Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

pakningen er riktig, oljereturen har en egen kanal øverst i toppen som den renner ned i langs med blokka =) masse høl fra toppen og ned..

Joda,har sett det. Men syns det var rart å se at den store returkanalen var direkte tettet av pakningen... Men skitt au, det går seg nok til... Er jo ikke det å få BORT oljen som er problemet, det er jo å få høyt nok trykk...

Syns det er litt spesiellt, for klaringene på lagrene er jo innen toleranse... Jeg kan vel ikke akkurat si at jeg syns oljepumpa var avskrekkende slitt heller, så jeg er spent på hva klaringer som skal være der. Lurer også på hva klaringer en sprell ny pumpe har...

ja duja :) Har mye kjekt utstyr du gitt.

Jeg har det greit i Retrogarasjen min, kan ikke si noe annet. Skulle gjerne hatt større lokaler osv selvsagt, men det er greit å ha garasjen 7 meter fra utgangsdøra - og i tillegg kunne gå tørt de få meterene... ;)

Kan vel egentlig utføre det meste av arbeid på bil hvis jeg bare vil, med det verktøyet jeg har. Men nå er det 10 år siden jeg skrudde bil i jobbsammenheng, så det skranter jo på kompetansen etterhvert som Alzheimersen tar tak ;) Det er deilig å kun mekke på sitt eget, når det passer meg...

Men jeg syns det er morro at såpass mange følger meg og bilen min, håper jeg klarer å dra med meg en like god tilskuergjeng når jeg drar i gang med E21en min også - for det er morro med slike tilbakemeldinger som jeg får her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da kan du også tenke deg at det er ekstremt mange som bare lurker innom uten å skrive noe, så det er nok fler enn du tror ;)

Begynner du å se slutten nå da? Noen planer for året eller prøver du å ikke love noe som helst, for sikkerhetsskyld?

Jeg gleder meg iallefall til E21, eller den vindusrammen i garasjen din :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da kan du også tenke deg at det er ekstremt mange som bare lurker innom uten å skrive noe, så det er nok fler enn du tror ;)

Begynner du å se slutten nå da? Noen planer for året eller prøver du å ikke love noe som helst, for sikkerhetsskyld?

Jeg gleder meg iallefall til E21, eller den vindusrammen i garasjen din :mrgreen:

Mja, jeg kan ikke si annet enn at det gleder meg at så mange følger en gammel mann med en gammel bil. Jeg begynte å se slutten idet jeg monterte radiatoren, akkurat nå har jeg mareritt om at jeg må ut med motor, borre blokk, nye stempler og slipe veiv etc etc... Så litt fortvilet er jeg, for jeg såg jo for meg et par treff denne sommeren. Dammit...

Men men... Hvis ikke det går, så kommer jo sommeren 2013 - selv om det er et slag under beltestedet akkurat det da..

Jeg hadde jo håpet på å ha E28en klar i sommer, slik at jeg kunne tutle på med "vindusramma" til vinteren... Var vel ikke akkurat planen å mekke E28 neste vinter også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo godt selv også at om du ikke gjør den 110% med en gang så vil du nok angre hver gang du kjører rundt i bilen. Må vel bare fokusere på den følelsen som kommer første gang du turer på treff, og du VET at alt er så bra som det noensinne kommer til å bli. Det må være skikkelig godfølelse.

Edit: Poenget var at du tar deg så klart den tiden du trenger, men det trenger jeg ikke å fortelle deg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest de 2 siste sidene i tråden, men har ikke m30 et "kjent" problem med bakveggen på oljepumpene? Vet at Robbz på PPF fikk lagd en cnc-maskinert bakvegg til pumpa på sin m30, og den hadde sjukt mye bedre oljetrykk enn det son er vanlig på m30. Har fy sjekka åssen det er med klaring i oljepumpa i forhold til bakveggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest de 2 siste sidene i tråden, men har ikke m30 et "kjent" problem med bakveggen på oljepumpene? Vet at Robbz på PPF fikk lagd en cnc-maskinert bakvegg til pumpa på sin m30, og den hadde sjukt mye bedre oljetrykk enn det son er vanlig på m30. Har fy sjekka åssen det er med klaring i oljepumpa i forhold til bakveggen?

Ikke hørt noe om det med bakveggen, men det er et tips jeg tar med meg. Jeg målte ikke klaringen bak nei. Pakningen var ganske slitt den og, så det kan gjerne ligge noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil kjøpe K-Mac av meg?

Skal nå selge mine K-Mac fullt justerbare tårnlager som står på min E28.

De er ennå nye, selv om de er prøvemontert. Har ikke vært ute i frisk luft ennå.

Bilde er lånt fra Koed.no, og nypris der er 3315,- Nkr

Ser for meg en pris på 2000,- eller bud over.

billede.asp?billede=3476_1_40463.jpg&map=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Dette ser jo kjempe bra ut. Gjennomført, og en mann med sans for detaljer. :wink: Synd med setbacken vedr. motoren, men det løser seg jo. Så lærer du vel noe nytt i prosessen, som sikkert kommer godt med i en senere anledning. :)

Mvh

Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil kjøpe K-Mac av meg?

Skal nå selge mine K-Mac fullt justerbare tårnlager som står på min E28.

De er ennå nye, selv om de er prøvemontert. Har ikke vært ute i frisk luft ennå.

Bilde er lånt fra Koed.no, og nypris der er 3315,- Nkr

Ser for meg en pris på 2000,- eller bud over.

billede.asp?billede=3476_1_40463.jpg&map=1

di der skulle jeg hatt. hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

di der skulle jeg hatt. hmm

Bare til å handle det ;)

I dag har nå jeg i det minste fått sveist bunnpanna, så satser på at den er tett nå.

Venter bare i spenning nå på specs fra GSS, for å se hvor gale det er med oljepumpa mi. Om det er noe gale i det hele tatt med den... [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...