Pedi Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Skrevet Mai 10, 2013 Måtte bare dele dette med dere.... Etter å ha ramlet over en reportasje i en lokalavis, måtte jeg flire litt med meg selv. Jeg skjønner jo at lokalavisa ikke akkurat kan ansette motorjournalister, men de kunne nå sendt en som hadde LITT motorinteresse da Ikke akkurat spennende lesing (var mer tekst enn dette, men resten var om bobler og blomsterkassebiler), men i avsnitt nummer to kommer det et par linjer om bilen min... Og klart at det er morro at bilen blir omtalt, men han kunne nå tatt seg brydderiet med å skrive en bedre tekst enn "en strøken BMW av eldre årgang".... Fikk jo bilen min til å høres ut som en 60-talls vaskemaskin... Stakkkkars 2.5 millioners Merc'en som sjarmerte halve publikum og dommercrewet med sitt siiiiinnsyke motorbrøl - men måtte se seg slått av en gammel Bimmer allikevel....
torbfer Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Det va jo stilige lyd i merc`en Men eg hadde heller brukt 2,5 millioner på 7-8 strøkne bmw er fra eldre årgang
Pedi Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Skrevet Mai 10, 2013 Ja, den Mercedesen der er kul som bare det den... Sinnsyk låt i den motoren, ingen tvil om det... Lurer på hva sjefen på Mercedes hadde sagt hvis han hadde hørt at duden som "lånte" den med seg fra utstillingsvinduet sto å testa turtallssperra på treffet
torbfer Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Ja, den Mercedesen der er kul som bare det den... Sinnsyk låt i den motoren, ingen tvil om det...Lurer på hva sjefen på Mercedes hadde sagt hvis han hadde hørt at duden som "lånte" den med seg fra utstillingsvinduet sto å testa turtallssperra på treffet Hørte dei snakket om det: Hadde sjefen hørt det så hadde ingen fått prøvd bilen meir, å han hadde klikka i vinkel Bilen er jo tross alt til salgs, kjedelig å kjøpe en bil til den prisen som har vært meir på turtallssperra enn på tomgang.
Mattae Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 sett den stått i kø flerne ganger til å fra jobb med prøveskilter på samt dagligdags kjøring ellers. rakk ikke dette treffet selv da jeg var på jobb.. synd jeg ikke fekk sett e28n din Pedi
Pedi Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Skrevet Mai 10, 2013 Fredag, og kjerringa på fylla igjen... Deilig, det betyr jo litt lovlig garasjetid for meg 80-tallet var jo som dere fleste gjerne vet, spesiellt på veldig mange måter. Mange rare ting ble sagt og gjort, og det gjør at jeg tenker tilbake på Alpina's kronikk. Superbiler ble endelig definert som et konsept (som gjerne ikke alle er helt enige med meg i), og tuner-firma gjorde mange fantastiske fete stunt. Men det som alltid har fasinert meg, er stempelet som E28 Alpina B7 Turbo fikk: "Verdens raskeste sedan på 80-tallet". "Familieracer" var også et begrep som definerte E28 Alpina B7 Turbo. Og hva var en familieracer på 80-tallet? Stasjonsvogn? Ikke på 80-tallet, her var det 4 dører og 5 sitteplasser som var avgjørende.... Og for meg som har et hockey-lag i antall unger, så er det jo én ting en familieracer bare MÅ ha...... Jo, nettopp... Hengerfeste... Må jo kunne dra en campingvogn ved behov, ikke sant? Så da var det jo bare til å hente delene mine fra malingsavdelingen på jobb i dag, ferdig sandblåst og primet: Damn, er det mulig å ha sååå mange deler til et hengerfeste??? Herregud, og jeg som HATER å male!! Fikk nå med meg et spann med godmaling i dag: Dette skal være "da shit" innen industriell maling for slike gutter som meg. Godt at jeg fikk den fra jobb, det er nå heeelt sikkert: Brrrr, for en pris da! Jaja, da er det bare til å gyve løs med malerpenselen... Fyttigrisen, jeg hater å male... Men fikk nå et strøk på alt tilslutt da: Står på malingsboksen at det holder med ett strøk til normalt bruk. Så da bestemte jeg meg selvsagt for at det må ett strøk til før jeg blir fornøyd. Skal jo ikke ha noe rust igjen på dette hengerfestet... Nå er det til tørkings, et nytt strøk får jeg ta i morgen - og gjerne montere det på mandag. Er kort tørketid, men relativt lenger herdetid - så da drøyer jeg det til mandag tidligst før montering. Ha en fortsatt fin fredag!
///MoePower Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Det er klart man må ha hengerfeste! Ingenting er som å hekte campingvogn på slike biler og dra avsted. Har en "drøm" om å hekte vogn på 745'n også når den er ferdig.
sammigun Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Hehehe, du skulle nesten lakka vøgna i samme farge som bilen, vettu...
daigzen Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Med den tempraturen du har i garasjen din må jo det der tørke på sikkert 10min Blir bra detta her!
Larsgunnar Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Ser for meg nylakkerte vogna med Alpina-striper og dekaler Hadde vært tøft da, men fy f... det må koste flesk å lakkere en hel vogn... Freakshow reagerte på dette 1
Pedi Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Skrevet Mai 11, 2013 Detaljene er allerede planlagt, men nei, jeg har ikke råd til det...
Morty999 Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 skal bli en fryd å se hvertfall en e28 til med campingvogn bakpå! er jo kun jeg som bruker hengerfestet flittig på e28 har jeg følelsen av
Larsgunnar Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 men nei, jeg har ikke råd til det... Det tror jeg alle har fortståelse for Uansett, spent på looken med vogn på kroken Som sagt tidligere, bilen er virkelig blitt et smykke nå. Ble helt perfekt med Alpina-dekoren..
Margarus Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 2 strøk på kroken blir konge ivar gleder meg tilog se bilen me krok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå