....

uquzjpq4f5tqpp6ulhcs.jpg

Det var også en deilig følelse å se ABS-pumpa tilbake på plass. Klart, det burde gjerne vært nye rør all-over, men de var jo i bra tilstand - og de vil ikke vise i det hele tatt. Så da var det bare å vaske skitten av, og smelle på plass... Mangler noen få klammer, får hive det inn i bestilling...

9vcj3019i4e7g5tm5ed7.jpg

På førersida ble Master-clutch montert først, men selvsagt ble den demontert og rengjort. Hydraulikk-deler er nå på plass, med ny "Bombe" - selvsagt...

Litt ivrig, så ingen bilder i det hele tatt av denne seansen desverre...

Men det er jaggu deilig å montere deler inn i et nylakkert motorrom, det er lenge siden sist nå... Det er mange små detaljer som stjeler tid, men det er nå bare slik det er...

Slik ser det ut nå iallefall, for denne gang...

wj9ojid96j8vu7ef1cq2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...