Gå til innhold

Hvor få et reelt avgiftsforslag ved import av denne bilen?

S.Hafsmo
 Share

Anbefalte innlegg

Det er og et lite problem. Jeg har aldri sett en 740i Sport til salgs her i landet. og jeg er inne på finn.no og sjekker minst en gang i uka. ;) Har for den saks skyld knapt sett en facelift 740i (ikke Sport) heller. De aller fleste er 95-98 modeller, og jeg gidder ikke bytte ut 540i'en til en bil som knapt er nyere enn den jeg har. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp... og det blir litt bukken som passer havresekken når overprisede merkeforhandlere får uttalt seg... EU sine direktiver blir klart brutt i denne sammenheng... de har tatt til orde for en friere modell og vi er strengt tatt underlagt denne ifht. EØS avtalen.. likevel ender mange biler langt over hva man finner på FINN.no om man prøver å importere selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg er stygt redd for at resultatet kommer til å bli.. Har veldig lyst på en E38, men det må være en facelift (99-01), 740i (helst Sport), eller en 750i. Sånt er dessverre umulig å komme forbi i dette landet. Og om man er heldig og finner en, er den jaggu dårligere utstyrt enn E34'en min. Evt. en slags individual edition med rødt skinn og gult listeværk.

Markus E30:

Har i utgangspunktet ikke tenkt å bytte den ut med det første nei, men med tid og stunder blir det nok E38. Har litt lyst på en bil med noe mere utstyr og ikke minst en som er litt nyere. Er vel litt spesielt å være 25 år og aldri hatt en bil som er nyere enn 1994. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markus E30:

Har i utgangspunktet ikke tenkt å bytte den ut med det første nei, men med tid og stunder blir det nok E38. Har litt lyst på en bil med noe mere utstyr og ikke minst en som er litt nyere. Er vel litt spesielt å være 25 år og aldri hatt en bil som er nyere enn 1994. :D

750i hadde vært grymt 8) Bare ikke rødt og gult interiør som du sa :lol:

Er ikke spesielt det da, er jo normalt :P Men skjønner hva du mener ;) Jeg syns bare 540'n er feet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det er mange Fake sport'er. Kan dog være litt vanskelig å sjekke det. Er liksom ikke barebare å sjekke om bilen har en "High stall torque converter" eller 3.15 diffen. diffen kan man forsåvidt sjekke om man kommer seg under bilen og ting er rent nok til at man får lest av alle tags. Man kan jo sjekke utstyrslisten på chassinummeret, så da skulle det vel være mulig å finne ut hva bilen ble levert med?

Ser og at alle US 740i Sport har "Vavona Redwood" på listverket innvendig, mens de tyske har det som står i den bilen i linken på første post. Vet ikke om de var annerledes i tyskland enn i US. Har ihvertfall ikke funnet noe skriv på det.

Markus E30:

E34 er vel egentlig en ganske morsom bil å kjøre, spesielt til kommende sesong nå som jeg har en sånn hårføner liggende til den. ;)

Ellers har nå de aller fleste i min vennekrets nyere biler med moderne dieseler, ryggesensor og greier. Er bare vi spesiellt interesserte som kjører gammal sjit med stor bensinslukermaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...