^th0mas^ Skrevet Desember 17, 2010 Share Skrevet Desember 17, 2010 Har nylig kjøpt en Renault Megane, men dersom jeg ikke låser bilen når jeg forlater den, for så å prøve å starte den etter en stund, så vil ikke bilen starte. Jeg mistenker at det er noe med startsperra, for hvis jeg låser bilen med sentrallåsen, for så å låse den opp, så kan jeg starte bilen som normalt. Tanker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Desember 17, 2010 Share Skrevet Desember 17, 2010 Det er startsperra, og den skal være sånn. Hadde det på lagunanen vi hadde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Desember 17, 2010 Share Skrevet Desember 17, 2010 Jepp, Megan er sånn.. så tar den etter et par ganger i ny og ne også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Desember 17, 2010 Share Skrevet Desember 17, 2010 Det er en manuell kode du kan bruke istede for å låse opp og igjen, men den er langt mer komplisert Type trykk på bremsen så mange ganger, dra i breket ++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Desember 17, 2010 Share Skrevet Desember 17, 2010 Det er en manuell kode du kan bruke istede for å låse opp og igjen, men den er langt mer komplisert Type trykk på bremsen så mange ganger, dra i breket ++ Tipper det ser jævlig bra ut på parkeringsplassen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian1990_2 Skrevet Desember 17, 2010 Share Skrevet Desember 17, 2010 Det er en manuell kode du kan bruke istede for å låse opp og igjen, men den er langt mer komplisert Type trykk på bremsen så mange ganger, dra i breket ++ Tipper det ser jævlig bra ut på parkeringsplassen.. Haha! "faen, var det tre ganger på bremsen, og to i brekket og fire med blinkelyset, eller var det..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Desember 17, 2010 Share Skrevet Desember 17, 2010 METODE 1 [1994-1995] - Dørene lukket - Tenning PÅ, startsperre AKTIV (INJ lampe og/eller rød startsperreindikator blinker hurtig) - Trykk inn gasspedalen til INJ lampe slukker - Trykk på knappen ytterst på vindusvisker hendelen - for å legge inn tallet 2 skal det trykkes 2 ganger - INJ lampen lyser opp for hvert trykk - Slipp gasspedalen, trykk den inn igjen for å legge inn neste siffer - Fortsett til alle 4 siffer er lagt inn, ved korrekt kode og ok system skal bilen nå la seg starte METODE 2 [1995->] - Dørene lukket - Tenning PÅ, startsperre AKTIV (INJ lampe og/eller rød startsperreindikator blinker hurtig) - Hold inne en av sidene på bilens sentrallås knapp til den røde startsperreindikatoren begynner å blinke sakte. Tell antall blink som første siffer i nødkode (skal lyse opp 2 ganger for tallet 2) - slipp knappen når korrekt siffer er oppnådd - Hold inne sentrallås knapp igjen og tell opp siffer nummer to i nødkoden, slipp knappen - Fortsett til alle 4 siffer er lagt inn, ved korrekt kode og ok system skal bilen nå la seg starte Var visst litt mer avansert enn jeg husket det Men forsåvidt en grei funksjon da kontrollene har en tendens til å tulle.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Desember 17, 2010 Share Skrevet Desember 17, 2010 Bestemoren min har en slik 97-modell megane. Dama kommer til og trykke seg tullete med de kodene der..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Desember 17, 2010 Share Skrevet Desember 17, 2010 Bestemoren min har en slik 97-modell megane. Dama kommer til og trykke seg tullete med de kodene der..! Det er noe av straffen for å kjøre fransk bil hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 17, 2010 Share Skrevet Desember 17, 2010 Hvorfor kjøper folk Renault egentlig? Jeg kan ikke se noen annen grunn enn at de er jævlig billige? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Desember 17, 2010 Share Skrevet Desember 17, 2010 Min gamle mor hadde en 98 mod Renault Megane 1,6 RT, den ble byttet ut for et par år siden, den hadde da gått 70 000km, det hadde da blitt byttet ABS styringsenhet 2 ganger, elektronikkboksen til motor 2 ganger samt at hver eu kontroll påførte en rep kostnad på minst 3000,- kr, det var alltid startproblem når det var under 0 grader og det siste som streika på bilen var instrumentene (10 000,- i rep som jeg nektet henne å gjøre) fikk endelig overtalt henne til å bytte den ut å kjøpe en 99 mod Suzuki Baleno, den har nå gått i 2 år uten ekstra kostnader Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 17, 2010 Share Skrevet Desember 17, 2010 Hvorfor kjøper folk Renault egentlig? Jeg kan ikke se noen annen grunn enn at de er jævlig billige? På hvilken måte er det verre enn sammenlignbare biler da? Renault har en haug gromme biler også, men det kryr ikke av de her i landet akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 17, 2010 Share Skrevet Desember 17, 2010 Min subjektive mening er at de er dårlige å kjøre, rett og slett undermåls produkter i sin klasse. Objektivt sett så er de som regel blant verstingene på feilstatistikkene. Bruktverdien er jo skikkelig dass pga. frynsete rykte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg