HaraldG Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Hei! Postet en tråd her for litt siden ang senkesett til min e46. Sliter med å velge hvilke senkefjærer jeg skal ha på bilen min. Det står mellom coilovers og enkle senkefjærer. Bilen min er senket fra før og jeg har slitt med å vite hvilke senkefjærer jeg skal kjøpe til den (hvilken høyde og merke). Jeg har funnet opp den gamle annonsen for bilen hvor det står at bilen er senket 25/25 noe jeg synes virker utrolig rart ettersom at den subber med mer enn 3 personer i bilen. Dekkene jeg har er på 19/235/40. Dere kan få se noen bilder av bilen her: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rId=702523 Dekkene på bildet har omtrent samme dimensjoner som de jeg har på nå. Jeg skal ha et senkesett som ikke subber og som er minimalt med upraktisk, men som samtidig vil senke bilen slik at den ikke ser ut som en SUV. Jeg har ikke behov for å ha en veldig lav bil. Stusser litt på høyden som forrige eier har oppgitt og lurer litt på om fjærene mine kan ha blitt lavere med tiden, ellr om det er noe annet som gjør at den subber... Burde legge til at jeg ringte forrige eier og spurte hvor mye den var senket og han sa han ikke visste.. Det er derfor ikke sikkert at den er senket 25/25, det er vel noe dere med litt erfaring kan se av bildene i annonsen.. Hvis linken ikke fungerer for dere så si i fra
EirikL Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 For meg ser det ut som 40/30 eller 40/20, men dette er bare min gjetning. Senkefjærer vil sette seg litt de første dagene etter montering, men jeg har aldri opplevd at bilen har sunket i jorden pga slitne fjærer.
StigJ Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Jeg bytta fjærer og dempere i 2002 til 50/40mm med gule Koni. jeg synes den har seget en del med tiden. Hjuldim på bildene er 235/35-19 og 255/30-19. Alle felgene er 9x19 ET44. Slik så den ut sommeren 2009. Har vel ikke seget noe mere etter disse bildene.
Mikael-B Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Alle fjærer er forskjellige, kommer også ann på om du kombinerer med andre dempere eller originale. Alle senkesett siger litt etter tid, noen mer enn andre. Jamex er jo kjent for å sige ganske mye over tid. Men det ser ut for meg som den har 40/30 eller lignende ja, som har satt seg. Hvis den i øverste linken hadde originale dempere skjønner jeg godt at den subba Den er altfor myk. Om du subber kommer ann på hvilke dekk og felg du har. Her er et eksempel: Dette subber ikke i det hele tatt, selv med full bil og hard kjøring: Dette subba hele tida, selv når jeg kjørte alene:
HaraldG Skrevet Desember 15, 2010 Forfatter Skrevet Desember 15, 2010 Takk for svar! Det er original dempere på ja, og når jeg ser bildene av bilen til StigJ så ser jeg at bilen min ikke er veldig langt unna, og den er vel hvertfall ikke senket med 25/25? Den er vel sikkert noe ala gjetningen deres Hva vil dere evt. anbefale å gjøre? Kjøpe nye fjærer av litt kvalitet til en viss høyde som ikke subber (?), eller burde jeg bytte ut demperne også i samme slengen? Coilovers eller vanlig? Burde legges til at de fjærene jeg har på den nå må uansett av, ettersom jeg ikke har noen som helst papirer på disse.. Av en eller annen grunn ser jeg for meg at man må ut med litt cash for å få noen coilovers som ikke blir ødelagt i løpet av de par første årene kontra fjærer og vanlige demper/kun fjærer.
Mikael-B Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Blir fort vekk 10-12000 skal du ha et veldig godt og justerbart coilover sett i både høyde og hardhet ja Men det anbefales, myyyye lettere å ha med å gjøre, mye justeringsmuligheter, og stivt nok i massevis.
HaraldG Skrevet Desember 15, 2010 Forfatter Skrevet Desember 15, 2010 Ja.. men hva med disse settene til 4k og oppover? Greia med coilovers er vel at man er sikret å ha en bil som er akkurat den høyden man ønsker. For man stiller de vel kun en gang med tanke på hjulstillingskontroll. Så hvis jeg vet nøyaktig høyden jeg trenger før jeg kjøper så blir det vel billigere å kjøpe fjærer og dempere som ikke kan stilles på? Er det vanskelig å montere dette selv?
-Erik- Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Billige coilovers er helt greit. Det har en tendens til å være jævlig stivt men noen liker det også Dyrere sett hor du kan velge hardhet på dempere er veldig kurant mtp vei bruk og om du skal kjøre aktivt. Coilovers er ikke spesielt vanskelig å montere eller justere Lettere en kun å bytte fjærer.
HaraldG Skrevet Desember 15, 2010 Forfatter Skrevet Desember 15, 2010 Takk for hjelpen, har vært rimelig rådløs på hva jeg bør gjøre med dette, er jo lenge siden den skulle vært eu-godkjent.. Er ikke veldig fan av stive ubehagelige go-cart biler Hvilke sett vil dere anbefale som ikke er så harde å kjøre med? Både coilovers og vanlige dempere med fjærer. Og hvilken høyde evt. Hvordan har dere montert coilovers på deres biler egentlig? Fjærene og demperne er jo separate bak, så ser for meg at man må separere fjær fra demper på coiloversene bak?
Spiff Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 kommer jo ann på kvalitet på senke fjører det, har hatt jamex senkesett på flere Kadett C'er og dem bare synker og synker de setta der i hvertfall
daigzen Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Hva er ET på felgene du har montert nå da ? Kan hende innpresset ditt er på bærtur, og derfor subber. Sjekk ut www.partsandretards.no for rimelige, og gode coilovers : )
HaraldG Skrevet Desember 15, 2010 Forfatter Skrevet Desember 15, 2010 Vet faktisk ikke innpress, skal sjekke det opp. Det er M5 felger... Har sett litt på parts and retards ja
daigzen Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Visst det er orginale m5 felger, så ligger probleme der.. 5-serie ET 25- og nedover...
HaraldG Skrevet Desember 16, 2010 Forfatter Skrevet Desember 16, 2010 Nei de er ikke oridinale... De skal passe min bil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå