Papperboy Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2011 Anders92: ja bilen ble førstegangsregistrert i norge 1991 så dette er en "norsk" bil å siden den da har hvert i norge i 10 år er det ingen avgifter ved effekt økning.. veldig viktig når man kjøper en bil for å bygge om å sjekke dette _ angående effekten har ikke satt meg 100% inn i reglene men etter hva jeg har skjønt har man ganske frie tøyler så planen min er å carboninnsug og skikkelig eksos, davef kn kit og chip som eneste trim.. for å få best mulig holdbarhet. hva jeg får av hester til detta?? kanskje jeg klatrer rett over 300hk hvis jeg er heldig men så er det heldigvis ikke bare hk som får bilen til å gå fort dagens økt driver å styrer med m50b25'en planen i dag var å finne ut hvor komp'en ble borte på sylynder 6.. så da vippet vi at topp dekselet å satte trykk på sylynderen med lukkede ventiler. da hørte vi det feis ut av den ene eksos ventilen. så så vi faktisk at det var en liten sprekk inni der også. prøvd å ta bilde av det her: men er vanskelig å se.. noen stemnings bilder av motoren.. jeg synes det er kjempe gøy å drive litt "inni" motoren er så grønn på det så føler jeg lærer mye for hver gang å det er gøy.. planen til helga er å få tatt av toppen så vi får slipt ventilen og ventilsetet så det blir tett å deilig hvis ikke det blir å sveise forsterkninger da så nå må jeg bare lese på hvordan jeg skal time registret god kveld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2011 ps. ikke sprekk i toppen men mellom ventil og topp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Desember 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2011 noen som har noen tips hvis man skal rive av toppen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 noen som har noen tips hvis man skal rive av toppen? Dette vet du gjerne, men siden du spør: - Husk å løsne topplokksboltene i motsatt sekvens av det den strammes til med. Dvs, begynn ytterst, og jobb deg innover. - Vær forsiktig når du løsner lagerskålene til kammene, kammene knekker lett på M50. Skålene er også merket med nummer og A/E (Auspuff og Eintief). - Jeg synes alltid det er greit å sette motor i ØD posisjon på sylinder 1. - Sjekk sekundærkjede, den blir ofte slitt. Please monter ny sekundærkjede, strammer og styring som et minimum. Helst ALT av registerdeler, både primær og sekundær. Du vil ikke angre på det, jeg har sett mye kjedelige ting skje opp gjennom årene. Foruten dette er det litt deler som også bør byttes ved montering, men siden du spør ang demontering.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Desember 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2011 det er mye som er byttet i toppen der.. ventilløftere osv for bare 2 år siden eller noe så kommer ikke til å bytte noe som ikke ser veldig slitt ut.. de jeg kjøpte den av beskrev det som at toppen var overhalt.. så jeg tar bare å bytter ventilen.. eventuelt topp pakning og topdeksel pakning.. så selges den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Sjekk nå uansett sekundærkjeden ved montering... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Desember 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2011 Will do.. greit for de som kjøper den at de vet alt er i orden også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Greit for den som selger også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe30fire Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 pen e46! gleder meg til å se ferdig banebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
byssing Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Hvor fikk du tak i det staget i motorrommet på e46 ? og link til hvor du fikk tak i blinklysene? utrolig gromt prosjekt du har, skal bli spennende å følge med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Desember 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2011 Byssig: gsbildeler de har alt mulig til BMW der. Der både blinklysene å tårnstiverene kommer fra www.gsbildeler.no Ja gleder meg jeg også. Håper dette blir et stykk rask e36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 Godt du fant ut av problemet med toppen din! Skal med glede bidra med "elbowgrease" når S50 motor skal inn..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 følger med her jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Desember 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2011 Snell fahren motorsport. Er oppe til vurdering som team navn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 18, 2011 Share Skrevet Desember 18, 2011 Snell fahren motorsport. Er oppe til vurdering som team navn... Kult nok. Men mine gamle rustne tysk-kunnskaper ville gjerne heller skrevet Schnell Fahren... Eller husker jeg helt feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå