Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

hvordan blir det å få denne bilen 100% rett igjen da? når du har fjerna så mye som du har gjort på den e21'n ??

Tenker du på E21en? Er jo derfor jeg har hentet hjem en Car-O-Liner rettejigg, for jeg ønsker jo å ha bilen 100% etterpå. Så målebrev og målestaver er viktige ting i livet mitt snart, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøyer meg i (pusse)støvet for en familiefar som får til dette, for det er ikke lett. Særlig for oss som syns bil(bmw) er noe av det viktigste her i verden, er det en overraskelse hver gang kona ikke syns det samme................. Men familien i garasjen må jo pleies den også!!! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøyer meg i (pusse)støvet for en familiefar som får til dette, for det er ikke lett. Særlig for oss som syns bil(bmw) er noe av det viktigste her i verden, er det en overraskelse hver gang kona ikke syns det samme................. Men familien i garasjen må jo pleies den også!!! :?

Takk for det ja. Det er jo derfor jeg sier at det tar tid å bygge bil når en er blitt "stor" :wink:

Det er ikke like lett å bruke hver kveld og hver eneste inntjente krone på bil slik en kunne i ungdommen, for nå er det 5 unger og kjerring som krever sin del av lommeboka og tidsskjemaet mitt. Jeg er jo endel på reis, så det er greit å se familien innimellom det å bygge 2 biler og samle på bilstereo (som blir bilprosjekt nummer 3 etterhvert...).

Men de få timene jeg er i garasjen nytes, og hver gang det kommer en pakke i posten så er det juleaften i min verden....

Så jeg skal oppdatere så fort noe skjer, men neste friperiode så blir det E21 - så dere får nok heller holde liv i den tråden der da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser bra ut, Ivar... :D

Klarer vi å få klar hver vår E28 til midtsommertreff på Plantasjen? 8)

Hmmm.. Arendal?

Fristende....

Når er det da?

Tenkte på Haugesund, egentlig :D

Men tror du jeg noen gang blir ferdig med min???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da skriver vi 6. mars, og siden jeg måtte levere Jiggen som E21 sto i tilbake til eier (for en kort periode) - så plukket jeg frem igjen E28en....

Jeg har hatt meg en økt på den i går, men bilder er vel ikke noe vits i - da det er lite synlig det som ble gjort.

Jeg har stort sett stått med skurefille og vasket bort tectyl i bagasjerom, tatt litt overflaterust innvendig osv. Dette for å klargjøre bilen for lakkering innvendig (les: motorrom og bagasjerom).

Fargen er bestemt egentlig, men......

Er fortsatt litt åpen for andre farger enn den som jeg allerede har avtalt med lakkerer.

Er det noen som har en meningsytring om farge, evnt bilder av en farge som hadde tatt seg bra ut på E28? Siden lakkering virker som å være ganske så nærme nå, så vil jeg ikke angre på fargevalget etterpå liksom...

Så??

Noen inputs her? Åpen for alle farger foruten Hennarot. :wink: (Og ja... Det MÅ være en orginal BMW-farge - uansett hvilken årsmodell. Skal ikke ha Audi eller VW-farge på noe kjøretøy jeg eier...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikkje ha den blå pedi,du har jo hatt ein e28 me den fargen 8)
Synes denne fargen er kanonbra på E28.

Denne blåfargen kan det ikke bli nei, har jo hatt en slik en fra før av ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå eller grå/sølv er en sikker vinner. Men alt annent enn hvit og rød da...
sterling grau e jo knallfine syns eg :) men har ikkje sitt d på e28 ennå da :)

Rød er uaktuellt, og hvit har jeg gått vekk fra. Men grå/sølv er det jo så mange andre av fra før av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...