Gå til innhold

Snodig motorproblem. E30 stopper av og til.

Kvasi
 Share

Anbefalte innlegg

Har vært ute og lekt litt på glatte veier i kveld og på tur hjem stoppa plutselig motoren på helt folkelig pådrag ut av ei rundkjøring. Hadde vel ca 2500 rpm i andre, og den stoppa som om jeg hadde skrudd av tenninga. Rulla bort på et bussstopp og skrudde av alt, venta litt og prøvde å starte og det gikk fint. Måtte ha litt pedal for å holde den igang, men gir jeg mer gass "enn den trenger" når jeg kjører høres det ut som den får for mye fuel og kveles. Når jeg stoppa hjemme gikk den fint på tomgang.

Har hatt lignende symptomer pga falskluft før, men dingsen som pleide å løsne da sitter der den skal nå.

Gadd ikke å sjekke så mye siden det snør og er seriøst kaldt i kveld, så tips på ting som bør sjekkes er veldig velkomne.

Er btw en E30 FL 325 IX med en bar ladetrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del 2.

Dagen etter var bilen helt i orden og har virket uten antydninger til tull. Frem til i dag,

sto "vindu mot vindu" med en annen bil og snakket en stund. Siden det var kjølig startet jeg bilen 2-3 ganger og lot den gå etpar min for å få varme. Og så var det plutselig ikke antydning.

Den starter og går på startgass så det er tydeligvis et bensinproblem men det er jo rart at det kommer og går.

Gode tips til hva jeg bør sjekke? Så slipper jeg å stå ute i pissregnet lengre enn jeg må..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du har uoriginal btr så da ville eg begynt med denne. Ein kompis hadde problemer med btr på ei cosworth, den stoppa nesten hver gang ved eller rett etter pådrag. Kunne bare starte opp igjen og kjøre videre. Der var btr defekt. Monterte ny og bilen gjekk som ei kule etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...