renzorx Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 Heisann! Har lest rundt omkring på forumet en god stund, har bare ikke hatt bruk for å registrere meg før nå! I dag skjedde det noe merkelig mens jeg var på tur hjem.. Lå i passe grei fart (80-90) nedover bygda, kjørte ca 2 mil da det plutselig skjedde - stabiliserings -og antispinn programmene slo seg av uten forvarsel. Jeg stoppet ved første avkjørsel for å sjekke om jeg kanskje hadde punktert, men fant ut i ettertid at dette hadde en egen varselmelding. Jeg gikk inn i bilen igjen og sjekket alle feilmeldingene, de som lå der var varselet om at antispinn og stabiliseringsprogram, samt punkteringsvarsler var "ute av drift." På pur faen slo jeg av motoren, tok nøkkelen ut av tenningen, satt den inn igjen og startet bilen. Vips så var feilmeldingene borte, enn så lenge... Akkurat i det jeg skulle svinge av til huset slo alt seg av igjen, og det merkes ganske godt når det slår seg av, for bilen blir ganske rar på rattet osv. Er det noen andre her med E90 som har opplevd det samme? Eller noen som generelt sett kan ha peiling på hva det er? Om det har noe å si, så er det mer spesifikt en 320i (ja, bensiner.) Bilen er helt original, ingen modifikasjoner av noe slag, og kjører med standard dekkdimensjon (205/55/16.) Har lite lyst å måtte sette inn bilen på verksted, ettersom det kniper nok i pengeboken som det er, i disse juletider.
KalMar Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 kan det være feil på en abs sensor? for stabiliserings og anti-spinn bruker vell abs sensorene.
E.H.D Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 Kan høres ut som noe lignende som skjedde med min e90, men da dukket de varsellysene opp en gang da jeg startet bilen, og de forsvant ikke av seg selv. Det var en datamodul, eller noe i den dur, for antiskrens systemet som hadde tatt kveld så vidt jeg forstod. Bilen var 3 år da dette skjedde i vår, men siden den er kjøpt ny i Norge ble dette fikset på reklamasjon uten spørsmål. Og godt var det, for det var vist en dings til ca 20000. Men dette er faktisk det eneste problemet jeg har hatt.
Leo Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 Hei jeg har hadt det på E61. Det har komme når det var gjennomslagsføre (0 føre) + saltsuppe. Kjørte en god stund parkerte - lot bilen stå i 5 min og vred om tenningen og da var det borte. Tidliggere har det kommet etter en tur i parkeringskjeller på kjøpesenter en times tid. Samme symtomer og beskrivelse som du. Men det har gått over etter litt kjøring og varme - restart bil. Mener det er kondens på min - fordi det har altid gått bort. Prøv å sett bilen varmt med god lufting - prøv igjen...det er billigst. Ref over:)
Andreas123 Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 Dette har skjedd med meg, skrev i en tidligere tråd Når bilen er kald så blinker motorlyset (av å på) når jeg girer (av og til). Akselererer jeg litt aggresivt så dør den ut og det kommer fram DTC, DBC, DSC error. Bilen startes på nytt og alt OK. Men dette var bare da det va 10- og mindre, har ikke hatt problemerer etter det ble varmere.
renzorx Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Skrevet Desember 13, 2010 Hei, takk for svar folkens.. Fant ut at det måtte skyldes kulde og snø/slaps jeg også, var vel borti 13 minus i går når det skjedde. Lot bilen stå over natta, og det skjedde ikke på nytt i dag når jeg var ute. E.H.D; om det er den datastyringsenheten du snakker om som kanskje er på tur å ta kveld, må vel dette gå på garanti? Fikk 2 års bruktbilgaranti når jeg kjøpte bilen, som forøvrig er en '06 mod.
E.H.D Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 Tror ikke det var hoved datastyringsenheten. forsto det slik at det var flere slike, og at dette var den som styte DSC'en. Er dette en norsk privatkjøpt bil har du 5 års reklamasjonsrett, men når du har 2 års bruktbilgaranti, bør jo denne dekke dette vil jeg mene.
Kennethe34 Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 Det er sannsynligvis DSC agregatet som er defekt (veldig vanlig feil på E90 serien når disse feilmeldingene oppstår) Denne delen selges kun sammen med DSC styreenhet og koster c.a 20k ja Men om du har bruktbilgaranti eller reklamasjonsrett så har du vel ingenting å frykte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå