Brian Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 Hei Holder på å demontere hjernen nå i skrivende stund, men er litt redd for å bryte noe særlig. Sliter med å få av det øverste kretskortet. Har løsnet plasttappene i bakkant og på midten. Vippa de små sorte plastklipsene rett ved kontakten til siden, og de to små inne i selve kontakten inn mot midten. Sitter fortsatt som et skudd i kontakten. Den er løs alle andre steder. Hvordan løsner jeg denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 http://www.fekzen.se/guide.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Desember 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2010 Der var den ja, husker jeg leste den guiden en gang, men glemte helt av hvor. Jeg står vel fast på punkt 3. Jeg tør ikke å bryte så mye da jeg er redd for å ødelegge noe. Vippet alle de fire plastklipsene men den sitter forsatt litt fast i kontakten. Noe forbanna drit å få løs virker det som. Noen tips? Skal man vippe det øverste kretskortet så langt opp at den grå kabelen er stram, og så løsne på klipsene og dra den ut? Prøvde å vippe det opp, men ikke så mye at kabelen ble strak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 Fikk bare tilsendt den da jeg skal gjøre det en gang snart.. har ikke prøvd enda, så veit ikke:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Desember 12, 2010 Share Skrevet Desember 12, 2010 men det står på punkt 3 at man må dra den ifra hverandre så de grå kablene blir stramme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Desember 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2010 Ja, det virker slik jeg tolket det også. Men noen her inne må vel ha gjort det før som kan bekrefte det. Er litt gørr hvis det ikke skal gjøres slik, og man ender med å bøye av noen pinner eller lignende. Fristende å prøve, men er så redd for å ødelegge hele skiten. Har fiklet med slik elektronikk før som har knekt, så er litt skeptisk kan du si Begynner ikke å bryte før jeg er helt sikker på at det blir riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Desember 15, 2010 Share Skrevet Desember 15, 2010 Hallå hallå, Jag har varit utomlands så därför jag inte kunnat svara förrän nu, men är tillbaka igen! Dessa boxar är ibland enkla att öppna men vissa kan vara rätt svåra. Det man måste göra är 1. spänna de grå bandkablarna så att kretskorten böjs ifrån varandra. 2. öppna klipsen som är inne i kontaktstycket på båda sidor, med en plattmejsel 3. och så kan man även lätta på klipsen som sitter på samma ställe, men vid kretskort sidan, sitter en på varje sida nära klipsen i punkt 2. 4. försöka dra ut kretskortet bakåt ur kontaktstycket. Mvh// A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Desember 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2010 Ga opp til slutt da min satt så hinsides godt. Begynte å bli bekymra for å ødelegge noe. Så jeg bytta chippen uten å ta av det øverste kretskortet. Jeg bytta til slutt chippen ved å vippe det øverste kretskortet så langt opp som den grå kabelen tillot. Chippen sitter ganske langt ut mot kanten, så det gikk helt fint. Må bare være litt mer forsiktig og passe på å få den riktig vei i sporet. Tok ikke mer enn 5min og et par forsøk på å få den nye chippen i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Desember 15, 2010 Share Skrevet Desember 15, 2010 Det skal ikke være så vanskelig, bruke en flattrekker og dytte ned kanten foran der alle kontaktene er, ta et hjørne om gangen og lirke litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Desember 15, 2010 Share Skrevet Desember 15, 2010 OBS! Til alle som åpner ECU'en, Bruk ESD-Lenke (Antistatisk Armbånd). Ellers kan du ødelegge IC'ene! -Hilsen fra en Serviceelektroniker som jobber med slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Desember 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2010 Har aldri brukt noe antastatisk lenke, og kommer aldri til å bruke det heller. Har bygd haugevis med pc'er uten slik. Bare man er litt fornuftig og ikke står og sleper føttene etter seg over gulvteppet så skal det gå bra. Bare sørg for å jorde deg rett før du begynner å plukke på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Desember 16, 2010 Share Skrevet Desember 16, 2010 Det er bedre å være sikker, kan fort bli dyrt. Selv om alt fungerer kan skaden allerede være gjort, slik at det feiler i senere tid. Det burde være greit nok å jorde seg rett før, men har man tilgjengelig så bruker man det. Og for guds skyld ikke ha på dere noe av ull mens dere jobber med dette. Men igjen jeg anbefaler sterkt å bruke det! Har selv opplevd å ødelegge IC'er pga. statisk elektrisitet selv om jeg har jordet meg før jeg begynte å feilsøke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå