Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Natriumkylda ventiler har en ihålighet i skaftet där natrium finns. Dock så är inte hela utrymmet fyllt vilket medför att natriumet rör sig upp och ner precis som ventilen men eftersom det är flytande så stannar det kvar uppe en stund (där det är kallt). Sedan åker natriumet ner mot ventiltallriken då ventilen rör sig upp och därmed kyls ventilen =). Det sitter liknande ventiler på BMW 2002 Turbo.

Tyvärr har jag inga extra ventiler liggandes då hela min extra topp skall göras klar för montering i vinter. Det finns nog en helt turbotopp på Autopower.se eller blocket.se.

Edit1: Hittade precis en topp men ser att du har snackat med samma person, Josef ;-).

Edit2: Har du möjlighet att ta lite bilder på insugssidan och avgassidan till toppen (närbilder)?

Mvh Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette her skal du se.. :)

Litt kjipt at ikke ventilstyringene passet, men det fikser du.

Mja, jeg må jo få det til. Men ser nå at den planen om å få toppen på/motor klar før jul bare er å drite i. Det blir jo fort uti januar, og da skal jeg jo på jobb igjen. Grrr....

Natriumkylda ventiler har en ihålighet i skaftet där natrium finns. Dock så är inte hela utrymmet fyllt vilket medför att natriumet rör sig upp och ner precis som ventilen men eftersom det är flytande så stannar det kvar uppe en stund (där det är kallt). Sedan åker natriumet ner mot ventiltallriken då ventilen rör sig upp och därmed kyls ventilen =). Det sitter liknande ventiler på BMW 2002 Turbo.

Dette er mer eller mindre det jeg har hørt om fra før av, men har ikke tatt dette helt for god fisk tidligere. Men siden du sier det, så skal jeg ta det til meg, for jeg har lagt merke til at du har god greie på hva du uttaler deg om. Takk for info.

Tyvärr har jag inga extra ventiler liggandes då hela min extra topp skall göras klar för montering i vinter. Det finns nog en helt turbotopp på Autopower.se eller blocket.se.

Edit1: Hittade precis en topp men ser att du har snackat med samma person, Josef ;-).

Edit2: Har du möjlighet att ta lite bilder på insugssidan och avgassidan till toppen (närbilder)?

Ja, jeg prøvde å kun kjøpe ventilene fra den toppen til Josef. Bilder skal du få, tar i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause:

Vakkert, dette er gjennomført så langt over 100% !! håper jeg får se denne i real life når den er ferdig, rett og slett strøkent!

Takk igjen for det!

Har vært så mye fine tilbakemeldinger at jeg må begynne å etterlyse litt kritikk her snart... Bilen og bygget er ikke superstrøkent, folk må huske på at bilder har en tendens til å lyve litt. Iallefall så KAN bilder lyve hvis en VIL de skal gjøre det. Jeg har ikke prøvd å fremstille denne bilen bedre enn den er med bruk av verken bildeform eller tekst. Bilen er/blir rimelig bra, ingen tvil om det. Men at den blir superstrøken, det gjør den ikke. Den er tross alt snart 25 år gammel, og litt nye deler samt litt kjærlighet/pleie gjør godt - men ikke tryllekunster. Jeg vil ikke, og har heller ikke råd til å bygge en superstrøken E28. Jeg har jo tross alt E21en som skal bli det. Jeg vil ha en E28 som jeg kan se på med et smil på lur, og en tilfredshet. Den skal krible meg litt i sjela, med sin 80-talls råhet. Så derfor vil jeg den skal være i bra stand, men ikke i en utstillingstilstand som tilsier at jeg ikke burde kunne bruke bilen.

Så takk igjen Helland, for de fine ord. Jeg håper også at vi kan møtes på et treff, og at du kan få se den in real life. Jeg vil bare at du og andre ikke skal bli lurt til å tro at denne blir så superstrøken at den ikke tåler dagens lys. Vi har jo alle sett biler før som er veldig "internett-strøkne", men som viser seg å ikke være så strøkne når de møter dagslyset - uten at jeg refererer til noen spesielle her nå, denne tråden dreier seg om min bil, ikke andres...

Som jeg har sagt før om denne bilen: What you see, is what you get.

Bugs vil en garantert finne når en tar runden rundt bilen med argusøyne, men kritikerene skal jo ha noe å gjøre på de også. Jeg bygger bil for å tilfredstille alle jeg, var det ikke slik det var ? :D:D:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause::applause:

Vakkert, dette er gjennomført så langt over 100% !! håper jeg får se denne i real life når den er ferdig, rett og slett strøkent!

Takk igjen for det!

Har vært så mye fine tilbakemeldinger at jeg må begynne å etterlyse litt kritikk her snart... Bilen og bygget er ikke superstrøkent, folk må huske på at bilder har en tendens til å lyve litt. Iallefall så KAN bilder lyve hvis en VIL de skal gjøre det. Jeg har ikke prøvd å fremstille denne bilen bedre enn den er med bruk av verken bildeform eller tekst. Bilen er/blir rimelig bra, ingen tvil om det. Men at den blir superstrøken, det gjør den ikke. Den er tross alt snart 25 år gammel, og litt nye deler samt litt kjærlighet/pleie gjør godt - men ikke tryllekunster. Jeg vil ikke, og har heller ikke råd til å bygge en superstrøken E28. Jeg har jo tross alt E21en som skal bli det. Jeg vil ha en E28 som jeg kan se på med et smil på lur, og en tilfredshet. Den skal krible meg litt i sjela, med sin 80-talls råhet. Så derfor vil jeg den skal være i bra stand, men ikke i en utstillingstilstand som tilsier at jeg ikke burde kunne bruke bilen.

Så takk igjen Helland, for de fine ord. Jeg håper også at vi kan møtes på et treff, og at du kan få se den in real life. Jeg vil bare at du og andre ikke skal bli lurt til å tro at denne blir så superstrøken at den ikke tåler dagens lys. Vi har jo alle sett biler før som er veldig "internett-strøkne", men som viser seg å ikke være så strøkne når de møter dagslyset - uten at jeg refererer til noen spesielle her nå, denne tråden dreier seg om min bil, ikke andres...

Som jeg har sagt før om denne bilen: What you see, is what you get.

Bugs vil en garantert finne når en tar runden rundt bilen med argusøyne, men kritikerene skal jo ha noe å gjøre på de også. Jeg bygger bil for å tilfredstille alle jeg, var det ikke slik det var ? :D:D:wink:

Hehehe :) er meget imponert over arbeidet, kunnskapene, og pågangsmotet! er selfølgelig meget mye som skal til for å få en e28 "superstrøken" men du har iallefall kommet langt :) når man gjør det grundig fra bunnen av, så slipper man som regel og gjøre samme jobben flere ganger iværtfall :) bildene kan lyve, men men.. disse rakkerne begynner jo å bli noen år også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et par nærbilder Michael. Ikke årets bilder, og ei heller er eksoskanalen rengjort. Så du får gi beskjed om det er fra en annen vinkel du vil ha bilder eller lignende:

IMG_0846.jpg

IMG_0848.jpg

Foruten dette så hadde jeg noen timer til overs - så jeg tenkte å rengjøre ventiler og slipe de. Fikk kun tid til å rengjøre de, koksen satt jo som satan - så det får bli sliping en annen dag heller. La heller ikke så mye sjela i de 5 stk overdim-eksosventiene, da jeg ikke vet ennå om jeg kommer til å bruke de.

Før rengjøring:

IMG_0842.jpg

Etter rengjøring:

IMG_0843.jpg

Ser nå litt bedre ut nå iallefall:

IMG_0844.jpg

Men vet ennå ikke hva jeg skal gjøre med dette toppgreiene. Får sove litt på det...

Får vel heller dille med enda mere småting, og lakke litt hist og pist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke kjøpt inn nytt oljerør.

Og det av den enkle grunn at jeg har ikke kommet helt "der" ennå, har bare gått helt i glemmeboka. ;)

Så ja, det vil selvsagt bli kjøpt inn nytt oljerør...

til e28`n tenkte jeg skulle legge mitt i diesel, men kjøpte nytt.. å på min 200sx, kjøpte jeg ikke nytt, men la det i diesel, og det ble ikke bra..

Så er nok verdt di ekstra kronene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var nå iallefall oljerøret lagt i bestilling... ;)

ble mye mas om det jævla oljerøret nå :P hehehehe..

sitter å spekulerer på om jeg skal ut å se på 200sxn jeg nå, har ikke sett så mye på den siden den ble vraka på tur hjem fra høsttreffet på september...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...