Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Eneste som er dumt med soting av frontrutene, altså di på siden, er at politiet elsker gleden av å gi deg bot for det.. Men for all del, det gjør mye med bilen å sote alle 4 :)

Så lenge man soter med vett, altså veldig lite så er det ikke ofte verken politi eller vegvesenet bryr seg. Utseende og tilstand på bilen har ofte også litt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som er dumt med soting av frontrutene, altså di på siden, er at politiet elsker gleden av å gi deg bot for det.. Men for all del, det gjør mye med bilen å sote alle 4 :)

Så lenge man soter med vett, altså veldig lite så er det ikke ofte verken politi eller vegvesenet bryr seg. Utseende og tilstand på bilen har ofte også litt å si.

Ja selfølgelig. Men her på Fauske har det ikke noe å si hvor lite du soter vinduene, for dem tar deg uansett :P Men de fleste som har blitt tatt for det har jo heeelt mørke ruter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kost meg med 67 sider av projektet ditt.. må si jeg er mektig innponert av en som jobber "nå og da, vet aldri når du har tid", 5 barn å kjerring.. wow :shock:

Har hatt lyst på en egen e28 å fikse litt på i en liten stund nå, og ved å se på dette projektet, så får jeg lyst å kjøpe med en gang! hehe, det skjer vel ikke med det første, så får vel tukle litt med min e34 istedet :)

Veldig gode innlegg, og gleder meg virkelig til å se denne ferdig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kost meg med 67 sider av projektet ditt.. må si jeg er mektig innponert av en som jobber "nå og da, vet aldri når du har tid", 5 barn å kjerring.. wow :shock:

Har hatt lyst på en egen e28 å fikse litt på i en liten stund nå, og ved å se på dette projektet, så får jeg lyst å kjøpe med en gang! hehe, det skjer vel ikke med det første, så får vel tukle litt med min e34 istedet :)

Veldig gode innlegg, og gleder meg virkelig til å se denne ferdig!!

Takk for det!

Morro at du tok deg tid til å gå igjennom hele 67 sider... Du får være på jakt, for det finnes ikke for mange av de E28ene som er bra i chassiet lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle innspill angående det å montere lys solfilm på vinduene mine. Jeg setter pris på hva allmenheten sier, selv om det er jeg som tar avgjørelsen tilslutt ;)

Jeg er ganske enig med meg selv etterhvert nå, er bare et par småting som ikke er helt avklart ennå. Så avgjørelsen kommer ikke før jeg har kommet meg hjem fra jobb...

Nå hadde jeg et sjeldent, men fantastisk trivelig besøk av en gammel venn i går... Han hadde vel Opel Manta i "ungdommen", helt til han kjøpte sin første E21 av meg i desember 1994.... I dag kjører han E31 og hans bror en E30 cab (som han kjøpte av meg også for en 7-8 år siden faktisk ;) ), så litt posistiv innvirkning må jeg ha hatt på de to opp gjennom årene, hehe... Han jobber som lakkerer, og var så grei å ta med seg felgene mine, så kanskje det kommer litt frisk lakk på de etterhvert også nå... Det hadde jo også vært morro!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ivar

Dette er veldig artig lesning.

Har hatt noen rolige dager på jobben, og lest gjennom hele tråden.

Frister å ta en tur over veien til garasjen din når jeg er i området.

Gleder meg til fortsettelsen.

Asgeir

Takk for det, Asgeir!

Du må mer enn gjerne stikke innom hvis du skulle være i nærheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden helikopteret mitt ble kansellert i dag, stakk jeg snuten hjem istedenfor å sove på et hotell i Bergen til i morgen.

Har tutlet litt på med el-fyfasan og montert litt smådetaljer i sammenheng med dasbordet. Ingen gnist ennå, og heller ikke tatt noen bilder.

Eneste bildet jeg kan oppdatere med nå, er et lite stemningsbilde fra Retrogarasjen utvendig fra i ettermiddag. Nesten ferdig med kledning, mangler bare et par vinduer, takpanner og en port for at det skal se ut som en skikkelig garasje... Kommer forhåpentligvis i løpet av sommeren...

c1fu6v65qtsw23w3e3zy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes du skulle tatt bilde av hele huset ivar. faen det ser stort ut!

Nåja, stort er det ikke akkurat. Men vi har nå iallefall 7 soverom for å dekke alles behov. Var vel ikke planen å spamme tråden min med husbilder, men siden noen spurte - så la gå... For de som ikke liker dette, bare gå videre ;)

Har kun noen bilder på datan her, men de er ikke fra i dag akkurat. Tok de i sommer mens jeg holdt på med terrassen, så "nygarasjen" er jo ikke med på bildene...

IMG_0788.jpg

IMG_0789.jpg

Litt graving til den nye terrassen:

IMG_0796.jpg

IMG_0801.jpg

IMG_0786.jpg

IMG_0823.jpg

IMG_0891.jpg

Ikke helt ferdig på bildene som dere kan se, men vi klarte nå å nyte en Taco-middag i sommer ;)

IMG_0926.jpg

Så dere ser jo at det ikke er så stort, men det får være godt nok. Blir altfor dyrt hvis jeg skulle kjøpt et som var større, for så å bygge en stor garasje i tillegg (for det måtte jeg jo ha hatt...)

Vel, dette ble jo litt avsporing fra tema Alpina, men nå har dere nå fått enda ett innblikk i Pedi's forskrudde lille verden...

BTW...

Guttungen er 2 år i dag, så i går kom kjekke "onkel" Pernezz med x-antall BMW lekebiler til han.. Da ble han jo fornøyd...

IMG_0781.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...