Gå til innhold

Papperboys M3 e36 banebil prosjekt selges!


Papperboy
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 273
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da fikk jeg nettop vite at motorfestene mine er i tollen.. bestilte hos Joacim i BCracing.no

ahbm4b4pz2mf8aymuc0z.jpg

da jekker jeg motoren i banebilen i helga :)

hadde også problemer med at boltene til det orginale svinghjulet var for lange til det lettede svinghjulet.. og det var ikke venlige bolter kan man si.. så da dro jeg en tur opp på wurth og måtte betale en pen sum som 750kr for 8 bolter.. KJIPT..

men nå begynner ihvertfall til å dra seg litt til.. motoren snart i bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da fikk jeg nettop vite at motorfestene mine er i tollen.. bestilte hos Joacim i BCracing.no

[ Bilde ]

da jekker jeg motoren i banebilen i helga :)

hadde også problemer med at boltene til det orginale svinghjulet var for lange til det lettede svinghjulet.. og det var ikke venlige bolter kan man si.. så da dro jeg en tur opp på wurth og måtte betale en pen sum som 750kr for 8 bolter.. KJIPT..

men nå begynner ihvertfall til å dra seg litt til.. motoren snart i bilen :D

11221717841

38 kr bolten, 25mm lange. org BMW....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

da er motoren i..og da skal jeg begynne litt med ledningsnettet.. noe som egentlig er veldig lett.. men har bare ett spøsmål.. jeg skal jo ha hjernen på venstre side..(passasjerside) men på den engelske var jo det på andre siden.. så da lurer jeg på hvordan dere som har bygget om fra engelsk m3 før hvordan dere har gjort det?

20121208_164830.jpg

den kabelen nermest på høyre side er den jeg skal ha over på andre siden..

muligheten jeg tenker på er å snitte opp plast huset så jeg får ledningene igjennom også bare lage større hull på andre siden..

men jeg er nyskjerrig på om det er en bedre løsning..

kommer en mere utfyllende oppdatering senere i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det helg igjen.. og på fredag så frakta vi motoren på verkstedet jeg skrur om dagen..

transporteren har aldri hatt så bra motor før

20121207_170646.jpg

så ble det lørdag og det første jeg gjorde da var å montere de sexy nye motorfestene mine :)

20121208_123641.jpg

20121208_123656.jpg

20121208_123700.jpg

etter det var det bare å skru på nye lettede svinghjulet:

20121208_130535.jpg

også var det på med 6 punkts clutch som skal ca holde 450hk

her ferdig sentrert

20121208_132746.jpg

så er det bare å dytte på kassa

20121208_140109.jpg

da endelig var det klart for å dytte i motoren.. fikk ikke tatt noen bilde underveis pga møkkete hender.. men her er den ferdig montert..

20121208_155635.jpg

viler fint på de nye motorfestene :)

20121208_155513.jpg

også noen random bilder jeg har tatt litt her og der av bilen iløpet av dagen:

20121208_155530.jpg

20121208_171349.jpg

20121208_171426.jpg

i morgen er planen å få sveisa inn det siste forsterkningen til girkasseopphenget så det blir ordentlig der.. så er neste steg å få montert innsug og fikset opp i ledningsnettet etter det er det bare å koble til bensin og fyre den.. så regner med å få start på den i løpet av uka :)

nå begynner vikelig ting å ta form.. gleder meg til å ratte rundt med denne om bare noen måneder på norske baner og Nürburgring.. god helg :)

Mvh Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten fin fin økt i dag før vi vaska verkstedet

sveisa inn forsterkninga til girkasse festene

20121209_114031.jpg

20121209_114057.jpg

så fikk jeg montert girkassa sånn den skal sitte også montert shortshiften.. liker disse foringene veldig godt :)

20121209_142231.jpg

under er det bare mellomaksling og eksos igjen og eksosen trenger litt sveising i flensen på grenrøret :)

også kommer jeg til å få orden i ledningsnettet og insug osv iløpet av uka så jeg kan få start på den :)

deilig å¨komme skikkelig i gang å begynne å se resultater.. så har jeg bestemt meg for å kjøpe meg lakksprøyte når lønna kommer.. så skal deler begynne å bli i bilens kommende farge :)

god kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...