Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337

Anbefalte innlegg

Skrevet
spørsmålet er jo hvor lurt det er å snakke nedsettende om de på Norges største Bmw forum også.

Ikke umulig at noen på biltilsynet faktisk titter innom her fra tid til annen.

smart sakt.. er mange på bt som kan lese dette,,,

Skrevet

Så vidt jeg er kjent med regelverket så har de ikke lov til å endre aksellaster ut i fra det som står i vognkortet. Men at man får litt mer totalvekt går, det fikk jeg når jeg godkjente min med 6'er.

OM det er KUN vekta som blir problem, så er jo det ett av de minste problemene man kan komme borti mener jeg da. Bilen din er jo proppa i alt mulig ekstra dippedutter. Det jeg hadde gjort var å bygd bilen enkel, godkjent, og tatt selve "Alpineringen" etterpå :)

Skrevet
De bruker vel all tiden sin til å gå gjennom alt av regler nå, og få formulert et skikkelig avslag til deg.... Neida, lykke til :)

Hehe, avslaget er nok isåfall av enkleste sort: "Beklager, men vi kan ikke godkjenne endring av eksisterende vekter pga at vi tolker regelverket opp mot din dokumentasjon til å ikke... blablabla"

- Tilbake til start...

Du rykker tilbake til start,

og mottar ikke 20000 kr :lol:

Skrevet
spørsmålet er jo hvor lurt det er å snakke nedsettende om de på Norges største Bmw forum også.

Tviler sterk på at noen i BT bryr seg veldig mye om noen tastaturkrigere skriver litt nedsettende om dem på nett.

Har du en jobb hvor ingen liker deg så må du enten takle det eller finne en ny jobb.

Skrevet
Noe nytt?

Er vel mange spente her nå :)

Nytt og nytt, fru Blom...

Klokka er nå 18.46, og jeg sitter her på overtid. Ingen mail, og ingen telefon fra statens veivesen.

Jeg tviler på at noen på trafikkstasjonen står overtid for å ta unna saken min, så da er det vel bare å vente "tolmodig". Hvis jeg ikke har hørt fra Petra i morgen til klokken 1400, så sender jeg nok henne en snill purremail.

Så vidt jeg er kjent med regelverket så har de ikke lov til å endre aksellaster ut i fra det som står i vognkortet. Men at man får litt mer totalvekt går, det fikk jeg når jeg godkjente min med 6'er.

OM det er KUN vekta som blir problem, så er jo det ett av de minste problemene man kan komme borti mener jeg da. Bilen din er jo proppa i alt mulig ekstra dippedutter. Det jeg hadde gjort var å bygd bilen enkel, godkjent, og tatt selve "Alpineringen" etterpå :)

Det er her jeg strider imot på flere punkt, for min del vel å merke.

For det første så tolker jeg regelverket dithen at Biltilsynet KAN endre aksellaster, men at de ikke VIL endre uten vektgaranti fra leverandør.. Det har vært en av mine standpunkt hele tiden.

For det andre så mener jeg at å gjøre som enkelte gjør, kjøre bilen på kontroll "lettet og uferdig" blir feil. En får ikke da de faktiske vekter i vognkortet, noe jeg gjerne vil ha.

For det tredje så står jeg ved at så lenge en ikke har en vektgaranti å hvile seg på, så må andre faktorer spille inn. I mitt tilfelle var ett av mine "høye kort" totalvurderingen av bilen. Og der tror jeg at jeg kanskje traff, om ikke innertier så iallefall en god score. Å gå for "Alpineringen" som du kaller det, veier som en fordel i mine øyne. Jeg skulle tross alt overbevise de om at jeg ikke har blodtrimmet en 518, men tross alt bygget en kopi av et 80-talls ikon som ikke skal sette fartsrekorder rundt hver eneste sving.

Tviler sterk på at noen i BT bryr seg veldig mye om noen tastaturkrigere skriver litt nedsettende om dem på nett.

Har du en jobb hvor ingen liker deg så må du enten takle det eller finne en ny jobb.

Jeg har ingen problem med det som jeg, eller andre på DENNE tråden for den del, har skrevet. Jeg har skrevet godt om Petra, og at jeg kaller noen for en kontorrotte (som jeg selv nå faktisk er også) - det har jeg ryggrad til å bære. Hvis jeg skulle få avslag basert på hva de har lest på tråden min, så skal jeg jaggu kunne bite fra meg. No problemo.

Jeg betviler at ord som Satans Biltrangsyn, Statens Feilvesen osv osv biter særlig på en som jobber på en trafikkstasjon. Det har de nok hørt en million ganger før, og ler nok av det til tider selv. De er jo mennesker de også, selv om vi ikke alltid føler det.

Skrevet

Er jo et par brukere her på forumet som jobber på BT :wink:

Ting tar tid, ordner seg dette

Skrevet

Er jo et par brukere her på forumet som jobber på BT :wink:

Ting tar tid, ordner seg dette

Nå tror jeg ca. halvparten av Norges befolktning føler at de jobber deltid for BT. Så mye tid som de krever av oss. Vi jobber, de bare tar i mot dok. og avgifter. All tuv dokumentasjon ligger rett foran øynene dems, hvis de bare gidder og logge se inn. :stupid:

Skrevet
Den som venter på Petra . venter på noe godt !! ;) Når alt er i orden burde du ta en tur til BT med PETRA skrevet istedenfor i alpinastripene !!!

Ha ha ha, ja du får nå sagt det Bjørn :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...