Lapin Kulta Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Hallo. Tenker på å montere større intercooler på tds en min, har dette noe for seg? Noen her som har montert intercooler på E34 og har tips til en god framgangsmåte og hr evt. bilder? Mye som må modifiseres i grillen, kappes og sveises etc for å få plass? MVH Aders
DieselVegard Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Har du målt temperaturen på lufta etter intercooleren? Isåfall er jo dette et sted å begynne.
JonasD Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Du får jo kaldere innsugstemperatur, jo kaldere luft, jo bedre går motoren. Ville ha handlet rør og silikonrør i samme slengen, fra turbo-intercooler-innsug.
DieselVegard Skrevet Desember 15, 2010 Skrevet Desember 15, 2010 Du får jo kaldere innsugstemperatur, jo kaldere luft, jo bedre går motoren.Ville ha handlet rør og silikonrør i samme slengen, fra turbo-intercooler-innsug. Dette forutsetter jo at fuel-systemet kompenserer for dette. Gjør det på en TDS?
Lapin Kulta Skrevet Desember 16, 2010 Forfatter Skrevet Desember 16, 2010 Takker for svar, men ingen som har montert dette?
Forbiss Skrevet Juli 7, 2011 Skrevet Juli 7, 2011 Eg har gjort dette men eg hadde større turbo og mekanisk dieselpumpe i tillegg. Var litt vanskelig å tilpasse men det gjekk til slutt. Måtte skjære og sveise om litt på frontkassetten. Men med mindre du har tenkt å kjøre høgt ladetrykk ser eg ikkje vitsen. Det koster mer enn det smaker for å si det sånn.
Lapin Kulta Skrevet Juli 7, 2011 Forfatter Skrevet Juli 7, 2011 Eg har gjort dette men eg hadde større turbo og mekanisk dieselpumpe i tillegg. Var litt vanskelig å tilpasse men det gjekk til slutt. Måtte skjære og sveise om litt på frontkassetten. Men med mindre du har tenkt å kjøre høgt ladetrykk ser eg ikkje vitsen. Det koster mer enn det smaker for å si det sånn. Tok du bilder under tilpassingen? Har en intercooler liggende, tenkte å sette den på. Om jeg ikke skal ha så mye høyere trykk, er det ikke bestandi posetivt med kaldere luft og lavere forbrenningstemperatur?
Forbiss Skrevet Juli 7, 2011 Skrevet Juli 7, 2011 Har desverre ikkje bilder. Men på original motor trur eg ikkje du kommer til å merke forskjell.
gica Skrevet Juli 7, 2011 Skrevet Juli 7, 2011 Ikke noe poeng i en større IC på en TD når du ikke har trimmet motoren. Du vil ikke merke noe forskjell ved å putte på en større ic uten ekstra trim.
Lapin Kulta Skrevet Juli 7, 2011 Forfatter Skrevet Juli 7, 2011 Tenker på å trimme. Det jeg har gjort til nå er 3"eksos hele veien og DTE-powerboks. Har lyst å stille opp turbotrykket også, derfor jeg spør om hensikten med en større IC.
TRF Skrevet Juli 7, 2011 Skrevet Juli 7, 2011 Så lenge du bare kjører med boks, og lavt trykk, trengs ikke større IC. Ei heller mer trykk med mindre du har sort røyk.
ehrnst Skrevet Juli 7, 2011 Skrevet Juli 7, 2011 er det samme som sitter i e36 og e39? jeg har hørt den motoren puster litt dårlig og at eksos og ic hjalp en del. har dog ikke prøvet selv
Forbiss Skrevet Juli 7, 2011 Skrevet Juli 7, 2011 Har kun hørt om at det hjelper litt å fjerne katasylatoren. Men eg merka ikkje forskjell med stor ic når eg kjørte originalt trykk på min. Pluss at eg hadde grovere rør frå turbo->ic->innsug.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå