Gå til innhold

Frozen gray M3 E46 bane bil.

M3 Yngve
 Share

Anbefalte innlegg

Går jammen unna her Yngve, rakk ikke spise lunch før du hadde sveiset og planet toppen!

Ikke noe halvgjort der i gården :mrgreen: blir snart oppstart igjen?

Ja, når er toppen på plass, med ARP bolter og ny pakkning. :D Så for vel ta litt fri i morra, men onsdagen er den ferdig på motor sida. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 808
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går jammen unna her Yngve, rakk ikke spise lunch før du hadde sveiset og planet toppen!

Ikke noe halvgjort der i gården :mrgreen: blir snart oppstart igjen?

Ja, når er toppen på plass, med ARP bolter og ny pakkning. :D Så for vel ta litt fri i morra, men onsdagen er den ferdig på motor sida. :wink:

Rekker du våler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til Våler, men bilen blir ikke ferdig. Må mappes, race justere hjul vinkler, ikke er resten av delene lakka og en masse småtteri som må gjøres.

Hastverk er lastverk, har jeg lært meg, med tiden. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til Våler, men bilen blir ikke ferdig. Må mappes, race justere hjul vinkler, ikke er resten av delene lakka og en masse småtteri som må gjøres.

Hastverk er lastverk, har jeg lært meg, med tiden. :D

Det er sånne som deg som gjer att tolmodigheten min blir litt bedre og ;)

Godt å vite att det er nokken av gromgutta som ikkje blir klar og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ikke så grom den bilen min, i forhold til mye nytt og gammelt som kommer der. Men jeg bygger vel en holdbar bil for jeg håpe.

Hadde det ikke vært for "Customkages" som sa de skulle levere bur, og to 3 mnd av tiden min, så hadde bilen vært ferdig for 1 mnd siden den.

Planen var å ha denne oss Linderud mitt i januar, men sånn gikk det ikke. Men er kun Våler jeg ikke får med meg, å det er ikke så farlig.

Skal kjøre ALT mulig jeg kan være med på, når nye Rudskogen åpner. 24 juni er første prøve tur der for meg. Dog runde tider, men kanjse jeg skulle få lov å brenne noen dekk på slutten av kjøringa.

Litt synd at Gatebil Mantorp og Sommertreff på ACR, er samme helg i år. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende bilen ikkje er så grom men du er ein grom sjåfør så det ordner seg nokk ;)

Det er surt når leveringstida er lang, eg venter sjølv på ein turbo som skulle vert her for ei halv veke siden men dei måtte bestille nytt eksoshus fra bilett, dei hadde jo seff ikkje 81 hus på lager :P

Planen min var jo mapping denne veka men det blei ikkje :P

Da får vi håpe vi treffes på bana på nye åpninga av skogen da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Ole. :D

Begynner å bli gammel og veik på kjøringa mi tror jeg, så blir nok fort litt etter nå kansje, men vi får se om den nye bilen er enda bedere å kjøre enn den grønne, noe jeg håper på, og jeg liksom har prøvd på og ikke minst brukt mange ekstra kr på.

Bare det blir bra vær og bilen holder, skal jeg vel greie å få litt flyt håper jeg. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å kunne sveise toppen selv :) Har du beholdt originalpakning? Ikke tykkere for å dekomprimere motoren?

Ikke jeg som er så dyktig, er en bekjent som kan det meste og har mye fint verktøy.

Tok bare 1/10 del av toppen, så kjører med org pakkning. Og dro de ARP boltene 29 paund, så 90 grader og 90 grader som det sto, å det er jaggu mye, så det må holde godt. :D

Er du klar snart da Thune?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Ja, det var vel det samme jeg dro min topp med. Synes du nevnte at du skulle lade mer og da kunne det kanskje vært en fordel å ha litt mindre kompresjon.

Nei, jeg er laaaaangt fra klar. Får håpe jeg får en liten prøvetur iløpet av sommeren. Da blir jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går motoren fint som bare det, gikk på 4 når jeg fyra, men fant fort ut at en coil var gåen.

Men så får jeg ikke speedsignal, da får jeg ikke speedo og den går i nød, så får bare 6000 rpm.

Jeg har oma abs føleren, satt på begge bak, men skal holde med v side. bytta speedomter og skjønner ikke hvorfor dette skjer.

Kjører med kun abs el tingen, som jeg gjorde på den grønne.

Skal prøve å bytte den abs el tingen, om ikke det er den ( har aldrig hørt at den har ryki før) så har jeg liksom ikke noe ide hva det kan være. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi hatt scop å funnet ut at det er signal frem til kontaket til abs uniten.

Prøvde en abs unit fra frøknas 318 automat og satt manuell unit i den. Da funka ikke noe i den bilen heller. :shock:

Så håper på at det var dårlig kontakt/ ikke trykt helt i sammen bak, fra giver og inn i el annlegget.

Fint at jeg at solgte en sånn unit jeg hadde ekstra.

Å vet at E90ene har enda mere avansert el annlegg, så blir nok mye hode bry i tiden fremover.

obba337m1659uxobmdgk.jpg

sj09sbvpfmluqd0xuxfh.jpg

ydj3r2s69pg0rpubkq0k.jpg

ftl5wxgkxofcgk2wedlu.jpg

w85656juopjsbs9swt0f.jpg

3v6gbc3h0bvhzmla0fqn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...