Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Joda, du har rett i det... Det er ikke så mye igjen av den.

Men selv om det jaggu ikke er mange som har trua på at det blir bil av den igjen, så skal undertegnede dra det siste utav denne gamle skrotten og vise at NOE kompetanse er nå inntakt fremdeles. Jeg har satt tidsfrister før på den bilen, men så sant at jeg får meg litt fri fra jobb i vinter, så skal jævelskapen se ut som en bil igjen når våren kommer.... Believe me... :wink:

(og for denne kommentaren får jeg vel hets igjen, hehe....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ta en liten økt i går, men det kom så mange kompiser innom garasjen - at ingenting ble gjort.

Men det er viktig å ha litt omgang med venner også da...

Men nå var jeg så lei av å se på de felgene som fulgte med bilen, at jeg måtte bare ta de av for godt.

Noen som bor i nærheten av Haugesundsområdet som vil ha seg noen MIM-felger med helårsdekk? Sikkert kjekke å spinne opp, eller å ha på vinteren... Gratis ved henting selvsagt, så slipper jeg å kaste de...

Sender ikke, kun henting - orker ikke styr med sending...

b2bcotzwk9317wk3g5ze.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sende meg add din. Var borte i sveio/førde/haugesund og karmøy forrige uke på hjortejakt. Hadde jeg vist hvor du holdt til hadde jeg tatt en tur innom. Nå er det forhåpentligvis ut på sjøen igjen, men det blir mer jakt der borte.

Du har Pm, Lars...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madammen skulle ut dørene et par timer, så da såg jeg for meg at det kunne være en herlig anledning til å montere opp den nye bensintanken i en kjapp vending...

Så jeg lakkerte inni bensinpåfyllingshullet først av alt....

kdjmynbkyxsynh8lh6m0.jpg

Yeah! Mens lakken tørket, hentet jeg ned den nye tanken fra loftet - og begynte og montere sammen den:

6xsmb1j7rg9qelib8re8.jpg

Men selvsagt måtte det være noe kødderier. Av alle f..ns ting, så var det jaggu rustet hull i bensinrøret på forpumpa !!!

izpdf9c05anc10z219e0.jpg

Uff, blir så lei når slike ting dukker opp... Var liksom så godt i gang, og den pumpa selges jo kun i sin helhet - og det er jo gode 2 lapper for den også....

Får vel ta den neste måned, har vel overskredet budskjettet litt i det siste... :wink:

Jaja... Life is a bitch, and then you die...

God natt, og ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig da! Men godt d finnes nye deler på lager ;)

Joda, men denne delen koster meg ca 2 lapper ny. Og jeg har nettopp lagt inn diverse andre deler i bestilling - så det ble plutselig et par lapper som jeg egentlig ikke skulle ut med nå...

Man må desverre bare regne med endel slike ting når man skrur på gamle biler.. :P

Joda, jeg har jo ikke gjort annet enn å bygge/reparere game BMWer i alle år - så det er ikke tvil om at jeg er smertelig klar over det. Det var bare at jeg hadde ikke regnet med at akkurat denne delen skulle være rustet i filler, ei heller så passet det med dette utlegget nå.

Mye jobb å skru av denne delen da? Har ett tomt karosseri, så om denne er ok på den, kan jeg sende til deg , gratis! For nå begynner det å skje ting her, vill ikke at du skal miste mote igjen :D

Den er ute på "sekunder", men det spørs om du har forpumpe i chassiet ditt. Det er vanligvis kun nivåføler i de fleste modeller. Du ser det lettest med å se at det er 2 stikk (elektrisk) på den med forpumpe, mens det bare er ett stikk på den med kun flottør... Takker for tilbudet, setter pris på det. Men motet er ikke mistet (jeg av alle kan jo ikke miste motet av en bagatell som dette, har du ikke sett min E21?? Hehe...), blir bare litt oppgitt - og da er det greit å stå i egen garasje. Det er jo bare til å gå inn og samle nye krefter... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 520i fra 84' forpumpe tro?

Ikke godt å si. Ved nærmere øyesyn så ser det ut for meg som at det er kun Saudi-utgaven som har forpumpe av 520i....

Jeg trodde egentlig at det kun var M5/M6 som hadde det, men ifølge www.bmwfans.info så kan de fleste modeller av E28 ha forpumpe... Men jeg har aldri sett det på andre modeller enn M5, men har gjerne heller ikke tenkt på det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 520i fra 84' forpumpe tro?

Ikke godt å si. Ved nærmere øyesyn så ser det ut for meg som at det er kun Saudi-utgaven som har forpumpe av 520i....

Jeg trodde egentlig at det kun var M5/M6 som hadde det, men ifølge http://www.bmwfans.info så kan de fleste modeller av E28 ha forpumpe... Men jeg har aldri sett det på andre modeller enn M5, men har gjerne heller ikke tenkt på det heller...

Jeg tviler litt på at min 520i har forpumpe. Det sitter en 044 liknende pumpe under bilen. Hva er så spesielt med saudi-arabia bilene? :P Rart det der. Hvilken forpumpe skal du bruke i dette armaturet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle modellene (518-M5) har samme bensinpumpe (under bilen). Forskjellen er bare den enheten i tanken. M5 har en forpumpe der i tillegg til nivåsensor. Etter mitt hode har sannsynligvis resten av modellene kun nivåsensor (flottør)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...