Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Fint med rene deler, alltids mye kjekkere å montere da. :)

Begynner å nærme seg komplett motoren nå vell, hva gjenstår? ;)

På motorsiden så er det å få toppen sammen og montere den, register, eksos/turbo/wastegate, innsug, kjølesystem, oljekjøling, intercooler/inntak, ledningsnett + litt sånn småtjafs :wink:

Og da er det greit med rene deler ja, herlig...

håpe toppen har overlevd nå da, alle m30 toppene jeg har sett som er blitt planet i det siste 2 åra har sprekt mellom 2 bolthøl, under kammen. så ville tatt en grundig sjekk av det :D

det syns jææævli dårlig før du har startet opp bare til info

Har kikka nøye etter, har ikke funnet noe tilløp til sprekk. Klarte ikke å roe meg med å montere en lettmetall-topp uten å plane den først. Har aldri hatt problemer med det før, så jeg tok sjangsen - selv om jeg hadde dine ord/erfaringer i bakhodet...

Nok en gang, heerlig tråd, og moro å se hvilket strøkent arbeid du legger ned i alt du tar i :) Uansett update, så er det verd og få med seg!

Takk for det, bil er jo gøy! Som jeg har sagt før, dette er ikke opplagt til å være strøkent - bare litt bedre en gjennomsnittet... Men jeg koser meg med denne tråden, og synes det er fantastisk morro at andre trives med meg og mitt prosjekt...

Ska sei den toppen blei bra nå :) Vet du hvor mye de tok av? 0.3mm pleie det å gå hvertfall på en 6 syl...

Ja, den blei bedre nå. Men sannheten er at jeg ikke aner hvor mye de tok av den, jeg glemte helt å spørre hvor mye de hadde tatt. Jeg hadde det jo litt travelt (som du vet..) når jeg hentet den, og jeg ble helt satt ut når jeg skulle dra kortet... Damn, siste topp jeg planer hos Mercedes - det er det ingen tvil om. Kunne jo nesten ha kjøpt ny heller... Følte jeg der og da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjell på M106 ventiler igjen? Laget sterkere? Tåler mere? Natriumfylte ventiler? Kan du forklare det? :D

Tja, det var det da...

Jeg har også hørt om allslags versjoner om hva som er forskjellen, men når noen spør meg (som du nå) - så svarer jeg følgende (for å unngå at jeg sprer usannheter pga manglende kompetanse): Ventilene på M106 har en annen legering enn ventilene M30, dette pga overlading.

Enkelt, lite forklarende - men nærme nok sannheten vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, kan jo kjøpe de nye :P ..........

Ånei, betaler ikke 700 kr stk for de ventilene der...

Hvis det skulle være slik, så finnes det andre ventiler på markedet å få tak i - som sikkert er bedre enn originalventilene også - til bedre pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...