Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Sitter en liten fjæder belasted kule inne i de dyserne som er i m10x motorn men ved vilket trykk de skall åpne vet jeg ikke. de som satt i min motor ved overhaling åpne/stengte ikke som de skulle så jeg kjøpte nye til min.

Oki...

Dammit, dette kan jo selvsagt være synderen. Jeg har IKKE sjekket tilstanden på de. Vurderte om jeg skulle kjøpe nye og sette i, men såg for meg at det var "evighetsintervall" på de... Er vel gjerne umulig å bytte de nå da veiv er montert.

Men hva med å rengjøre/smøre de da, der de står montert? Og kanskje få liv i kula igjen?

IMG_0622.jpg

Prøv med trykkluft motsatt vei, så får du i alle fall trykket kula ned mot setet sitt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte også på å prøve på det. Kikka på tilkomst tidligere i kveld, men skal godt gjøres... Men hadde ikke arbeidsklær på, så skal prøve litt når jeg kommer hjem fra jobb om et par uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert et dumt spørsmål, men jeg spør lell!:D Har du huska endepluggene på vippearmsakslingene? De har jeg nemlig glemt selv en gang, å da var oljetrykket akkurat som du beskriver..

Finnes ingen dumme spørsmål her! Pluggene står i ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter en liten fjæder belasted kule inne i de dyserne som er i m10x motorn men ved vilket trykk de skall åpne vet jeg ikke. de som satt i min motor ved overhaling åpne/stengte ikke som de skulle så jeg kjøpte nye til min.

Er på jobb nå, så jeg har ikke fått gjort noe mere med jakten på "oljetrykksmorderen".

Jeg tenkte jeg skulle sjekke opp i de underspylingsdysene, og lurte på om de kunne være en årsak til lavt oljetrykk.

Men siden jeg fremdeles er på jobb, så blir det kun "feilsøking" inni retro-surrehuet mitt.. Og ved nærmere ettertanke så ser vel jeg at underspylingsdysene mest sannsynlig ikke er problemet. Ja, underspylingsdysene kan være fucka - og gjøre at jeg har dårlig oljetrykk på grunn av dette. Men kun på tomgang/lavt turtall vil jeg tro. For underspylingsdysene SKAL jo åpne og gjøre en smørejobb på en normalt fungerende motor - og når de åpner på en fungerende motor, så mister en jo ikke oljetrykket (drastisk) der.

Så da er det å sjekke rådelagrene (ikke at jeg tror at en kan miste så mye oljetrykk der uten å høre banking fra stakene), og deretter må jeg ta en ekstra kikk på bevegelige deler i toppen. Kan jo være at det er en klaring der som jeg har oversett, og som lekker ut olje (les: tap av oljetrykk)...

Brrrr... Liker ikke dette mangel-på-oljetrykk-syndromet.... Damn...

Ikke helt klar for å begynne på dette igjen... Men må jo gripe tak i det når jeg kommer hjem igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og deretter må jeg ta en ekstra kikk på bevegelige deler i toppen. Kan jo være at det er en klaring der som jeg har oversett, og som lekker ut olje (les: tap av oljetrykk)

Kan jo kanskje være noe der, hadde ikke du blårøyk også eller var det slik at det ordnet seg tilslutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter en liten fjæder belasted kule inne i de dyserne som er i m10x motorn men ved vilket trykk de skall åpne vet jeg ikke. de som satt i min motor ved overhaling åpne/stengte ikke som de skulle så jeg kjøpte nye til min.

Er på jobb nå, så jeg har ikke fått gjort noe mere med jakten på "oljetrykksmorderen".

Jeg tenkte jeg skulle sjekke opp i de underspylingsdysene, og lurte på om de kunne være en årsak til lavt oljetrykk.

Men siden jeg fremdeles er på jobb, så blir det kun "feilsøking" inni retro-surrehuet mitt.. Og ved nærmere ettertanke så ser vel jeg at underspylingsdysene mest sannsynlig ikke er problemet. Ja, underspylingsdysene kan være fucka - og gjøre at jeg har dårlig oljetrykk på grunn av dette. Men kun på tomgang/lavt turtall vil jeg tro. For underspylingsdysene SKAL jo åpne og gjøre en smørejobb på en normalt fungerende motor - og når de åpner på en fungerende motor, så mister en jo ikke oljetrykket (drastisk) der.

Så da er det å sjekke rådelagrene (ikke at jeg tror at en kan miste så mye oljetrykk der uten å høre banking fra stakene), og deretter må jeg ta en ekstra kikk på bevegelige deler i toppen. Kan jo være at det er en klaring der som jeg har oversett, og som lekker ut olje (les: tap av oljetrykk)...

Brrrr... Liker ikke dette mangel-på-oljetrykk-syndromet.... Damn...

Ikke helt klar for å begynne på dette igjen... Men må jo gripe tak i det når jeg kommer hjem igjen...

Enig i ditt resonemang, er nokk kun ved tomgang desse skall kunne ha invirkning

glemte og skrive her men har fått målt en underspylingsdyse og de begyner og åpne såvidt ved 0.2bar og er fullt åpne ved 0.5-0.7bar.

frqrvvx6n2n974c28j2h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for input, jeg har faktisk fått info tidligere om at dysene ikke åpner før 3,etellerannet bar - men nå vet vi jo bedre. Med dette du skriver her, så skal faktisk dysene stå åpne "konstant" på en måte. Så da ligger nok ikke feilen der. Da ser jeg ingen annen mulighet enn at feilen ligger i toppen en plass. Dammit, har ikke lyst til å ta toppen av igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med oljekjølinga til turboen da? Kan det være noe som ikke er på stell der? Har ikke du bytta turbo også?

Jeg har byttet til ny turbo ja, men lagerdelen er identisk. Og begge oljelinjer er umodifisert direkte fra Alpina. Skal ha full pupp med oljetrykk inn der. Skal ikke være noen restriktor der som jeg kan se eller forstå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...