Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har org M3 E46 raddis med 55 race termo, ny org vannpumpe og Volvos store el vifte.

Hadde dette på Hulken, da med org 80 termo, så skjønner ikke en dritt. For ny topppakning er det også og ikke blir det trykk i vennet. :(

Det skal være trykk i vannet, vet ikke hva det er på din, men vanligvis skal det være 2-3bar.

2-3 bar er vel litt mye?

trodde det var oppunder 1 bare jeg

• Svar 808
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg har org M3 E46 raddis med 55 race termo, ny org vannpumpe og Volvos store el vifte.

Hadde dette på Hulken, da med org 80 termo, så skjønner ikke en dritt. For ny topppakning er det også og ikke blir det trykk i vennet. :(

Det skal være trykk i vannet, vet ikke hva det er på din, men vanligvis skal det være 2-3bar.

2-3 bar er vel litt mye?

trodde det var oppunder 1 bare jeg

I følge realoem er det radiator lokket på 2 bar.

Skrevet

Blir for lite røyk med 3.91 og turtallspærra på 3 gir, hjula går for sakte rundt. Skal sette på 3.62 spærra igjen.

Om det blir noe penger til overs i vinter, blir det ny større kompressor, smidde stempel, nytt bensin system ( skal ikke kjøre på E85 nei) og mere trykk. :D

Må først finne vann problemet. :D

Skrevet
Blir for lite røyk med 3.91 og turtallspærra på 3 gir, hjula går for sakte rundt. Skal sette på 3.62 spærra igjen.

Om det blir noe penger til overs i vinter, blir det ny større kompressor, smidde stempel, nytt bensin system ( skal ikke kjøre på E85 nei) og mere trykk. :D

:applause:

Annbefaler og bytte råder og. di ser ikke spess sterke ut orginal rådene syns jeg.

Skrevet

Prøv å lag trakt/luftstyring inn til radiatoren Yngve :) slik du får en innsnevring, da skal lufta gå raskere å tettere og da blir det kaldere, få bedre effekt av radiatoren.

Er som å blåse med åpen munn iforrskjell med liten åpning på truten, blir mye kaldere ved struping/styring av luft strømmen :mrgreen: Problem løst 8) kjøp stempler og presse! Weee :applause::D

Skrevet

Er noe galt, var ikke sånn på Hulken, så skal ikke være sånn på denne da. :roll:

Disse rådene holder i massevis, tror nok stempela holder også, så mulig jeg bare senker kompen litt.

Skal ikke ha så mye mere, menn 50-100hk til hadde vært kjekt. :D

Skrevet
Er noe galt, var ikke sånn på Hulken, så skal ikke være sånn på denne da. :roll:

Disse rådene holder i massevis, tror nok stempela holder også, så mulig jeg bare senker kompen litt.

Skal ikke ha så mye mere, menn 50-100hk til hadde vært kjekt. :D

joda. Så er det bedre tryggegre og bruke org råder når du kjører kompresor og ikke turbo. effekt kurven blir ikke så brå og du får ikke det voldsomme momentet.Kjør på=)

Skrevet
Var ingen lindgren å se på trackday idag. Sommerferie? :)

Har ikke råd til å kjøre vær helg desverre. Koster meg over 1000 kr tur retur skogen + dekk, bensin og startavgift, så det går ikke oss meg desverre.

Skrevet
Den ser man jo. Kostet 1100 idag kun for baneavgift og inngang... Huff

Ja da blir det fort 2500,-kr for meg + dekk og bensin, så 5000-7000 hadde det sikkert godt.

Mulig jeg skal prøve på BMW CC, kun på fredagen.

Skrevet

Har du varmeapparat? Bruker du sirkulasjonspumpa, eller har du koplet den vekk? Har du ikke sirk-pumpe vil jeg anbefale det. Ofte når motoren spinner på høye turtall i lengre perioder, kan vannpumpa "skumme" kjølevannet, og da yter den ikke som den skal...

Skrevet
Har du varmeapparat? Bruker du sirkulasjonspumpa, eller har du koplet den vekk? Har du ikke sirk-pumpe vil jeg anbefale det. Ofte når motoren spinner på høye turtall i lengre perioder, kan vannpumpa "skumme" kjølevannet, og da yter den ikke som den skal...

Jeg har varmeapparatet ja, og den pumpa er på, den hadde jeg ikke på Hulken, da jeg hadde et båt varme app. Jeg også tror vannpumpa spinner vann, for er jo når turtallet er høyt den plages.

Er nå dritt lei hele bilen, og vurderer å selge kansje. Når jeg nå har brukt en formue og 100 vis av timer, gjort alt 100% osv, så går insparasjon ut av meg. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...