Gå til innhold

Hjelp! Bytte av spiller i dashboard E46 2001

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper å kunne få noen innspill her..

Er det noen her inne som selv har, eller har kjennskap til noen som har byttet ut orginal-spiller i e46 med ettermarked japseprodukt?? (som er laget til e46)

Jeg gikk til innkjøp av en ettermarkeds spiller som skal passe med min BMW E46

med : 7'' skjerm, blåtann, dvd, og masse annet snacks.. Men har vært lite ''fram'' og mye ''tilbake'' med tilkobling av spilleren..

Ut fra ettermarkedsspilleren er det hva jeg tror er en såkalt 17-pin kontakt, men kablene som kommer fra ''bilen'' eller hoved-uniten er 2.stk 40-pin kontakter (1 hvit og 1 blå).. Var i min oppfatning at den skal tilkobles med kablene i dashbordet, men har nå begynt å demontere og rote bak i bagasjerommet der hovedenheten er for å bli litt klokere.. Det er til opplysning integrert orginalt Harmann Kardon fra BMW i bilen..

Likevel, uansett hvor jeg leter på nett - så finner jeg KUN 17-pin kontakter til BMW E46..

Noen som har noen idêer på hva jeg eventuelt mangler?? Jeg vet at jeg mangler erfaring!!

Bilen er til opplysning en BMW E46 330Ci 2001 mod.

Håper på hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager.. Bilder kommer selvfølgelig!! :

Kontakter fra ''bilen'' i dashboardet

81cq0gmxl0hnzz9p7rip.jpg

Kontakt som fulgte med spilleren

z3h77g8u5p6nw57tzo61.jpg

Ettersendt kontakt fra produsenten.. (feil type)

zl2pxm2nlmo26du7kgrk.jpg

Tilkobling på hovedenhet/forsterker (Bagasjerom)

kajmlryuqr7ajbtdswxj.jpg

7g1y0kge0uhl6tpiakq8.jpg

Bilde av spilleren (sikkert samme innmat på alle ettermarkeds spillere til e46)

plnzdwruvr7ax3bfqk35.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden du har org nav så må du kjøpe fakra forlengelses ledning som du trekker i fra boksene bak og fram til spilleren. dette kan du få kjøpt via jeff på E46fanatics.

da slepper du å klyppe og herje med org ledningsnett.

Takker for tid og svar alle sammen!

Har du noen link til ''Jeff'' DJ??

Eller er han på forumet der borte?

Er ikke en sånn kjappis på forumgreier forstår du.. heh.. :D

Jeg har ikke navigasjon fra før, med har en liten tv-skjerm på org. spilleren..

Men er klar over at jeg må ha en sånn 5 meter kabel, og regner med at jeg kjøper en sånn fra Schmiedmann som selger Dynavin-spiller som er nesten klin lik den jeg har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på den spillereren så får du med overgang ifra til både fakra og bavaria, og det er kun lagd 5m forlengelses kabel i farkra kontakt i begge enda, pga dei fleste med navigasjon eller tv har fakra i bagaskjerommet.

så den vil passe.

Det er stort sett kun E39 som har DSP, men som du seier så finst det div DIY på work-around rundt om.

dei to 40 pin kontaktene er i fra radiomudulen og tv tuneren (evt navigasjon disken) bak i bagaskjerommet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg har brukt endel tid til å prøve å finne korrekt 5 meter forlengelseskabel som passer i begge ender, men det ser heller dårlig ut.. Kablene jeg har funnet har flate pinner på fakra-kontakten, men jeg har jo ikke flate pinner noen steder.. Litt ufattelig for min del, men sånn er nå det..

Noen som vet om det går bra og bare laske over fra de runde pinnene over til de flate pinnene hvis de er på samme plassering på kontaktene?? Mulig jeg er dårlig til å forklare.. :-/

Mulig at enheten blir solgt med stor sorg men samtidig lettelse.. Post om du er intr..

Gidder ikke bruke tid på dette, da jeg har så mye annet på bilen jeg heller vil bruke tid på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...