Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Jaja, så var det søndag og håndball-helvete på tv'en...

Så da var det bare en ting å gjøre, kapitulere ut i garasjen. Men det var jo greit, for et par timer hjelper alltid på små-dill som må gjøres. Så 2 timer i dag ga følgende resultat:

Jeg måtte jo gjøre ferdig luftinga til Alpina tilleggstanken, så da var det bare å hive seg rundt:

IMG_0857.jpg

Slangene til original-tanken kappet til rett lengde, og koplet til:

IMG_0858.jpg

Inni tanklokket ser det nesten originalt ut.

IMG_0859.jpg

"Alle" husker vel den gamle batterikassen min? Rustet i filler...

IMG_0591-1.jpg

Fikk tak i en fra en "M6" i USA, som var i rimelig bra tilstand - tilnærmet strøken faktisk!!

IMG_0851.jpg

IMG_0850.jpg

Bunnen er jo upåklagelig:

IMG_0852.jpg

Slipt ned, og grunnet:

IMG_0853.jpg

Litt farge gjør jo at den ser ut som den skal. Deilig!!

IMG_0855.jpg

Så da var det jo bare å få den i posisjon:

IMG_0860.jpg

Ser godt ut nå:

IMG_0861.jpg

Med teppe i posisjon, så ser det nesten ut som at det alltid har vært der. Synd med tilstanden til dekselet/teppet til batterikassen, men er jo bortimot umulig å få tak i.

IMG_0862.jpg

Så tilslutt, så nevnte jeg jo i går at det kom en pakke på døren...

Jaggumeg var det den etterlengtede siste førerdøra, grunnet/lakket innvendig og bunkene utvendig rettet. Så er det lagt et lag med fyller, klar for utvendig lakkering...

IMG_0856.jpg

Endelig!! Nå ser den ut som en "bil" igjen!!

IMG_0863.jpg

IMG_0864.jpg

Idag var det en god følelse å gå utav garasjen. Dette som ble gjort i dag har jeg ventet på å få gjøre en god stund nå.

Så nå er det å smelle i en god film, og nyte resten av kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D altid morro og lese dine oppdateringer Ivar! Så detaljert og masse bilder! En fryd og lese! Skulle ønske jeg satt på like mye kunskaper og slik om alt og vær like flink til og oppdatere hver minste ting som skjer i garasjen:)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil og et flott gjennomført prosjekt, følger med her.

Takk for det :)

Skulle ønske alle tråder her inne var like detaljerte :)

Får bare håpe det ikke blir for mye bilder av dilldall ;)

:D altid morro og lese dine oppdateringer Ivar! Så detaljert og masse bilder! En fryd og lese! Skulle ønske jeg satt på like mye kunskaper og slik om alt og vær like flink til og oppdatere hver minste ting som skjer i garasjen:)

Takk for det mister... Du skal ikke glemme at du har vært en sinnsykt god inspirasjonskilde og motivator med E28en din for meg, det setter jeg pris på... Det er bare å mate på med bilder. Det blir mye bilder fra meg, og litt av grunnen til det er at jeg ikke jobber i samme tempo som deg. Du jobber effektivt kveld etter kveld, helg etter helg - og får masse gjort, da blir kamera ofte glemt... Jeg for min del jobber bare litt nå og litt då, men er alltid innom og røyker i den varme garasjen på dag/kveldstid. Så det er lettere for meg å ta bilder av de få tinga som skjer hver gang. Ta motoren min for eksempel: Der gikk det unna i et effektivt tempo, og dermed uteble bilder umiddelbart. Jeg hadde liksom planer om å være grundig med bilder på motoroppbyggingen, men det ble sikkert ikke 10 vettuge bilder totalt engang...

morro og se du gjør hver minste detalj så bra, aldri noe slur eller snarveier! det liker jeg veldig godt altså! og bra bilder som vanelig ;)

Snarveier er ikke noe jeg favoriserer. Jeg har lært meg en ting, og det er at skal en jukse - så skal det jukses slik at det er like bra og ikke er synlig. Høres sikkert både skummelt og rart ut, men for de som har vært i gamet en stund, vet hva jeg mener... Slurv derimot, det er bare tullball - det driver jeg ikke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0858.jpg

Denne tanken som er på bildet, er dette ''UTJAEMNINGSBEHAALLARE'' som den heter i ETK katalogen? Sitter denne orginalt i bagasjen på disse bilene eller skal den egentlig sitte oppi hjulhuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, slik å forstå. På min E30 satt denne tanken inne/oppe i hjulhuset. Dårlig plassering etter min mening med tanke på hvor mye dritt som samler seg rundt, blir å plassere på samme plass som i bilen din, mye bedre løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke mannen du er :) Ser ut som du blir ferdig før meg! Og det liker jeg, for da blir det treff på deg til neste år ;)

Jeg har jo sitt på håndball kampen ikveld. We are the CHAMPION :) Heia Norge :)

Boff, det håndballgreiene kan du ha for deg sjøl... ;)

Da var det faktisk bedre å få dilla litt med litt av den uendeligt lange lista av smådill....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfaen for en inspirasjonstråd dette er, du er jævla flink! :)

Det vil nok sluttresultatet vise, men takk allikevel... :)

Husk at bilbygging er morro, det er det som er det viktigste. En blir aldri for gammel for verken å lære nye ting eller å ha samme interessen som en på 18 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...