S.Hafsmo Skrevet Desember 14, 2010 Share Skrevet Desember 14, 2010 Fant egentlig ikke en topic som var kort nok og forklarte alt, men jeg lurer ihvertfall på hvem jeg kan kontakte for å få vite så nært som mulig hva det vil koste meg i avgifter å importere f.eks denne 740i (Sport?) fra Tyskland. Vet det er kalkulatorer på toll.no men alternativ beregning er veldig vanskelig å forholde seg til, samt at den normale kalkulatoren ikke tar hensyn til det enorme verditapet det er på disse bilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Desember 14, 2010 Share Skrevet Desember 14, 2010 Snakk med gaasen her inne på forumet, har driver med import, og kan kanskje hjelpe deg med dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2010 takker, skal sende en pm. Andre forslag er og hjertlig velkomne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Desember 14, 2010 Share Skrevet Desember 14, 2010 Jeg regna en del på dette selv på toll.no sin kalkulator. Sammen med gaasen hadde vi omtrent samme priser.. Det var små avvik på den prisen vi regna på, som var på rundt 300.000,- . Så tror nok du har en rimelig grei pekepinne på hvor du havner der inne, altså.. Trikset er vel å regne på pris fra forhandler, men det vet du vel om, med moms osv der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Desember 14, 2010 Share Skrevet Desember 14, 2010 hmm, min var importert i fjor. så kan ikke være så dyrt. eller kjenner han som importerte den noe i systemet litt nyere den der da, så det drar det nok opp litt.. kjøp i vei! taktrekket og listene innvendig selger du til meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2010 Hehe, bilen var vel mest for å ha et eksempel, for all del en pen bil, men ikke sikkert en jeg ville gått for. her ser dere forskjellen på alternativ og normal beregning. Normal: Beregning Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger: Avgift for egenvekt: 139 304,00 Avgift for motoreffekt: 283 721,30 Avgift for slagvolum: 344 628,00 Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 767 653,30 Bruksfradrag (63%): -483 621,58 Vrakpantavgift: 1 300,00 Totalt 285 332,00 Alternativ: Alternativ beregning av bruksfradrag: Gjeldende bruktpris: 300 000,00 Justering for kjørte km: 0,00 Justert gjeldende bruktpris: 300 000,00 Konsumprisindeksert historisk nypris: 1 721 550,00 Forholdstall: 0,17426 Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 767 653,30 Engangsavgift å betale: 133 771,26 Vrakpantavgift: 1 300,00 Totalt 135 071,26 Er litt forskjell på 300k og 135k i engangsavgift. men tallene jeg har brukt på den alternative beregningen er jo ren gjetting. Derfor søker jeg assistanse. Hvis bilen blir 450k er det ikke riktig så interessant som om jeg kan få den til 280-300k. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Desember 14, 2010 Share Skrevet Desember 14, 2010 hadde nok heller kjøpt en sånn en : http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24731672 15 år nyere i karosseri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2010 hvis den nærmer seg den prisen så er jeg helt enig. A8 med den 4.2 motoren er en drømmebil. Spesielt med facelift fronten. dog håper jeg jo å havne gode 100k under den der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Desember 15, 2010 Share Skrevet Desember 15, 2010 til rundt 250k er det vel ikke så mye å lure på nei... =D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet Desember 15, 2010 Share Skrevet Desember 15, 2010 Hehe, bilen var vel mest for å ha et eksempel, for all del en pen bil, men ikke sikkert en jeg ville gått for. her ser dere forskjellen på alternativ og normal beregning. Normal: Beregning Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger: Avgift for egenvekt: 139 304,00 Avgift for motoreffekt: 283 721,30 Avgift for slagvolum: 344 628,00 Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 767 653,30 Bruksfradrag (63%): -483 621,58 Vrakpantavgift: 1 300,00 Totalt 285 332,00 Alternativ: Alternativ beregning av bruksfradrag: Gjeldende bruktpris: 300 000,00 Justering for kjørte km: 0,00 Justert gjeldende bruktpris: 300 000,00 Konsumprisindeksert historisk nypris: 1 721 550,00 Forholdstall: 0,17426 Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 767 653,30 Engangsavgift å betale: 133 771,26 Vrakpantavgift: 1 300,00 Totalt 135 071,26 Er litt forskjell på 300k og 135k i engangsavgift. men tallene jeg har brukt på den alternative beregningen er jo ren gjetting. Derfor søker jeg assistanse. Hvis bilen blir 450k er det ikke riktig så interessant som om jeg kan få den til 280-300k. Du må betale engangsavgiften som du har øverst her FØR du kan søke om alternativ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Desember 15, 2010 Share Skrevet Desember 15, 2010 det er korrekt, du må nok uansett ut med 400.000 + upfront, men du blir betalt tilbake da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2010 Det er jo greit, men jeg gidder ikke betale 400+ og satse på at den alternative beregningen kommer på ca. halvparten. Har ikke råd til å kaste 150k ut vinduet fordi det var usikkerheter i beregningene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet Desember 15, 2010 Share Skrevet Desember 15, 2010 Det er jo greit, men jeg gidder ikke betale 400+ og satse på at den alternative beregningen kommer på ca. halvparten. Har ikke råd til å kaste 150k ut vinduet fordi det var usikkerheter i beregningene. Nei, er mye penger å gamble med ja Sporte også tollvesenet om de trodde alternativbergegning ville lønne seg (på e30 vel og merke) men da sa de at de kan ikke oppfordre folk til det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Desember 15, 2010 Share Skrevet Desember 15, 2010 det vil GARANTERT lønne seg på gamle biler med stor motor. De tar utgangspunkt i tilsvarende norske biler til salgs, og justerer deretter for kilometer. Finnes det ingen til salgs setter de sin egen pris. Skal du ha nøyaktig beregning må du ta deg en tur bort til dem for å se i rødboka... da kan du regne ut rimelig på øret...håper det svaret hjalp deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2010 har hørt rykter om denne rødboka. Det er vel her man finner "gjeldende bruktpris"? Hvor kan man slå opp i denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå