Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Jupp, svart hammerslagslakk. Ikke et produkt jeg normalt bruker, men spess på diff er det genialt.

Var det orginal m5 baggasjeromsinredning i denne alpinaen du kjøpte? det er vel ikke mange av b7ene som hadde? jeg leter b7 nå, men irriterer meg over at de fleste kom uten dette!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den har det. De siste 42 produserte skal samtlige være bygget på M5.. Min var nå iallefall det..

Ok, så denne kom med sort taktrekk og sort bakluke plastikk og verktøyskuff osv også? bare litt nysgjerrig for er en ekte e28-entusiast og tråden din er kjempe morsom å følge med på, så tenkte bare høre med en som har litt peiling på disse alpinaene:)

har hatt planer om en slik overgang av min e28 også, men litt for mange prosjekter på én gang stopper det hele litt opp er jeg redd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hadde et taktrekk som minner meg om Antrazit-fargen, se bildet over der taklukedekselet ligger inntil mitt nye taktrekk. Taktrekket/dekselet er så skittent/gammelt/falmet i fargen at jeg er litt usikker - men heller mot at det er Antrazit.

Jeg bestilte Antrazit taktrekk, men det jeg fikk er jo sort av farge. Så jeg tror innpakking gjerne var feil. Men det gjør ikke så mye, da det nye er helt sjefs ! (Bare jeg får det fint på plass da, vel og merke...)

B7en hadde IKKE sort baklukeplastikk, men grå. Om den originale er fjernet/erstattet med "vanlig" er ikke godt å si.

Når du nevner alle de sorte detaljene, så mener du vel svart skinn egentlig. Det måtte, såvidt jeg vet, spesialbestilles. For ikke alle M5 kom med sort skinn i tak og bagasjerom.

Hyggelig at du liker tråden min, setter pris på det. Ble ingen mekking i dag, måtte ha litt pause fra alt #$%$"! i går ang taktrekket. Så kanskje jeg tar meg ei lita økt i morgen, time will show. Isåfall så dukker det nok opp et bilde eller to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga at det var AC i Alpina'n, så hadde de laget nytt feste til AC-pumpa, på venstre side ved dynamo/servopumpe.

Men jeg skal ikke ha AC, så jeg skulle hatt det opprinnelige festet til servo/dynamo (del nummer 1 på tegning).

Noen så har det liggende? Er likt på alle M30 - E23/E24/E28

Mzc2NF9w.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hadde et taktrekk som minner meg om Antrazit-fargen, se bildet over der taklukedekselet ligger inntil mitt nye taktrekk. Taktrekket/dekselet er så skittent/gammelt/falmet i fargen at jeg er litt usikker - men heller mot at det er Antrazit.

Jeg bestilte Antrazit taktrekk, men det jeg fikk er jo sort av farge. Så jeg tror innpakking gjerne var feil. Men det gjør ikke så mye, da det nye er helt sjefs ! (Bare jeg får det fint på plass da, vel og merke...)

B7en hadde IKKE sort baklukeplastikk, men grå. Om den originale er fjernet/erstattet med "vanlig" er ikke godt å si.

Når du nevner alle de sorte detaljene, så mener du vel svart skinn egentlig. Det måtte, såvidt jeg vet, spesialbestilles. For ikke alle M5 kom med sort skinn i tak og bagasjerom.

Hyggelig at du liker tråden min, setter pris på det. Ble ingen mekking i dag, måtte ha litt pause fra alt #$%$"! i går ang taktrekket. Så kanskje jeg tar meg ei lita økt i morgen, time will show. Isåfall så dukker det nok opp et bilde eller to...

Nei, jeg mener ikke skinn.. mener disse sorte delene i plastikk (se baggasjerommet på denne)

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2

men denne har derimot ikke dette av en eller annen grunn:

http://www.google.com/imgres?q=e28+m5+l ... 29,r:5,s:0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener ikke skinn.. mener disse sorte delene i plastikk som er vedlagt neste innlegg fra meg. Jeg klarte ikke legge det inn her nå..

Baklukeplasten på dette bildet er den samme som jeg har. Den ble også levert i sort utførelse, men tror det kun var i sammenheng med "sort skinn-pakken".

Jeg mangler desverre det korrekte teppet i bunn av bagasjerommet, og innunder setebenken inni kupe.

Forøvrig så ser mitt bagasjerom likt ut som det på bildet. Er det mest vanlige det (av M5-utgaven), tror du skal lete lenge etter den skinn-utgaven. Og vet jaggu ikke om det finnes skinnutgaver i B7-utgave, tror det kun finnes i fåååå M5-utgaver (og kanskje andre modeller med spesialbestilt interiør)

Edit: Fikk nettopp opp den første linken din også nå - med svart plast. Den er nok spesialbestilt vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste bildet der er vell fra en bil med highline interiør? Alt er skinn dash dørsider midtkonsoll osv er trekt i skinn.

Stemmer det, men hvorfor ikke trunken er sort, er ikke godt å si...

Her er bilde av skinntrekk i samme bil:

118230d1287122421t-new-arrival-e28-m5-interior_drivers-side.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...