Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Koselig eiendom da :)

Jo takk, vi trives her. "Byggefeltet" er på 10 hus, og er max sentralt på plassen jeg bor. Jeg bygde dette huset i 2000, og var førstemann som flyttet inn her, så derfor valgte jeg omhyggelig den tomten jeg har... Kunne/burde vært større tomt, men det var jo ikke mulig. Så da får en bygge på det man har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stort hus ivar ;)

Mjaa... Greit nok, er fornøyd her jeg bor.

skjønner godt at du gleder deg til å bli færdig :D

vanvittig pene biler :twisted:

:twisted: skal du kjøre helt orginal look??ser ut som han i videoen har ganske lys toning på hele veien..tøft!!!!

Skal bli godt å få prøvd den ja. Look'en vil bli tilnærmet original. Ingenting fancy eller moderne, de få ting som vil avvike fra original look vil bare være småting som er i Pedi-stil... Det er jo min bil, så de eventuelle detaljer vil være på min kappe... Likt av andre eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg husker at du dreiv å holdt på med mellomakseloppheng tilbake i tråden et sted, kunne du gjentatt hvordan du festa det? Mener på at du sa noe om at det skulle skrues fast i spenn?

Hadde satt pris på om du kunne sagt opp igjen, gjerne på PM så det ikke blir kjedlig OT for de andre her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann "Pedi" har fulgt med på alle 68 sider (hit til) å må bare si at jeg beundrer hva du får til, offshore jobbing, kone og barn å hus/garasje prosjekt. Og i tillegg få gjort så mye på den tiden du har "til overs" i retrogarasjen.

Fantastisk! Gleder meg til å se denne bilen "ferdig" ser jo ut som det begynner å nerme seg?? :)

Ps. Fint hus ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten OT sak, ser du beisa terassen samme året som du la den? Bare å finne fram igjen beiskosten neste år da ;D

Jævli strøkent hus forresten, og garasjen blir konge!

Kjøpte sånn ferdigbeiset terrassebord, så skulle visstnok ikke være no problem å beise den? Ikke vet jeg, er på ingen måte kompis med treverk - er stål som gjelder for meg ;)

Hei! Jeg husker at du dreiv å holdt på med mellomakseloppheng tilbake i tråden et sted, kunne du gjentatt hvordan du festa det? Mener på at du sa noe om at det skulle skrues fast i spenn?

Hadde satt pris på om du kunne sagt opp igjen, gjerne på PM så det ikke blir kjedlig OT for de andre her inne :)

Skru opp akselen i begge ender. Løft opp senter opplagring og merk av der lageret får en naturlig posisjon. SÅ tar du å presser opplagringen 4-5mm fremover og skrur fast. Med dette får du et lite forspenn på opplagringen, og lenger levetid på den...

mange kvadrat har du med garasje nå a? ser jo rimelig stort og flott ut egentlig :)

Tja... Totalt gulvareal alt i alt er nok rett i underkant av 140 kvadrat, men bruker jo bare ca 70 til "verksted". Loftsareal kommer i tillegg på en 50-60 kvadrat kanskje?

Heisann "Pedi" har fulgt med på alle 68 sider (hit til) å må bare si at jeg beundrer hva du får til, offshore jobbing, kone og barn å hus/garasje prosjekt. Og i tillegg få gjort så mye på den tiden du har "til overs" i retrogarasjen.

Fantastisk! Gleder meg til å se denne bilen "ferdig" ser jo ut som det begynner å nerme seg?? :)

Ps. Fint hus ;))

Takk for det. Jeg synes tråden min begynner å bli i overkant lang nå egentlig, så det er rimelig utrolig at det er fremdeles noen som orker å tråle seg igjennom såpass mange sider fremdeles.

Bilen nærmer seg nå ja, men desverre er det endel timer og kroner som skal til ennå. Men lever ennå i håpet om at tid og penger skal kunne strekke til for å bli ferdig til "E28-Låven treffet" til sommeren... Det hadde vært sinnsykt morro å vært med på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten OT sak, ser du beisa terassen samme året som du la den? Bare å finne fram igjen beiskosten neste år da ;D

Jævli strøkent hus forresten, og garasjen blir konge!

Kjøpte sånn ferdigbeiset terrassebord, så skulle visstnok ikke være no problem å beise den? Ikke vet jeg, er på ingen måte kompis med treverk - er stål som gjelder for meg ;)

Hei! Jeg husker at du dreiv å holdt på med mellomakseloppheng tilbake i tråden et sted, kunne du gjentatt hvordan du festa det? Mener på at du sa noe om at det skulle skrues fast i spenn?

Hadde satt pris på om du kunne sagt opp igjen, gjerne på PM så det ikke blir kjedlig OT for de andre her inne :)

Skru opp akselen i begge ender. Løft opp senter opplagring og merk av der lageret får en naturlig posisjon. SÅ tar du å presser opplagringen 4-5mm fremover og skrur fast. Med dette får du et lite forspenn på opplagringen, og lenger levetid på den...

mange kvadrat har du med garasje nå a? ser jo rimelig stort og flott ut egentlig :)

Tja... Totalt gulvareal alt i alt er nok rett i underkant av 140 kvadrat, men bruker jo bare ca 70 til "verksted". Loftsareal kommer i tillegg på en 50-60 kvadrat kanskje?

Heisann "Pedi" har fulgt med på alle 68 sider (hit til) å må bare si at jeg beundrer hva du får til, offshore jobbing, kone og barn å hus/garasje prosjekt. Og i tillegg få gjort så mye på den tiden du har "til overs" i retrogarasjen.

Fantastisk! Gleder meg til å se denne bilen "ferdig" ser jo ut som det begynner å nerme seg?? :)

Ps. Fint hus ;))

Takk for det. Jeg synes tråden min begynner å bli i overkant lang nå egentlig, så det er rimelig utrolig at det er fremdeles noen som orker å tråle seg igjennom såpass mange sider fremdeles.

Bilen nærmer seg nå ja, men desverre er det endel timer og kroner som skal til ennå. Men lever ennå i håpet om at tid og penger skal kunne strekke til for å bli ferdig til "E28-Låven treffet" til sommeren... Det hadde vært sinnsykt morro å vært med på...

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hel rått Pedi ! :) kortid de blir lakk da? :)

Har ikkje tilfeldigvis eit golvteppe tilovers? :)

Og ka e no ditta "E28-låven treffet"? :)

Morro at du liker bilen min, setter pris på det.

Det blir forhåpentligvis lakk så fort alle karossdeler er justert inn, og selvsagt så fort lakkereren har tid... Hadde vært litt greit om bilen hadde startet innen lakk, for det hadde gjort det litt lettere ved flytting...

Hadde et blått til overs, men det kastet jeg..

E28-låven er et tilholdssted for en gjeng med voksne E28-entusiaster. De arrangerer en sammenkomst hvert år, for sosial hygge og noe å se for de som liker E28...

viewtopic.php?f=6&t=201923&hilit=e28

Jeg har en mistanke om at det blir flere E28 å se på årets treff... For meg er det et mål i seg selv å gå der, med eller uten E28en... Helst MED da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE med BMW i blodet vil finne seg godt til rette der, uansett alder.

Jeg har en avtale med en på Haugesund Lakksenter, og satser på at han holder ord. Hvis ikke blir det å kjøre den opp til Atle (BmwPat) på Lakkeringen Bjerkenes og Brekke (Ford). Aller helst ville jeg at Atle skulle lakkert den for meg, men siden jeg har en deal med han andre, så får jeg prøve å få den igjennom først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) dette var en kjempeflott prosjektråd! Holder selv på med noe av det samme med min e28 m535, så dette var litt av en inspirasjonskilde ;) Og med det samme jeg skrev her nå, så benytter jeg meg av muligheten til å spørre deg eller noen andre som leser på tråden her om informasjon ang. Motorombygging og godkjenning hos biltilsynet.. Jeg har hatt en s38b36 i min og lurer på om det er mulig å få bilen godkjent med denne motoren eller evt andre motorer? Har også vært inne på tanken å bygge om bilen fra m535 til m5.. Sitter du eller noen med info om dette, hadde det vært veldig til hjelp ;) gleder meg foresten til å se denne bilen ferdig :) lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...