Gå til innhold

Papperboys M3 e36 banebil prosjekt selges!


Papperboy
 Share

Anbefalte innlegg

Anders92:

ja bilen ble førstegangsregistrert i norge 1991 så dette er en "norsk" bil å siden den da har hvert i norge i 10 år er det ingen avgifter ved effekt økning.. veldig viktig når man kjøper en bil for å bygge om å sjekke dette _:)

angående effekten har ikke satt meg 100% inn i reglene men etter hva jeg har skjønt har man ganske frie tøyler så planen min er å carboninnsug og skikkelig eksos, davef kn kit og chip som eneste trim.. for å få best mulig holdbarhet.

hva jeg får av hester til detta?? kanskje jeg klatrer rett over 300hk hvis jeg er heldig :)

men så er det heldigvis ikke bare hk som får bilen til å gå fort :)

dagens økt

driver å styrer med m50b25'en planen i dag var å finne ut hvor komp'en ble borte på sylynder 6.. så da vippet vi at topp dekselet å satte trykk på sylynderen med lukkede ventiler. da hørte vi det feis ut av den ene eksos ventilen. så så vi faktisk at det var en liten sprekk inni der også.

prøvd å ta bilde av det her:

IMAG0356.jpg

men er vanskelig å se..

noen stemnings bilder av motoren..

IMAG0357.jpg

IMAG0352.jpg

jeg synes det er kjempe gøy å drive litt "inni" motoren er så grønn på det så føler jeg lærer mye for hver gang å det er gøy.. planen til helga er å få tatt av toppen så vi får slipt ventilen og ventilsetet så det blir tett å deilig :) hvis ikke det blir å sveise forsterkninger da :)

så nå må jeg bare lese på hvordan jeg skal time registret :) god kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 273
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen som har noen tips hvis man skal rive av toppen?

Dette vet du gjerne, men siden du spør:

- Husk å løsne topplokksboltene i motsatt sekvens av det den strammes til med. Dvs, begynn ytterst, og jobb deg innover.

- Vær forsiktig når du løsner lagerskålene til kammene, kammene knekker lett på M50. Skålene er også merket med nummer og A/E (Auspuff og Eintief).

- Jeg synes alltid det er greit å sette motor i ØD posisjon på sylinder 1.

- Sjekk sekundærkjede, den blir ofte slitt. Please monter ny sekundærkjede, strammer og styring som et minimum. Helst ALT av registerdeler, både primær og sekundær. Du vil ikke angre på det, jeg har sett mye kjedelige ting skje opp gjennom årene.

Foruten dette er det litt deler som også bør byttes ved montering, men siden du spør ang demontering....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mye som er byttet i toppen der.. ventilløftere osv for bare 2 år siden eller noe så kommer ikke til å bytte noe som ikke ser veldig slitt ut.. de jeg kjøpte den av beskrev det som at toppen var overhalt.. så jeg tar bare å bytter ventilen.. eventuelt topp pakning og topdeksel pakning.. så selges den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...