Dufniall Skrevet Desember 20, 2010 Skrevet Desember 20, 2010 Det kan godt være det er sjåføren, men når det blinker i dashbord før jeg er halvveis opp bakken, så har jeg en mistanke om at det helst er veigrepet. Det kaller jeg brukerfeil, av med elektronikken, ta fart og opp bakken! nugde nugde
Dufniall Skrevet Desember 20, 2010 Skrevet Desember 20, 2010 Nå ble jeg litt skremt her.En Bimmer-entusiast og "Oberstløytnant" som ikke vet hvordan DTC fungerer. Hvordan er det mulig? BTW: På en skikkelig bil (BMW) kan man som nevnt over slå av svineriet (noe man bør/må under de snøforhold det er mange steder nå). På f.eks. en moderne riskoker tillater ikke ingeniørene fra Solens Land slike ting. Kan sikkert ha noe med at de har nok rettsaker fra talentløse USAianere å forholde seg til om de ikke skal bli tiltalt for mord fordi en taper slår av "anti-alt" og tar en piruett i fronten på en Vanderbilt. Elns... (Edit: Man kan slå av antispinn på en To*o*a, men den kobler inn så snart man er kommet opp i fart). +1! Kjører stort med dette av hele vintern
Zibiri Skrevet Desember 20, 2010 Skrevet Desember 20, 2010 Skal man med ny bil med all den elektronikken da, selv med min bakhjulstrekka ford fra 1988 så har jeg ikke hatt et eneste problem med og komme frem så langt i vinter. Og det er på slitte piggfrie goodyear dekker. Men mye handler om hvordan du kjører, ser veldig mange som stopper og skal kjøre igjen som i kryss og slikt blir bare ståandes og spinne til det blir mørkt istedet for og bare clutche av gårde eller hvertfall ikke trykke pedalen i gulvet. Heh..
aottesen Skrevet Desember 20, 2010 Forfatter Skrevet Desember 20, 2010 Til de av dere som fortsatt tror jeg står og spinner: jeg kom meg opp på første forsøk (...da jeg slo av DTC). Man antar jo at elektronikken er der av en grunn, frem til det motsatte er bevist .. Jeg liker at alle kommer med gode forslag, og det er det som gjør dette forumet så fordømt bra! Ser ut som om alle har forskjellige meninger hva angår svaret på problemstillingen min. Enkelte sverger til eldre (gamle?) førere, noen bruker sandsekker, noen sverger til firehjulstrekk, andre til feilhjulstrekk, noen sier pigg, noen sier piggfritt, mens de fleste er enige om at elektronikken må slåes av. I mitt tilfelle var det av med elektronikken! Bilen er "ny" (noe som satt forventningene mine noe høyere enn til min forrige, 20 år gamle, sladdekasse), den har elektronikk som jeg hadde stor tro på, den har flett nye dekk til x antall tusen med gode skussmål og sjåføren har faktisk, tro det eller ei, blitt tørr bak ørene.. Jeg synes dette har vært en kanon tråd, som jeg håper flere har tatt lærdom av (Forøvrig, takk gud for bakhjulstrekk. Jeg hadde aldri klart en vinter med feilhjulstrekk)
aottesen Skrevet Desember 20, 2010 Forfatter Skrevet Desember 20, 2010 Mange flotte innspill her nå!Kenny_: De varmekablene er ikke verdt strømmen de bruker (er vi naboer?) Det er barndoms hjemme mitt. Men har nå ikke bodd der på 10år.. Men er ned og opp bakken der en gang i uken nå. Jeg kan ikke huske å hatt problemer med å komme meg opp med bakhjulstrekk Men kan være vrient å få fart fra parkeringsplassen og rundt den første svingen. Spesielt visst varmekablene har laget "hull" i isen/snøen som man smeller bilen nedi. Noe man ikke vil med en slik fin bil du har . Det er faktisk første svingen som ødelegger alt, og bedre blir det ikke når folk parkerer på første parkeringsplassen! Bilen er heldigvis ikke så lav at den har tatt nedi noe særlig, men takk for det Har ikke sett 320i`en din her?
Kenny_ Skrevet Desember 22, 2010 Skrevet Desember 22, 2010 Nei, den ble nok byttet ut for 3 år siden da vi kjøpte hus. Trengte noe med henger feste og som jeg ikke var redd for. Å siden madamen også kjører den så er det uaktuelt å ha noe fancy felger osv. De blir vel kantkjørt etter 5min. Vet du noe om brøytingen der du bor ? Mener det kom en traktor å brøytet i tider og ut tider før.
aottesen Skrevet Desember 22, 2010 Forfatter Skrevet Desember 22, 2010 Hehe, sliter med problematikken at madammen ikke VIL kjøre bilen, i frykt for å ta felgene.. (Prøvd å fortelle henne at det ikke er verdens undergang, bare et sett med felger). Hun får overta 1`eren med noen kjipe felger når jeg får råd til en 7`er Det kommer en traktor en gang i blant, men desverre alt for sjeldent. Kommer somregel MYE snø før den blir oppringt - i fjor endte det med 10 cm stålis på hele plassen, med snø på toppen. Rimelig koselig å ligge bredt opp rundt huset med det som underlag. Har heldigvis fjernet sandkassen på toppen av bakken, så litt mer sladderom har det jo blitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå