Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Nå ser det faktisk ut som det ordner seg...

Har kjøpt "ny" pumpe og nivåsensor av Oberland, så den går i posten i morgen...

Så selv om det fortsatt er mange skritt igjen, så er jeg iallefall ett skritt nærmere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er avtalen med Oberland klar, goe greier!

Så da dro jeg meg ut i garasjen for å smelle opp tanken i posisjon, bare for å frigjøre litt plass - og for å "feire" at jeg fikk tak i det jeg skulle ha....

Så det såg ganske bra ut med tanken i posisjon, ikke sant?

subnv2qi23pptzmf2st9.jpg

Og mens jeg var i slaget, smalt jeg på den nye Drive Flange som erstattet den defekte:

oy2gfs88inm89n5xv174.jpg

Nye deler er jo alltid gøy, så da var det bare å hive opp de nye "brillene" til lenkearmene bak:

s5w3prfbshofmo8jxs0b.jpg

Men så var greia å smelle på 535-bremsekaliperene bak - de som skal monteres kun i godkjenningsøyemed. Men selvsagt så knakk jo ene sleideskruen i holderen....

b16vhzg67icvdm2d9iu0.jpg

Så den trenger jeg jo selvsagt en av nå. Er det noen som har en slik holder (og gjerne en sleideskrue også) liggende fra 520/525/528/535 ?? Ikke noe dyrt noe, skal kun brukes ved godkjenninga..

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel finne frem varme og borremaskin, og få ut den knekte bolten. Ikke noe big deal, men når en bare skal ta en time eller to i garasjen - så blir små filleting større enn de egentlig er. Men det går over, i morgen er bolten ute og alt glemt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har en slik holder (og gjerne en sleideskrue også) liggende fra 520/525/528/535 ?? Ikke noe dyrt noe, skal kun brukes ved godkjenninga..

Anyone?

Har en slik også jeg!:D

Hvis du hadde hatt en slik sleideskrue, så hadde det vært good!

Har kanskje en jeg selv - for jeg innbiller meg at de er like på de fleste modeller. Og da bør jeg selvsagt ha...

Hmmm.... Nå virker det som at morgendagen blir fin allikevel!

God natt, fra Retrogarasjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedi: Med nye foringer hører også nye bolter til, ikke gamle rusta!

Jeg har nok den bolten til kallipperen fra M3, viss de er like da...

Natti

Ventet på den ja :wink:

Kunne jo selvsagt ha lakkert litt på den for syns skyld, men herregud - de boltene koster jo en femtilapp stykket, og de jeg hadde var jo gode nok. Og nei, de er ikke så rustet som du vil ha det til. Kan jo spraye litt WD40 på de, så skinner de opp, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg noen timer i kveld også. Fint når kjerringa tar ungene med seg til bestemor 8)

Første post i dag, var jo å få ut den bolten som knakk i går. Med friskt mot borret jeg og gjenga opp et 5mm hull, og fyrte opp oksygen/acytelen. På få minutter var jævelskapen ute:

1xfnafjf7lam02qur9nu.jpg

Så var det å montere inn de midlertidige bremsene bak. Jeg har nye bremser fra E34 540i liggende, men de kan jeg ikke ha på under godkjenning pga Alpina specs. Så da ble det å sette på bremsene som sto på Alpinaen. De har verken fått sandblåsing eller noenting som helst, kun litt "rengjøring" med stålbørsten - og litt kjip lakk :wink:

xegrugk25e0k6e7z93ft.jpg

Mens lakken tørket, fant jeg frem kaliperene foran, og de fikk litt mer pleie.

Ut med stemplene, god rengjøring, nye pakninger, nye tettninger og satt inn med ATE bremsejumjum...

hgz5wd5q0pr6729om9bl.jpg

Kaliperene foran fikk selvsagt nye lufteskruer, ingen tvil om det. Og ja, Thune, nye bolter til innfesting er i bestilling - kommer denne uka... Sammen med monteringssettet til kaliperene foran.

jn6znwncb9cip1gid99v.jpg

Så slik ser det ut foran på bilen min nå. Såg litt mindre ut montert på bil enn de gjorde på arbeidsbenken, men det får nå bare være.

Bak kom også bremsene på plass, med "ny" sleidebolt som jeg hadde en haug av liggende...

fl62wu2twwhzwrawrbz6.jpg

Så nå venter jeg bare på noen pakker med diverse bolter, clips etc for å få bremserør og kabler i rett posisjon...

1mfa703qbbjhh8kk66cx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...