Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Får Hvite lagre for eks, noen tusendeler større..

Ja, jeg har tabell over alle fargekodene liggende en plass. Kan du skaffe tror du? Skal se på dette først etter at jeg har vært en tur på jobb. Må bare bestille meg inn et sett med PlastiGauge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig har du kontroll på dette, men det er ikke måleren din som er feil på da?...

Manometeret er helt "nytt", samt at jeg har jo Alpina-instrumentet i tillegg... Så burde ikke være noe der...

Ja da skulle det være iorden. Jævlig kjipt med slike feil,er noe dritt å gjøre samme ting flere ganger. Håper du finner ut av det,lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke farger fins det? min blokk var merket med rødt men i oversikten så jeg bare gul, grønn? og hvit

Det er 5 eller 6 farger, men de gikk over til kun 3 på 90-tallet engang.

Er ikke ramla ut en slik blindeplugg på veiva eller noe? (veit dette har skjedd på noen andre merker/motorer iallefall)

Har ikke sett noen, ei heller skrudd ut noen.

Jeg og Pernezz kikka i dag på de specsa som jeg gikk ut ifra (fra Plastigauge), og det ser for meg ut som at ved å klore seg fast til de spesifikasjonene så kan jeg være utenfor BMW specs. Og der ligger nok mest sannsynlig feilen også.

Så vi får se om det blir å smelle bunnpanna ned igjen før fredag, eller ikke. Kjerringa kommer hjem fra jobb i kveld, så da blir det nok andre ting som må mekkes på ;)

det er de tre fargene, der det går på titusendelers klaring.

får bestilt ivar.

Titusendelers klaring? Doubt it :)

Hehe, nok en liten tall-blingsing der tenker jeg. De måla jeg har på lager går til tusendels millimeter, med hovedtyngde på hundredels mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er klaringene per i dag?

Flaut å si det, men det arket med klaringene på fulgte desverre med div annet - rett i søpla... Så jeg husker ikke hva jeg hadde. Eneste jeg vet, er at jeg var innafor Plastigauge sin spec, og den er (tydeligvis såg jeg nå) i overkant i forhold til BMW spec.

Så jeg skal være mer forsiktig ved neste måling, og lagre notatene sikkert... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener på at de standard røde har spec som er 59,990 til 59,951 eller no slikt. Så det vil vel tilsi minimum en hundredels klaring? Men jeg trodde (fra gammelt av at) faktisk BMW generelt sett tilsa max 3 hundredels klaring, men her ser det jo ut som de tillater opptil 5 hundredels.

Er ikke i garasjen nå, men lurer meg på om ikke plastigauge tillot 3 til 7 hundredels klaring? Skal sjekke opp i dette etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...