Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Var innom Retro Garasjen i dag, utrolig hyggelig kar! :)

Å bilen ser ut for å ta form også, gleder meg til å se hele bilen lakket 8)

Takk samme, trivelig med gutta på besøk og jatte BMW i noen timer...

Kanskje vi plutselig står side om side på et treff en gang? Hadde vært morro...

Tusen takk for besøket, var veldig imponert over arbeidet ditt, og du var en hyggelig kar med peilig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å ta en oppdatering i går, men jeg får ikke frem opplastingsfunksjonen til bildene. Så da fikk det bli Photobucket istedet.

Starta dagen i går med å få no farge på blokk og diffhus, er utrolig hvor kjekkere det er med farge på.

Blokka:

IMG_0662.jpg

Diffen:

IMG_0661.jpg

Fikk jo spylt diverse tepper, så istedenfor å la de ligge å slenge rundt i hele garasjen - så satte jeg de midlertidig i ca posisjon. Her er batterikassen:

IMG_0663.jpg

Og førstehjelpskassen:

IMG_0664.jpg

Hadde jo planer om å jobbe med taktrekk, og klart - da må jo manuell takelukeanordning UT!! Bye-bye, sveiveluke!

IMG_0656.jpg

Her er elektrisk "luke" i posisjon, og limer isolasjonen på plass...

IMG_0655.jpg

Her er gamle, flotte taktrekket. Nydelig? Lurer fælt på hvordan det skal bli å få opp det nye....

IMG_0657.jpg

Og det nye ser jo bare heeeeelt nice ut!!

IMG_0658.jpg

Men er jo ikke ferdig tilpasset, DET var no dritt!

IMG_0666.jpg

Men sliter litt med å finne rette delenummer til dekselet, det må jeg innrømme. Er jo tross alt ikke å montere rett inn det dekselet, litt fargeforskjell ;)

IMG_0659.jpg

Men så var det monteringa da... Hadde go tru på dette, og med Thunegutt og JAL535 på besøk for å gi en hjelpende hånd i går kveld - så såg jeg for meg at dette skulle gå greit. Her er Jon Arnold i farta, på vei inn med taktrekket:

IMG_0667.jpg

Men det var det eneste så var morro, det må jeg innrømme. Vi sleit og kuka i flere timer, og vi er langt fra ferdige. Klart, vi kunne bare smelt det opp sånn ca - men skal dette bli fint, så har jeg endel timer igjen foran meg.

Jeg hadde aldri forestilt meg at det skulle være så vondt å få det i posisjon, ei heller at det skulle være sååå lett å kutte feil. Så all respekt for de som jobber med dette, fy for en drittjobb.

På toppen av heile faenskapen, så skulle jo selvsagt den $#"%!!& varmepistolen ta kveld. Henta hårføneren til kjerringa, men den var jo ubrukelig. Og selvsagt, når kjerringa kom hjem, så var hun ikke akkurat MEST fornøyd med at jeg lekte med hårføneren hennes i garasjen ;)

Så da var det ikke så mye annet å gjøre enn å lime 2 av hjørnene i takluka, og jobbe seg videre fra der.

IMG_0670.jpg

Slik ser det ut i taket bak nå, ser ikke så værst ut. Men har jo en jobb å gjøre med C-stolpene og da.

IMG_0669.jpg

IMG_0668.jpg

Det var vel den enkleste delen av monteringsjobben, og jeg ser for meg å ta resten litt etter litt. Hvis jeg skal kødde med å få det på plass i en sving alene, kommer hodet mitt til å eksplodere. Jeg hadde jaggu ikke sett for meg at det skulle være så vondt å få det i korrekt posisjon.

MEN....

Er det noen som har et håndtak + de to innfestingene som skal stå i taket? Og kunne tenke seg å sende de delene til meg? Kunne jo selvsagt bestilt nytt, for de koster jo ingenting - men går jo en uke før de kommer da... Innfesting og håndtak passer fra både E30 og E28...

Får se om jeg klarer å motivere meg til å ta en liten økt i kveld, og dille litt med dette taktrekk-greiene. Blir nok ikke verken mye bilder eller updates, da det vil nok gå noen dager for å få dette i posisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska sei du jobber på!

Takk for det. Har hatt litt fri fra jobb nå, og ved å ta en 3-4 timer på dagtid eller en time og to på kvelden innimellom - så blir nå littegranne gjort iallefall...

Såg jo lyst på hele greia, helt til dette satans taktrekket skulle opp. Men får ta det litt innimellom, så kommer vel det også på plass etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...