Pedi Skrevet Oktober 4, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2011 Tøffe de kallipperene foran Er de bremseslangene bak midlertidige? Regner med du vet det, stålomspunnende bremseslanger godtar ikke biltilsynet, med tanke på godkjenningen din... Alle bremseslangene jeg har er stålomspunnet. Og ja, jeg er klar over at de ikke blir godkjente. Men tanken var å kjøre på godkjenning med de på, slik at de iallefall finner noe å henge seg opp i. For det går ikke på selve Alpina-ombygginga, bare med tanke på PKK... Men kanskje jeg handler nye slanger før eventuell godkjenning, får se det ann... Koster jaggu blod de også.. Slangene foran leveres jo kun på M5, så det går ikke med billige uoriginale heller... Leveres ikke... Tenker du likte kaliperene foran ja, særlig... Hehe... Men JEG liker de (Men du burde like de da, de er jo fra den første EKTE serieproduserte M-modell, i Motorsportfargen og alt ) Skal nå ta meg en 3-4 timer i garasjen på dagtid i morgen, så da skal vel ting gå rette veien håper jeg... EDIT: Sjekket nettopp med KOED, og det viser seg at slangene faktisk har overkommelig pris der... Sånn ca 1/3 av pris jeg fikk oppgitt for en god stund tilbake hos BMW... Så kanskje jeg går for gummislanger allikevel på godkjenninga...
Pedi Skrevet Oktober 4, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2011 alpina kom orginalt med stålomspunnede slanger såvidt jeg vet.. hvertfall på e34 b10 Nope, det gjør de ikke.
Morty999 Skrevet Oktober 4, 2011 Skrevet Oktober 4, 2011 en kompis med b10 har masse kvitteringer fra alpina.. der står det så hvertfall.. da bilen hans har blirr "restaurert" på alpina fabrikken i 98 mene rjeg..
Pedi Skrevet Oktober 4, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2011 Tenker du på den B10 Biturboen til han kompisen din, eller B10 3.5? Er nå ikke sååå lenge siden jeg hadde en original Biturbo inne på bukken min - og kan alldeles ikke erindre at det var stålomspunnede slanger der...
Morty999 Skrevet Oktober 4, 2011 Skrevet Oktober 4, 2011 ja bi turboen jeg snakker om... den har stålomspunnede og det sto det på kvitteringene fra alpina.. kanskje det var noe oppgraderinger ifra di..
Pedi Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Etter en 3-4 timer i dag, så er nå noe blitt gjort. Er begrenset hva de få timene gir, men alt må jo gjøres, så da får en tutle på litt når en kan. Fikk pakke i posten fra Oberland, sjekk innpakkinga M5-forpumpa kom i... Så etter litt modifikasjon (var jo selvsagt bygget litt om den og fra Alpina) så kom den på plass. Deilig når tanken endelig er på plass, for da kan slangene til 044-pumpa og filter også legges opp: Så med dette i posisjon, så står Alpina-tilleggstanken for tur: Litt nye deler for å sette prikken over i'en: Så da er det bare til å begynne å måle opp til innfestingene. Her er et snikfoto som tydeligvis er tatt av meg: Hullene borret, og gjennomføringene på plass: Tank i posisjon, uten deksel: Med deksel: Alpina- og BMW-original luftetank på plass. Som dere ser er ikke de siste 3 slangene montert ennå, dette pga at en 20mm returvent-slange fra tilleggstank til påfylllingsrør er ikke montert. Alpina hadde montert inn en sinnsykt stor gjennomføring, og jeg vil ikke ha en så stor. Men hadde bare 18mm liggende, så jeg får kjøpe inn en 20mm ved første anledning. Bak veggteppet så er det også montert inn fester til nakkestøtter, slik at de også er klar... Måtte inn med litt tepper osv for monteringens skyld. Og nei, de er desverre ikke renset ennå. Men det kommer... Så slik ser det ut nå... Kommer seg litt etter litt. Og for å benytte litt ledig tid, så monterte jeg en liten detalj som ligger i monteringsplanen min. Noen som ser hva som er montert inn i midten av bildet her?? Ikke? Nå da? Ringer det en bjelle? Yeeezzz!!! LADEDRÜCK!!! "Sehr gut, Harry Klein!" Men that's it for today. Ble ikke tid til mer. I kveld er det det vanlige med foreldremøter osv osv... Grrr.... Håper dette var litt greit å se iallefall...
Pernezz Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Snikfoto du liksom!! Bare innrøm at du satte kameraet oppå gassflaska til sveiseapparatet og satte det på selvutløser
e30 tic Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 morro å følge med her. Nå kommer et idiotisk spørsmål sikkert, den ladetrykksventilen, hvordan fungerte det ut ifra fabrikk, antar bilen ble solgt med et trykk hvor de skulle yte en gitt effekt?
Pedi Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Snikfoto du liksom!! Bare innrøm at du satte kameraet oppå gassflaska til sveiseapparatet og satte det på selvutløser D va nok du elle kjerringa tenke eg, din sattan
joachim sørlie Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Lurt gromt med alpina laddtrykksventil der da! Dumt hvis passarsjeren syntes det går for dårlig da , hvis det skulle skje..
Pedi Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Rar plassering egentlig, men det er nå slik den er montert originalt...
Pedi Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 morro å følge med her.Nå kommer et idiotisk spørsmål sikkert, den ladetrykksventilen, hvordan fungerte det ut ifra fabrikk, antar bilen ble solgt med et trykk hvor de skulle yte en gitt effekt? Vel, for å være helt ærlig - jeg ikke helt sikker på hva grunnjusteringen på min bil er. Jeg har lest på internett opp igjennom årene at den er justerbar mellom følgende verdier: 0,5 - 0,8 bar 0,55 - 0,85 bar 0,5 - 0,9 bar 0,6 - 0,9 bar Men internett er jo ofte klipp & lim, tro og føl osv... Men jeg innbiller meg at min versjon som har B7/3-motoren (320 hp med kat) gjerne har fra 0,6 bar til 0,9 bars innvendig justering.
M|Fjeld Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Gjennomført arbeid og kult prosjekt! Følge med videre
Pedi Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Gjennomført arbeid og kult prosjekt! Følge med videre Takk for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå